Hvala lepa gospod predsednik. Spoštovane poslanke, poslanci. Poročilo o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za letošnje prvo polletje je pripravljeno skladno s 63. členom Zakona o javnih financah. Vsebuje podatke o realizaciji prejemkov, izdatkov, primanjkljajev in zadolževanje v prvem polletju ter o oceni realizacije do konca letošnjega leta. Poročilo vsebuje tudi druge podatke o izvrševanju proračuna kot so vključevanje novih obveznosti v proračun, prenos namenskih sredstev iz proračuna preteklega leta, prerazporejanje pravic porabe, uporabe proračunske rezerve in podatke o poroštvih. V poročilu je prikazano izvrševanje po posameznih bilancah državnega proračuna, pojasnila pa so podana v primerjavi s sprejetim proračunom, ki je bil sprejet lani novembra.
Zaradi protikriznih ukrepov je bilo treba v državnem proračunu na strani izdatkov zagotoviti sredstva, ki jih ob pripravi proračuna, se pravi v lanskem letu ni bilo možno načrtovati. Z zakonom o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19 je bilo omogočeno tudi dodatno zadolževanje države prav za namene financiranja omilitve posledic te epidemije. Ukrepanje za omilitev in odpravo posledic epidemije znatno vpliva na večje izdatke državnega poračuna. Do konca junija 2020 je bilo samo za ukrepe COVID-19 iz proračuna države namenjenih skoraj 926 milijonov evrov sredstev. Za ta del je v poročilu, ta del je v poročilu tudi posebej prikazan, posebno poglavje je namenjeno samo izdatkom povezanih z epidemijo. Po posameznih bilancah je pojasnjeno izvrševanje državnega proračuna, ki ne vsebuje ukrepov COVID, kot že rečeno, ta del je posebej izkazan, ker se nam je zdelo, da je to najbolj pregledno. V bilanci prihodkov in odhodkov je bilo sicer v sprejetem proračunu načrtovanih 10,7 milijarde evrov prihodkov in do konca junija realiziranih 4,3 milijarde evrov, odhodki so bili v sprejetjem proračunu načrtovani v višini 10,4 milijarde evrov in prvi polovici leta realizirani v višini 6,2 milijardi evrov. Glede izdatkov povezanih z epidemijo COVID, morda samo nekaj ključnih poudarkov, vse ostalo bi potem tekom razprave, če bo potrebno. Torej na podlagi že omenjenega zakona se je država zadolžila za dodatnih skoraj 2,2 milijardi evrov. Iz vseh, se pravi skupaj z zadolževanjem, kar je bilo že porabljenega za epidemijo COVID je bilo pa največ namenjenega v prvem polletju od letošnjega leta subvencijam, zasebnim podjetjem in zasebnikom, sicer skoraj 610 milijonov evrov. Tukaj gre za ukrepe čakanja na delo, za temeljni mesečni dohodek, plačilo prispevkov za socialno varnost, plačilo pokojninskih prispevkov za tiste, ki so delali in nadomestila kmetom. Za druge domače, tekoče transferje je bilo namenjenih dobrih 183 milijonov evrov. Približno polovica od tega v sklade socialnega zavarovanja, približno 58 milijonov pa dodatkov plačam zaradi epidemije kot transfer v javne zavode, se pravi tistim, ki so bili, da tako rečem, v prvih bojnih linijah, zdravniki in tako naprej. Za transferje posameznikom in gospodinjstvom pa je bilo izplačanih približno 126 milijonov evrov, od tega je slabih 100 milijonov evrov bilo namenjenih za zagotavljanje socialne varnost. To bi bilo nekaj ključnih poudarkov iz poročila. Podrobnosti kot že rečeno, če bo tekom razprave potrebno kasneje pojasniti. Hvala lepa.