Govor

Robert More

Hvala za besedo. Lep pozdrav vsem prisotnim in seveda podrobno smo prebrali to vašo pobudo za sklic te komisije. Tudi jaz bi želel na začetku poudariti par elementov, ki sem jih ugotovil iz te pobude.

In sicer, najprej bi tudi jaz poudaril, da policijski postopki vsi temeljijo na zakonitosti ukrepov in na strokovnosti. Vsak policijski postopek ima podlago bodisi v policijski zakonodaji bodisi v zakonih o nadzoru državne meje oziroma celo schengenski zakonodaji. In seveda vsak postopek, policijski postopek v smislu obravnave vseh, ki nedovoljeno prestopijo mejo, ima za sabo tudi akte, s katerimi se potem tem osebam bodisi omeji prostost bodisi izvedejo drugi zakoniti ukrepi.

Vsaka taka aktivnost, ki jo izvedemo z osebo, ki je nedovoljeno vstopila v Slovenijo, ima seveda možnost tudi na pravna sredstva. Sem pa ugotovil eno stvar. Tukaj v izvajanju te pobude ugotavljam, da se precej mešajo postopki z osebami, ki so podale namero za mednarodno zaščito oziroma imajo status vloge za mednarodno zaščito, in pa seveda tistih oseb, ki nedovoljeno vstopijo pa take namere v Sloveniji ne podajo. Vemo, da je pač pravica do mednarodne zaščite, je stvar posameznika in posameznik je tisti, ki se odloča, ali bo na območju Slovenije dal namero za mednarodno zaščito ali ne. In seveda tudi, s tem tudi prevzema take posledice za tako ravnanje.

Vračanje na Hrvaško je bilo precej omenjeno. Tukaj veste, da imamo sporazum o vračanju, ki je bilateralna mednarodna pogodba. Vsi postopki oseb, ki so vrnjene na Hrvaško, so vodeni v skladu s tem sporazumom in pa dodatno še protokolom, ki sta ga obe državi sklenili. Nenazadnje je bilo vračanje po sporazumu tudi stvar preverjanja evropskih institucij. Tukaj lahko omenim, da smo v 2019 imeli tako imenovano schengensko evalvacijo in da so tudi tuji eksperti ugotovili, da ti postopki niso v nasprotju z evropskimi predpisi.

Omenili ste »pushbacke«. Jaz upam, da vsi razumemo, kaj beseda »pushback« pomeni, da je to obračanje tujca, takoj po nezakonitem prestopu meje in da osebe niso individualno obravnavane. Zagotavljam pa vam, da je v Sloveniji vsak tujec individualno obravnavan, mi imamo podatke za vsakega tujca posamezno, in da teh »pushbackov« v smislu definicije, kot jo poznamo, v Sloveniji ni. Torej, vsi postopki vračanja se izvajajo v skladu s sporazumom o vračanju z Republiko Hrvaško.

Na koncu še zadeva glede obiska varuha. Obisk varuha človekovih pravic se ne izvaja samo v centru za tujce, ampak tudi na policijskih postajah. In seveda varuh sproti spremlja te postopke na policijskih postajah, podaja pobude, priporočila, in seveda vsaka priporočila, ki jih dobimo, skrbno proučimo, podamo odgovore in določene stvari so se tudi na podlagi teh priporočil že izboljšale in seveda se bomo tudi v bodoče. Poleg tega, kot je že omenil kolega Konc(?), imamo tudi nadzore drugih institucij, nenazadnje tudi UNHCR prihaja v Slovenijo in izvaja monitoring mejnih postopkov, in tudi oni ne ugotavljajo kakršnih koli težav zaenkrat.

Sem pa pripravljen še na kakšno dodatno vprašanje, če bodo. Hvala lepa.