Govor

Na tnalu in v razpravi je varnost, ali kot država želimo poskrbeti za varnost. Moje stališče je, da smo dolžni poskrbeti za varnost. In kdaj se to zgodi, kdaj se to naredi – ne sredi vojne, ne sredi številnih drugih nevarnosti, ampak pred tem. Vsak dober gospodar svojo čredo zavaruje, preden preti nevarnost. Vsak dober gospodar svojo hišo zavaruje, preden mu ta hiša zgori. To je čas, ko so investicije nujno potrebne. Sicer pa, glejte, konsenz je bil že davno oblikovan z referendumom o vstopu Slovenije v zavezništvo Nato. Konsenz je bil nedavno tudi pretekli teden oblikovan, in to več kot dvotretjinski, ko je šlo za vprašanje skrbi za Slovensko vojsko. In tu je ocena zelo preprosta – v tej državi obstaja več kot dvotretjinski konsenz, da je treba v varnost vlagati, da je treba za Slovensko vojsko skrbeti. Seveda pa obstaja ena stranka, ki se ji reče Levica, ki je za ukinitev Slovenske vojske in ki je glasna manjšina, ki svoja prepričanja želi vsiliti celotnemu parlamentu in poskuša stvari predstaviti na način, da je to mnenje celotne javnosti.

Resolucija o strategiji nacionalne varnosti Republike Slovenije, ki je bila sprejeta pred našim prihodom, 26. septembra 2019, govori v 4. poglavju: »Grožnje in tveganja nacionalne varnosti Republike Slovenije.« Torej, ta hiša, ta Državni zbor je v preteklem letu opredelil, kaj so tiste grožnje in nevarnosti, ki državo ogrožajo. In napisano je: hibridne grožnje, informacijsko-kibernetske grožnje, obveščevalna dejavnost tujih akterjev, vojaške grožnje, krizna žarišča, terorizem in nasilni ekstremizem, nedovoljene dejavnosti na področju konvencionalnega orožja, orožja za množično uničevanje, jedrskih in raketnih tehnologij, hude in organizirane oblike kriminala, nezakonite migracije, podnebne spremembe, globalna finančna, gospodarska, tehnološka in socialna tveganja, ogrožanje javne varnosti, naravne in druge nesreče, omejenost naravnih virov in degradacija življenjskega okolja, zdravstveno epidemiološka grožnja. O tem govori Resolucija o strategiji nacionalne varnosti Republike Slovenije. Jasno definira, kaj so grožnje in kaj so nevarnosti. Še enkrat pravim, mi smo dolžni za te stvari ustrezno poskrbeti, dolžni smo, to je naša dolžnost, da skrbimo za varnost. Razumem stališče Levice, da je za ukinitev vojske, ampak mi si tega v tem trenutku ne moremo privoščiti, niti ne smemo privoščiti, ker so ustavni temelji te države popolnoma neki drugi.

Mislim, da bom na tej točki razpravo zaključil, ker nima smisla, če drug drugega ne poslušamo. Tako, kot sem dejal, referendum je nesmiseln, ker nobena zdrava družba ne bo imela referenduma o tem, ali si želi zagotoviti minimalne standarde za svojo varnost ali ne.