Hvala lepa.
Tudi jaz bi seveda v začetku želel najprej par stvari čisto na splošno pojasniti glede na to, da sem pri pregledu zahteve za sklic nujne seje za nadzor javnih financ v gradivu zasledil toliko nepravilnosti, nejasnosti in nepravilnih terminov, nepravilnih datumov, nepravilnih vsebine, da pravzaprav je zelo težko na karkoli, kar je zapisano v tem sklicu, tudi korektno in pa konsistentno odgovarjati.
Tukajle so pomešani vsi pojmi glede oblike mask oziroma vrste mask, ki so bile prevzete s pogodbo oziroma so bile naročene na podlagi ponudb, kajti tukajle v vašem sklicu pišete nekaj časa o FFP-2 maskah, o maskah, ki so namenjene za medicinsko osebje. Skratka vse to, kar absolutno ni bil predmet pogodbe. Predmet pogodbe med Hmezadom so bile trislojne higienske maske, ki se uporabljajo izključno samo za splošno populacijo in nimajo nobene, ni bila, v nobenem momentu niso bile pogodbe sklenjene z namenom, da bi se kupile kakršnekoli druge oblike mask. Prav tako v tem sklicu pišete o nekih 200 milijonih mask, ki so se nahajale na carini, jaz bi to rad enkrat za vselej zopet javno povedal, da kljub temu, da v medijih se veliko špekulira o tem, da je Zavod za blagovne rezerve dolžan ali pa bi moral vedeti, kakšne vrste mask in kdo je maske v tistem obdobju kupoval oziroma jih dobavljal v Slovenijo, moram jasno povedati, da to ni v pristojnosti Zavoda za blagovne rezerve in da Zavod za blagovne rezerve nikakor ni bil seznanjen in ne rabi biti seznanjen o tem, kdo, katerakoli druga pravna oseba v Slovenijo dobavlja oziroma v Sloveniji skladišči kakršnekoli maske oziroma zaščitno opremo.
Mi smo v tem momentu imeli sklenjenih 59 pogodb, ena od teh pogodb je bila seveda tudi pogodba s podjetjem Hmezad. Pogodba je bila sklenjena na podlagi ponudbe, v tej ponudbi se je ponujalo 22 milijonov trislojnih higienskih mask za splošno uporabo. Pri sami izdelavi pogodbe, ki so jo seveda delali še moji predhodniki, se jim je zapisalo - to smo tudi kasneje ugotovili -, da morajo te maske biti označene s CE certifikatom, vendar ker gre za maske, ki niso osebna varovalna oprema oziroma niso medicinske maske, namenjene za medicinsko osebje, ampak za splošne maske, ponovno poudarjam za splošne maske za splošno potrebo, te maske ne rabijo biti s CE certifikatom in je seveda ta določba oziroma to določilo bilo kot nepravilno zapisano v pogodbi. Dobavitelj je v prvem obdobju / nerazumljivo/ določeno količino mask, in sicer je bila prva količina dobavljena 16. 4. v višini enega milijona mask in pa potem nadalje 22. 4. prav tako en milijon mask. Že proti koncu maja, že proti koncu maja, pardon, koncu aprila nas je dobavitelj začel seveda tudi obveščati, da zaradi težav, ki se nahajajo, zaradi težav pri transportu, se določena količina mask že nahaja v Evropi in da bo seveda pogodbo tudi izpolnil do konca. Mi smo ga z dopisom pozvali k izpolnitvi pogodbe in seveda na podlagi te zahteve k izpolnitvi pogodbe, ki pa je bila seveda oblika sodelovanja med vsemi dobavitelji, ne samo z Hmezadom, ampak z vsemi ostalimi pogodbenimi partnerji, smo seveda potem sklenili tudi anekse. Prvi aneks je bil tako sklenjen že v sredini aprila. Sklenjen je bil z namenom podaljšanja roka do konca aprila. Drugi aneks je bil sklenjen pa izključno samo zato, da smo razrešili ali je potrebno imeti pri teh maskah zahtevo označitve s CE certifikatom, kar smo pa seveda takrat že vedeli, da ni potrebno. Ker pa smo pogodbo odprli ravno zaradi teh nejasnosti, smo se z dobaviteljem takrat začeli tudi pogajati o znižanju cene in smo iz prvotne cene, ki je bila 56 centov po maski, izpogajali ceno 52 centov po maski oziroma 49 centov po maski v kolikor bo dobavitelj uveljavljal tudi pravico do oprostitve plačila carine, kar je pa bilo v skladu tudi z evropskim predpisom. Na ta način smo zadostili oziroma smo izpolnili določila pogodbe.
In če pogledamo stanje zalog mask za splošno uporabo na dan 20. 5., 21. 5. in pa 22. 5., to se pravi vse kar je bilo še v času epidemije, lahko ugotovimo, da smo na dan 22. 5. imeli v Sloveniji samo še 295 tisoč takšnih mask, saj smo dan pred tem, začela se je namreč tudi, so se odpirati javne inštitucije, šole, javni promet, iz skladišča v Rojah izdali 1,5 milijonov takšnih mask in 23. 5. maja smo imeli v principu samo še za en dan zaloge teh navadnih, to se pravi higienskih, splošnih mask, mask za splošno uporabo.
Tako, da tudi z vidika potrebnosti lahko ugotavljamo, da so bile maske več kot nujno potrebne in da je dobavitelj v skladu z pogodbo, ki je bila sklenjena, izpolnil obveznosti in pa zagotovil, da smo za potrebe prebivalstva Republike Slovenije na dan konca epidemije imeli oziroma oblikovali zalogo mask, ki pa jo bomo seveda tudi s pridom izkoristili, ko bo prišlo do oziroma če bo prišlo do drugega vala.
Toliko bi imel v začetku.
Hvala.