Govor

Mihael Prevc

Hvala za besedo gospod predsednik. Spoštovani predstavniki vlade, spoštovane kolegice in kolegi.

Ne bom dolg. Lahko bi za začetek rekel to, da je ta rebalans specifičen, predvsem zaradi tega, ker je ta predlog zaznamovan z posledicami covida, ki smo ga preživeli in ga še vedno preživljamo. Seveda ta predlog rebalansa je zaznamovan tudi s padcem bruto domačega proizvoda, ki se bo letos po podatkih, po napovedih UMER-ja realno znižal za 7,6 %.

Vendar če upoštevamo podatke padca bruto domačega proizvoda v drugem četrtletju letos, v primerjavi s prvim četrtletjem letos, je Slovenija med državami, ki so pri blažitvi padca nadpovprečno uspešne. Saj vemo, da je povprečje, to se pravi po podatkih iz financ, 1. septembra 2020, povprečje padca bruto domačega proizvoda v Evropi je 11,7 %, v Sloveniji pa 9,6 %.

Zakaj bom podprl predlog rebalansa proračuna? Tudi sam sem prepričan, da je rebalans proračuna razvojno naravnan. Predvsem pa so mi v oči padle naslednje postavke, na področju Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Nenazadnje tudi podatek, da je skupni obseg proračunskih sredstev pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo v tem rebalansu, da znaša 139 milijonov evrov več, kot v proračunu za leto 2020. Že ta podatek, se mi seveda zdi zelo pomemben, seveda v času, ko smo pač preživljali covid-19.

No, kot sem rekel zelo pomembne se mi zdijo postavke in sicer podpora tehnološkim razvojnim projektom. Za to podporo je namenjeno, kar slabih 65 milijonov evrov. To je sicer nekoliko manj, kot je v proračunu za leto 2020, vendar skoraj 12 milijonov evrov več, kot je Šarčeva vlada temu namenila v rebalansu 2019. ta podatek se mi zdi izredno pomemben, zato me je posebej zbodel v oči.

Potem, mogoče druga postavka za lokalno-razvojno infrastrukturo, to se pravi za vodo oskrbo občin, za čiščenje odpadnih voda, se s tem rebalansom namenja 79 milijonov evrov, kar je sicer nekoliko manj, kot v sprejetem proračunu, vendar vseeno 13,7 milijona več, kot je Šarčeva vlada temu namenila v rebalansu leta 2019.

In mogoče še tretja postavka. Podpora malim in srednje velikim podjetjem. Na tej postavki je slabih 21 milijonov evrov. Tudi to je nekoliko manj, kot v proračunu leta 2020, a vseeno 2,2 milijona več, kot je Šarčeva vlada temu namenila v rebalansu leta 2019.

In nenazadnje še četrta postavka, ki me navdušuje. Za podporo razvoja turizma, s postavko učinkovito trženje in promocija Slovenije, se v primerjavi s sprejetim proračunom namenja kar 14,8 milijona več, kar znaša dobrih 39 milijonov evrov.

Rebalans 2019 pa je določal le 26 milijonov evrov. Izpostavil sem samo te štiri postavke in tako kot sem že na začetku povedal, iz rebalansa proračuna je lepo razvidno, da se za investicije namenja več sredstev, kot je bilo realiziranih leta 2019, kar seveda pomeni, da je rebalans razvojno naravnan in vsekakor bom rebalans proračuna podprl.

Hvala.