Govor

Hvala lepa za besedo. Spoštovani državni sekretar, predstavniki Vlade, spoštovani kolegice in kolegi.

Zdaj, lahko smo slišali, da tale naš oziroma vaš proračun, ne posega ne vem kako v Ministrstvo za pravosodje ali pa za pravosodni sistem, za nekje okrog 145 tisoč evrov, pa vendarle je potrebno malo bolj pogledati v drobovino, resnično kako se jemlje in pa kje je več, kje je manj. Jaz moram reči, da sem vesel, da se več daje Upravi za izvrševanje kazenskih sankcij. Gre za to, da je to problematika, ki se vleče že vrsto let in enostavno na nek način moramo to rešit, poleg tega, seveda, da imamo težavo s prostori, kar se tiče zaporov, imamo seveda težavo tudi s kadri in na nek način je potrebno to zadevo sanirati. Vesel sem tudi zato, da nemoteno tečeta oba projekta, kar se tiče zaporov – na Igu in Dobrunjah.

Me pa skrbi ali pa pravzaprav bom rekel, sem pa nezadovoljen, da se jemlje Upravi za probacijo. Uprava za probacijo je izjemno pomemben segment, sami veste. To govorim pravzaprav tudi za javnost, ki je zaživel v naši državi in, bom rekel, tisti, ki imamo, zlasti na Dolenjskem, ki imamo velike težave z, bom rekel, z določenimi strukturami, kjer prihaja do tega, da pravosodni sistem ni učinkovit, torej, da kazni niso učinkovite, je probacija izjemno pomembna služba. In da se njim vzame skoraj 300 tisoč evrov, pa se mi zdi glede na to, da je njihov celotni proračun 2 milijona in pol, se mi zdi, da je to nedopustno, kajti ta uprava se sooča z velikimi kadrovskim težavami, imajo ogromno dela, rezultati niso vidni na hiter rok in bomo rekli bomo želi sadove šele čez nekaj let, ko bo ta uprava s svojo kontinuiteto že dosegla določene uspehe in to se mi ne zdi primerno. Po drugi strani pa če vidimo imamo pa še vedno študijski center za narodno spravo, za katerega vemo, da je bilo ob nadzoru ugotovljeno vrsto nepravilnosti, da so te nepravilnosti šle tako v kršitev nekih pravic delavcem in pa na drugi strani tudi postavljanje vodstva v bolj ugoden položaj ali pa vodjo, tako da ta nadzor, ki je bil upravljan, je pokazal vrsto nepravilnosti, a kljub temu je Vlada ponovno imenovala na čelo zavoda isto vodjo. Tako, da če primerjamo upravo za probacijo in na drugi strani ta študijski center za narodno spravo se mi pa res ne zdi primerno, da bi lahko to sploh primerjali na nek način, ker glede na rezultate kakršen je ta študijski center do sedaj izvedel lahko rečemo, da ni kaj uspešen bil. Zato bi povprašal pristojne tudi glede zamude pri poslovanju, in sicer med epidemijo in hkrati gre tudi za povečanje števila novih zadev, pa me zanima kaj je za pričakovati, kako boste te zamude reševali, predvsem na delovnopravnih sporih, področjih prihaja do porasta in hkrati tudi večjega pripada števila novih zadev. In nenazadnje, da mi pojasnit zakaj je probacija dobila manj in kako mislite za študijski center za narodno razpravo. Toliko. Hvala.