Govor

Jani (Janko) Möderndorfer

Hvala lepa.

No, to, kar smo govorili ob rebalansu, se je zdaj zgodilo tudi pri proračunu in smo to tudi napovedovali, da se bo zgodilo. Na prvi pogled vsak, ki pridem ta proračun, pravzaprav najprej zajame sapo in reče, vau, številke neverjetne. Saj ne morem verjeti, da ta vlada je začela povečevati vsepovsod sredstva, ne samo na ostalih področjih, še celo na zdravstvu. Kaj se je zgodilo? Seveda je več kot jasno, ko pogledaš proračun in ko ga temeljito prebereš in ko pogledaš postavke, vire, odhodke in tako naprej, je vsaj ena tretjina denarja namišljenega, ki ga sploh še ni. Ampak se računa na njega, da se bo kar po nekem avtomatizmu zgodil v proračunu in da bo prišel. Ob tem, da je svojevrstno napoved predsednika vlade bila neverjetna. Po drugi strani straši, da bomo šli zaradi svoje lastne malomarnosti, ker seveda on in vlada nikoli niso krivi, krivi so vedno samo ljudje v državi, reče zelo znameniti stavek, hudič je šalo vzel, po drugi strani pa seveda, istočasno pa reče, ne glede na to, da se bo situacija poslabšala, ne glede na to, da so ljudje vsega krivi, ker ne spoštujejo ukrepov, ne glede na to, da bomo seveda uvedli, če bo potrebno, hujše ukrepe, mi bomo denarja imeli dovolj.

Gospodarstvo bo dajalo rezultate, davki bodo not leteli in takse, vse bo polno, Evropa bo odprla denarnico na debelo in nam zlivala denarja, kolikor bomo hoteli. Lepo vas prosim, ne ga, ne nas imeti vse skupaj za norca, ker vam ne verjamemo. Preprosto ne verjamemo, ker smo tega predsednika vlade že ničkolikokrat videli, kako je lagal v Državnem zboru in govoril eno, naredil je pa potem popolnoma nekaj drugega. Zdaj, hudič pa je seveda spet v podrobnostih. In to te podrobnosti, ki po navadi bolijo.

Jaz sem takoj seveda opozoril že pri rebalansu, da skrajševanje čakalnih vrst na ta način, kot si jih je ta vlada zamislila, seveda ne bojo obrodile nekih dobrih sadov, razen tistih sadov, ki jih pa ta vlada ima. To pa je popolni in totalni razkroj javnega zdravstva. Veste kdaj se je začel? Tako subtilno, počasi. Predsednica, a umirite? Mi smo bili tako pridno tiho, ko so, ko je vlada govorila. Tako počasi, subtilno se je začel ta razkroj, ko je Zdravniška zbornica dobila pooblastilo za specializacije. To je bilo leta 2002 z zakonom. Misleč, da bo stroka tista, ki bo, seveda, zelo jasno in po nekem resnem pregledu in nadzorom nad tem, kako pravzaprav zdravniki pridobivajo svoja znanja in kje so te strokovnosti najbolj potrebne, da bojo seveda tudi temu primerno predlagali ministru v soglasje za specializacije. Rezultat vsega tega je bil, da smo morali potem kasneje več kot 15, 17 let kasneje tej isti Zdravniški zbornici ta javna pooblastila odvzeti. Odvzeti pa zato, ker smo ugotovili, da v resnici ne podeljuje sistematično, tako kot potrebuje slovenska družba, specializacije. Seveda je bilo tisoč izgovorov, ampak ko sem opravil razgovore z vsaj šestimi bivšimi ministri za zdravje in s tremi različnimi predsedniki Zdravniške zbornice, je bilo več kot jasno, da je šlo za pritlehen načrt, kako ustvariti nemogočo situacijo, da primanjkuje zdravnikov na določenih področjih. Zato imamo danes situacijo, da urologov primanjkuje, primanjkuje kardiologov vsaj na otroški ravni, primanjkuje za, bom rekel, določene poklice oziroma specializacije zdravnikov, ki so bili nepriljubljeni in se niso radi razpisovali.

In to je seveda bil resen problem. Ampak a mislite, da se je tukaj končalo? Ne, nadaljuje se. Seveda je to se vedno nadaljevalo samo takrat, kadar je bila na oblasti ta vlada. Spomnite se ministra Bručana, kako je podeljeval koncesije, ki seveda koncesije ni razumel kot del javnega, javne mreže, ampak je on to razumel zgolj in samo kot sredstvo dostopa do javnega denarja. V eni noči jih je podelil 50 koncesij, čez vikend. Čez vikend. Dajte mi povedati, kdo in kje je tukaj strokovno presodil in razmislil, ali ima to smisel ali ne, ali te potrebe res obstajajo. Nekdo gor to plačal, noben. Zakaj to govorim? Zaradi tega ker je treba zelo jasno vedeti, kaj se dogaja v tem proračunu.

V tem proračunu za skrajševanje čakalnih vrst namenjamo v gradivu, v obrazložitvi zgolj in samo pol strani, pa je eden najbolj perečih problemov v tej državi. Pol strani. In še to povejo tako, kot da se pravzaprav nič ni zgodilo, ampak preprosto to zadevo bomo uredili in imeli pravno podlago v PKP 5, ki pa mimogrede še ni veljaven in ni sprejet. Ampak tukaj se sklicujemo na nekaj, kar ne velja. Ne obstaja. Ne moremo se mi v dokumentih za proračun sklicevati na dokumente, ki jih ni. Kaj pa vemo, a ste vi vsevedi in po vedi jasnovidci, imate neko kuglo tam na ministrstvu in točno veste, da bo vse tako sprejeto, kot ste vi to predlagali tukaj? In kar je pa še bolj grozljivo, je pa grozljivo predvsem to, da seveda nič ne poveste, da bo šel denar tudi zasebnikom v tej obrazložitvi. Poveste samo nekaj drugega. Da boste naredili javni razpis. In se sklicujete na pravno podlago Zakon o sistemu javnih plač in pa Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. Dajte mi povedati in citirati člen iz tega zakona, ki vam daje to pravno podlago. Iz teh dveh zakonov. Za to, kar mislite vi narediti, kar v bistvu razlagate šele v PKP 5, ki pa sploh ni sprejet.

Ne nas imeti za norca, pa saj nismo od včeraj. Pa saj valda vsi vemo, vsi smo bili enkrat v poziciji, ko smo bili v koaliciji, in vemo, kako se sprejemajo zakonski oziroma sam proračun in kakšno podlago mora imeti zato, da kakšna stvar velja in šteje. Seveda pa ni iz trte zvito, zakaj ste to dali v PKP 5. To se zdaj vidi, zakaj. Zato da ne bo nikoli možen referendum. Ker na PKP 5 ni možen referendum. In to vi dobro veste. Ker neka podobna situacija, če bi jo pripeljali v proračun oziroma naredili v zakonski podlagi, v Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanje, ki ga mimogrede v tem mandatu ne mislite nikoli spreminjati, ker vam v resnici zdaj pravzaprav kar naenkrat ustreza, prej je bil pa skos zanič, skos sem poslušal, da je treba ta zakon spremeniti, je to problem. In to velik problem.

Tako da, zdaj, jaz seveda postavljam vam vprašanje, kako boste s tem denarjem zmanjševali čakalne vrste, in se sprašujem, zakaj niste se odločili in rajši dali zdravstveni blagajni denar, da bo plačala tisto, česar vsako leto ne more plačati, kar se dogovori s področnim dogovorom. Zakaj ne povečamo samo področnega dogovora? Zakaj moramo to dati zasebnikom? Iz podatkov, ki jih imamo vsi na razpolago na internetu, vir je Zdravniška zbornica Slovenije, iz avgusta 2020, imamo v Sloveniji 156 zdravnikov, ki opravljajo zasebno prakso, 156 zdravnikov. V javnem zdravstvenem sistemu, v javnih zavodih tako ali drugače pa dela 6 tisoč 489 zdravnikov. Dajte mi povedati, kako bo 156 zdravnikov rešilo problem čakalnih vrst, če vemo, da te zasebni zdravniki v večini ne opravljajo tistih nalog in storitev, zdravstvenih storitev, kjer so najdaljše čakalne vrste? Dajte mi to, lepo prosim, razložiti. Seveda gre za en drug manever, katerega pravzaprav hočemo narediti – zaobiti Zakon o zdravstvenem varstvu in zavarovanju, Zakon o zdravstveni dejavnosti, skratka vse to hočemo zaobiti, in to na eleganten način. Ne pozabimo, o nosilcih zdravstvenih dejavnosti v PKP-5 omenjamo še, zelo zanimivo, iz 4 na 8 let se podaljša doba za nosilca zdravstvene dejavnosti, kar je idealno, naravnost darilo nekomu, načrtno, za to, da bo lahko seveda opravljal določene naloge. Jaz, oprostite, si ne želim, da me zdravijo zdravnik, ki nima niti ene resne prakse. In vi to obdobje podaljšujete in se delate norca iz nas vseh skupaj. Seveda to delate zato, ker ste dogovorjeni, saj to ni v vaši glavi nastalo. Nekdo pač od zadaj manevrira in šahira pri celi zgodbi, kako je treba subtilno na mehek način, kot cerkev, veste, cerkev ima tudi že 2 tisoč let časa in čaka in čaka in čaka na svojo priložnost. In izgleda, da smo zdaj v situaciji, da je ena strokovna skupina postala večna in čaka subtilno, da razpade en sistem. Ampak treba je dati od spodaj, malo pomagati je treba, da ta sistem razpade. Veste, kako bodo tem zdravnikom stošestinpetdesetim, saj jaz se, da se bomo razumeli, v bistvu norca delam, ker vsi vemo, da tukaj ne gre za 156 zdravnikov, i bodo rešili čakalne vrste. Te čakalne vrste bodo rešili, ko jih bo teh 156 zdravnikov podpisalo podjemne, ali pa že veljajo te podjemne pogodbe, z zdravniki iz javnega zdravstvenega sistema, se pravi iz javnih zavodov. tisti, ki delajo dopoldne v kliničnem centru Maribor, Ljubljana, v Trbovljah ali kaj ti jaz vem kje, da ne bom kakšnega mesta izpustil, skratka vsepovsod, bodo popoldne odkorakali še k tem 156 zdravnikom in bodo postali t.i. svobodni zdravniki, ki bodo se sprehajali dopoldne tam, popoldne tam. Dve leti nazaj, dve leti nazaj smo se pogovarjali na Odboru za zdravstvo, da bi uredili v zakon o zdravstvenem varstvu, se opravičujem, v Zakonu o zdravstveni dejavnosti, da bi uredili vprašanje t.i. kaskadnega sistema, kako naj bi v bistvu zdravniki lahko delali in smo takrat predlagali rešitev. Seveda žal Levica za to ni bila, ker je bila prepričana, tako kot vedno še o drugim materijah, da je treba vse ali pa nič, za noben družbeni konsenz in dogovor seveda nikoli niso. Smo predlagali kaskadni sistem in smo rekli: najprej javni zavodi, potem, ko oni ne zmorejo več, koncesionarji, ki so v mreži zdravstvenega sistema, in ko oni ne zmorejo več, tudi lahko zasebniki – pa niste hoteli slišati za to. Ker jaz, veste, ne razumem logike, govorim še vedno o čakalnih vrstah, ne razumem logike, pa mi jo, prosim, državna sekretarka, poskušajte me vi razsvetili, če jaz to ne razumem, res, ker obstaja tudi ta možnost. Mogoče pa se motim. Kako lahko zdravnik, ki dopoldne dela, in bo popoldne delal pri zasebniku, da tega ne more narediti dopoldne ali popoldne v javnem zdravstvenem zavodu, če se le-ta reorganizira in nenazadnje, kar je že bolj pomembno, tudi dodatno zasluži? Jaz sem za to in to zelo močno podpiram. Tisti, ki resno in veliko dela, naj bo zato tudi plačan. Ne moreš za isti denar delati dopoldne in popoldne skupaj. Zakaj odhajati k nekemu zasebniku? Pa da ne se bomo razumeli, še enkrat poudarjam, jaz nimam nič proti zasebnikom, samo ne mi na ta način razgrajevati zdravstveni sistem in govoriti, da javni zavodi tega niso sposobni narediti. Seveda so, saj imajo vse, imajo znanje, imajo prostor, imajo ljudi, vse imajo. In ne vem, zakaj morajo popoldne v UKC Ljubljana biti popolne prazne operacijske dvorane, v prvem nadstropju jih imate 10 oziroma 11, še ena pomožna je. Enajst operacijskih dvoran - a veste, katera največkrat dela? Neuro dela, nevrološka in plastična, potem se pa konča, ostalo je pa vse prazno, ker ostalo se dela dol spodaj na urgenci v treh operacijskih. Ne vem, zakaj morajo biti prazne. Naj mi nekdo to razloži. A veste, zakaj so prazne? Ker direktorji ne želijo več podpisovati, da se dela na minus in rečejo »porabili smo ta denar, fertik, zdravstvena blagajna nam ne bo več dala«. In zato vas sprašujem, zakaj bomo danes potajevali proračun, kjer bomo dodatni denar dajali za čakalne vrste, ga na nek način predhodno legalizirali, za kar sploh še v PKP sploh sprejeto ni, zato, da rečemo, da dobimo neko svojevrstno čudno pravno podlago, da razpišemo nek svojevrsten razpis, kjer se bo vsak prijavil – to, kar seveda na zdravniški zbornici že dolgo sanjajo – na javni denar, kadar hoče in kakor hoče. Samo podaljšajmo področni dogovor in je stvar rešena. Povejmo klinikam »imate za toliko več denarja«. Ja, ja, vsak, ki malo pozna zadeve, bo lahko rekel »ja, pa saj so enkrat že dobili možnost, pa je potem niso izpolnili«, ne vsi, marsikdo je oreng presegel, ne vsi, je pa treba tudi povedati, da je treba potem tudi kakšno stvar reorganizirati. Jaz sem upal, upal sem, ko je prišla ta oblast na svoje mesto, da bo zdaj končno predlagala spremembo delovanja Zakona o javnih zavodih. Nič. Nič, pa toliko ste imeli za povedati vsa ta leta. Nič. Upal sem, da se bo kaj spremenilo, ampak ne na način, kot je naredil to 2005 Bručan, kar se tiče helikopterske nujne medicinske pomoči. Mimogrede, v tem proračunu spet ne vidim tega. Mislim, jaz več nič ne razumem. Z nujno helikoptersko medicinsko pomočjo se moramo pogovarjati s Toninom, ki pokriva obrambo, namesto, da bi se pogovarjal z ministrom za zdravje. Jaz ene stvari več ne razumem v tej državi. To je, preprosto tukaj je šalo vrag vzel, ne tam, ko govori Janez Janša, kje je šalo vrag vzel. Šalo je vrag vzel zaradi tega, ker enostavno imam občutek, da na Ministrstvu za zdravje sploh več ne veste, kaj so vaše prioritete. Ja, seveda so, ena sama: kako sesuti javni zdravstveni sistem, to je vaša prioriteta. Seveda vem, da je grozno to poslušati, državna sekretarka, boli kot sto hudičev še posebej če to nekdo javno govori, ampak, oprostite, drugega mi niste ponudili s temi dokumenti v alternativo, preprosto mi tega niste ponudili.

Mimogrede, ko sem že omenil nujno helikoptersko pomoč, ki jo izgleda tudi ne bomo rešili v nadaljnjih dveh letih ob tem, da bomo silne milijarde dobili od Evrope, mi ne moremo spackati skupaj za en ubogi helikopterček, ki bo opravljal helikoptersko nujno medicinsko pomoč, ampak se sklicujemo na to, da rabimo posebne ljudi, ki bodo to imeli, da mora biti helikopter večnamenski - malo bo delal v Afganistanu, malo bo delal pa na slovenskih cestah. Lepo vas prosim, pa saj to je skregano z vso logiko. Niti po usmeritvah EU-ja to ni. In zdajle pred kratkim smo imeli tragičen primer na avtocesti, kjer se je končalo s smrtjo ene deklice, dva helikopterja sta pa stala na Brniku in se nista dvignila s svoje riti, da bi prišla na pomoč tam, kjer bi morala iti. Naj mi kdo to razloži, zakaj sta stala, ubogi reševalci so se pa prebijali tam skozi nerazumne voznike, ki se ne znajo umikati. A je kdo kaj rekel? je kje kdo kaj vprašal, zakaj se kakšna stvar ni zgodila? Ne, ker je Ministrstvo za zdravje že zdavnaj to odpikalo iz svojega dnevnega reda in ga to ne zanima. Imamo kaj denarja za to namenjenega? Bo kdo to kupil, kdaj bo to kupljeno? Mi imamo, jaz tega poročila še zdaj nisem videl, delovno skupino, ki je obravnavala, kako se bo ta problem rešil. Ne vem, kje je to poročilo. Bi ga lahko kdaj videli v Državnem zboru, da bomo seznanjeni ali se kje kakšna stvar premika iz te točke ali se ne.

Investicije, a lahko ve tej državi enkrat potegnemo črto in rečemo tole stvar bomo dokončali v dveh leti, pika. Za to bomo namenili toliko in toliko denarja in ostale stvari bodo počakale. Ne, kaj delamo mi? Konstanto eno in isto – drobimo in frčimo s temi fičniki na vse konce in nobeno stvar ne dokončamo tako kot se spodobi. Kolega Trček, ne biti jezen na mene, ampak ljubljanska urgenca se dela že 20 let, 20 let se že packa in vse skupaj nič od te urgence. Vsakič, ko pridem tja, je slabša. Ko sem nazadnje tam delal, a mislite, da se je poden spremenil? Še vedno so ista tla, samo da so zdaj še bolj razsuta kot so bila takrat. Katastrofa. Vhod v urgenco se je spremenil, dovoz in to, in to je pa tudi vse. Internistični oddelek v bistvu deluje tako kot da je, ne vem, se zgodilo neurje v državi, kadar se samo malo več ljudi poveča, odkar je pa covid pa sploh, to je pa katastrofa. Ampak ne, mi bomo ne vem kaj delali, pojma nimam. Kje imamo kakšen razvoj? A imamo kakšno vizijo, da se bodo kakšne stvari premaknile? V NRP-jih sem videl, da imate postavko za protonsko terapijo. Pa to je pravljica za lahko noč, jaz ne vem, koga farbate, da boste naredili kaj iz protonske terapije. Tisti, ki ne veste kaj to pomeni - pomeni, da morate imeti zdajle vsaj ene 100 milijonov na lagerju, če hočete se resno o tem pogovarjati. Ne, vi boste študije šele delali. Pa nas bo čas povozil že zdavnaj.

In nas strašite tukaj s tem covidom kot, da je to najbolj ubijalska stvar na tem svetu, ob tem, da vse ostali stvari stojijo. In ta predsednik Vlade si upa drzniti reči, da bomo spet zaustavili javno življenje, ker bomo v to prisiljeni. Oprostite, jaz vam povem, da bom uporabil vsa pravna sredstva. Ta država nima pravice zaustavljati vseh ostalih zdravstvenih storitev v tej državi na račun covida, nima, ampak je poklicana in plačana za to, da ustvari pogoje, da bodo stvari kolikor toliko normalno funkcionirale. Zaradi tega covida gremo vsi v maloro počasi. Žal bomo to takrat, ko Janez Janša ne bo več predsednik Vlade, hudo, hudo občutili in kriva bo tista Vlada, ki tega ni zakrivila.

Preventivni kontrolni pregledi. Tukaj je govorite sicer o NIJZ-ju kot o nekem vsemogočnem aparatu. O nacionalnem laboratoriju, večina ljudi sploh ne vedo, da ga imamo, kako bomo povečali sredstva za javno zdravje. Oprostite, ampak jaz temu nacionalnemu inštitutu za javno zdravje nisem verjel že takrat, ko ni bilo covida v tej državi. Zdaj, ko je pa covid, mu pa še manj verjamem, z vodjo na čelu, ki mi ne predstavlja in ne pooseblja ravno nekega javnega zdravja. Me prav zanima, državna sekretarka, če veste, koliko jih je zaposlenih na NIJZ-ju, če znate to iz glave povedati. Pa ste prepričani, da jih je res toliko zaposlenih? Jaz sem rabil eno leto in nisem ugotovil koliko jih je na koncu zaposlenih. Iz 540 smo prišli na 420, na koncu smo prišli na 310, ob tem, da sem potem na koncu ugotovil, da oni štejejo marsikoga, ki ga imajo pogodbeno zaposlenega, za zaposlenega. Jaz verjamem, da je tam ogromno ljudi, ali pa bom rekel del ljudi, abnormalno obremenjenih v tem času covida-19, abnormalno. Ampak sem prepričan, da je tam par ljudi, ki se tam svaljkajo in še danes uživajo, ker ne morem pozabiti zgodbe z NIJZ-jem, ki se ni hotel preseliti iz centra Ljubljane zaradi tega, ker je center Ljubljana bil pogoj za to, da oni lahko dobro in kvalitetno delajo, ob tem, da vsi vemo, da jih je bolj zanimala čez Ljubljanico tržnica kot pa kaj drugega. Nacionalni inštitut za javno zdravje, povsod v svetu, kjer imajo zdrave in normalne demokracije, taki inštituti več kot 50 % denarja sami ustvarijo in ga pripeljejo v hišo, sami. Tukaj se pa pogovarjamo, kaj bomo delali in potem notri pišete stvari, ki so več ali manj prepisane, samo številke so večje. Govorite o HIV-u kot največjem problemu današnje družbe. 20 let nazaj, da. Danes je osveščenost kar se HIV-a in AIDS-a tiče že bistveno, bistveno drugačna in bistveno večja. Pa ne nas fopat z enimi in istimi teksti, ki so copy-paste. Pojdite si pogledat lanskoletni proračun, pa saj to eni in isti ljudje pišejo. Pa mislite, da oni res pišejo tisto kar na novo in od začetka? Zato sem rekel na začetku, da je ta proračun v bistvu svojevrstna farsa za to Vlado.

Povejte mi razliko, ker ste iz MF-ja tukaj tudi. Govorite, kakšen denar bomo dobili iz proračuna, nenazadnje v tem dokumentu tudi o tem govorimo. Koliko bomo po vplačali? In kakšna je razlika med dobljenim in vplačanim med temi sredstvi, s katerimi se hvalimo, da jih bomo dobili? Pa bomo prišli do realne številke, koliko je tega denarja. V tisti polovici, kjer moramo še to dobiti, kjer se bomo javljali z razpisi in s projekti in s programi in tako naprej in ni tako enostavno dobljeni denar, kot nekateri govorijo »do zdaj smo izčrpali največ denarja« - ne, nismo ga še, to so zaenkrat samo številke in papirji, in to vi dobro veste. Je razlika milijardo in pol, govorim o tistih 4,8. Če ne, pa povejte enkrat na glas, ker jaz teh številk ne vidim, koliko bomo mi vplačali. In bomo tako dobili realne številke, koliko je teh milijard in te fasade, ko se govori o tem, kako na debelo bomo veliko denarja dobili in bomo iz tega črpali. Oprostite, to ni to.

Potem imamo pa še par podrobnosti, če mi jih uspete razložiti.

Dajte mi razložiti, iz leta, ja. Zakaj zmanjšujemo, program javnega zdravja bomo povečali na 23 milijonov, potem pa zmanjšamo v naslednjem letu, se pravi 2022 pa na 18 milijonov. Kaj se bo spremenilo? Najprej v enem letu povečamo kot, da se bo ne vem kaj zgodilo. Čeprav tukajle naprej začnete s HIV-om in AIDS-om kar mi je malo hecno, izžuljeni programi, končno je HIV začel postajati ozdravljen, vsaj prvi primeri tega obstajajo v svetu.

In druga stvar, ki me zanima. Zanima me rezervacija za cepiva. V enem letu, se pravi 2021 imamo 16 milijonov, potem imamo pa 20 milijonov v letu 2022. super, sem za. In če cepiva ne bo, kam bo ta denar šel? Ker je to rezervacija, saj vsi vemo, kaj je to rezervacija? Bo šel v integralo nazaj ali bo ostal v zdravstvu? Kam bo šel ta denar? Jaz bi pa rad ta denar pobarval. Dajmo še to malo pobarvati, no. Potrudimo se, če že imate te vzvode moči. Ker ga boste krvavo rabili, ker prišel bo trenutek, ko tega denarja več ne boste imeli na MF-ju. Razen, če računate na to, da takrat vas več ne bo, kar pa ni lepo, če bi tako razmišljali.

Tako, da to so tudi vprašanja. Upam, da bom dobil odgovor na njih. Saj če jih nebom, nič hudega, sem že navajen, da jih dostikrat ne dobim.

Bom pa res vesel, če mi odgovorite na eno zelo preprosto vprašanje: zakaj se mora minister za obrambo Tonin ukvarjati s helikopterji? Mimogrede, SNMP-ju oziroma HNMP-ju se je že odpovedal, ker zdaj ga zanimajo samo še vojaški helikopterji. To me res zanima, zakaj se minister za zdravje s tem ukvarja in kdaj bomo mi postal moderna država, ki ima svoj en helikopterček, helikopterček namenoma govorim, s katerim bo lahko reševala človeška življenja tukaj in zdaj, ne nekoč v prihodnosti in v neki domišliji. Če imamo denar za vsega boga možnega v tej državi, nimamo za en helikopter. Mimogrede, s to helikoptersko službo se zdaj že štiri ministrstva ukvarjajo – Ministrstva za infrastrukturo, Ministrstvo za obrambo, Ministrstvo za notranje zadeve in še Ministrstvo za zdravje, ki bi se moralo prvenstveno ukvarjati. Jaz vem, da je naporno in vem, da ni enostavno zaradi tega, ker ima vsak svoj koncept in pogled na ta reševanja. Eni bi to reševali tako, da bi združili v paketu in imeli malo za vojsko, malo za reševanje svojevrstno vojaško službo nujne medicinske pomoči, potem je tukaj Ministrstvo za zdravje, ki to gleda kot reševanje in organiziranje ene resne helikopterske nujne medicinske pomoči, potem je pa še infrastruktura. Potem seveda noben nebi rad dal denarja za to, ampak vsi bi pa radi odločali o tem, kako to bo. Ampak saj veste, jaz si ne predstavljam, da bi moja žena imela tri zakonite možove, ker to nebi šlo, ne gre. Slej ko prej mora nekje počiti in enako velja za helikoptersko službo. Pripovedujem zelo plastično, ker to edino ljudje razumejo. In za boga, lepo vas prosim, meni je smešno, ko mora Tonin, minister za obrambo se pogovarjati in odgovarjati na vprašanja, kako bo urejena služba nujne helikopterske medicinske pomoči. Pa to ni normalno in zdravo v tej družbi, no, to res ni normalno. Mimogrede, zakaj sta dva helikopterja stala na tleh med tem, ko se je drugo življenje reševalo in žal s slabim koncem? Ta odgovor bi res rad vedel. Kdo je zadolžen v tej državi in kdo ima to moč, da te helikopterje dvigne takrat, ko je to treba. Samo ne mi reči, da jih ni bilo, ker sta bila v tistem času na Brniku na tleh. Stala sta in ekipe so vedno tam. In nekdo jih ni dvignil. Kje je zdaj ta pogum in reševanje te Vlade, ki zna to vse rešiti tako kot je treba? To še razumem in bom razumel, da niste sposobni se zmeniti in dogovoriti in kupiti ta helikopter, ampak da niste sposobni pa niti dvigniti obstoječe helikopterje, tega pa ne razumem.

Hvala.