Govor

Spoštovane kolegice poslanke in kolegi poslanci ter vsi vabljeni in prisotni na današnji seji odbora, prav lep pozdrav!

Pričenjamo 41. nujno sejo Odbora za zdravstvo. Obveščam vas, da so danes zadržani in sicer imamo eno pooblastilo, Iva Dimic pooblašča Andreja Černigoja. Lepo pozdravljeni v naši družbi. Iz kvote SMC pa je z nami Monika Gregorčič. Lepo pozdravljena!

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje dne 5. 10. 2020, ste prejeli predlog dnevnega reda seje odbora. Ker do začetka seje ni bilo predlogov za razširitev dnevnega red oziroma za umik katere od predlaganih točk dnevnega reda, je določen takšen dnevni red seje kot je bil predlagan s sklicem seje. In sicer:

1. točka – Predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2021.

2. točka – Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2022.

Odbor predloga proračuna obravnava na podlagi 157. člena Poslovnika Državnega zbora.

Prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – PREDLOG SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2021 IN PA PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2022.

Predlagam, spoštovane in spoštovani, da obravnavamo obe toči združeno in sicer tako, da predstavnikoma predlagatelja, najprej damo besedo, da predstavita oba predloga akta nato pa članicam in članom odbora dajem besedo, da o tem tudi potem razpravljate. Gradivo za razpravo ste kot predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2021 in predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2022 s pripadajočimi dokumenti vse skupaj dobili oziroma ste lahko videli na spletnih straneh Državnega zbora. Na sejo so bili vabljeni Vlada Republike Slovenije, Ministrstvo za finance in pa Ministrstvo za zdravje.

Dovolite, da še obrazložim sam postopek obravnave predloga proračuna. Odbora za zdravstvo je v postopku obravnave predloga proračuna zainteresirano delovno telo. Predlog proračuna bomo obravnavali v okviru pristojnosti odbora, se pravi, našega odbora, to je Ministrstvo za zdravje. Amandmaje k predlogu državnega proračuna lahko v skladu s prvim odstavkom 157. člena Poslovnika vložijo poslanci, poslanske skupine, zainteresirana delovna telesa in matično delovno telo. Predlagatelji amandmajem morajo upoštevati določbo šestega odstavka 157. člena Poslovnika glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Vloženi amandmaji ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja. Tudi določba 30. člena Zakona o javnih financah opredeljuje omejitve pri sprejemanju proračuna. Na podlagi te določbe morajo predlogi za povečanje izdatkov proračuna hkrati obsegati tudi predloga za povečanje prejemkov proračuna ali pa zmanjšanje drugih postavk proračunov v isti višini, pri čemer ti predlogi ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ali v breme dodatnega zadolževanja. V skladu s tretjim odstavkom 157. člena poslovnika lahko zainteresirano delovno telo vloži amandmaje samo k tistim delom predloga proračuna, ki zadevajo njegovo področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. Kaj to pomeni? In sicer, da lahko v primeru, da predlaga povečanje izdatkov v okviru neposrednega proračunskega uporabnika, za obravnavo katerega je pristojno, kot vir za financiranje opredeli zmanjšanje izdatkov v okviru finančnega načrta kateregakoli neposrednega proračunskega uporabnika. Toliko o obrazložitvi.

Sedaj pa pričenjam z obravnavo predloga sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2021 in predloga proračuna Republike Slovenije za leto 2022. Do tega trenutka nismo prejeli nobenega amandmaja kvalificiranih predlagateljev niti predlog za amandma odbora.

Uvodno besedo, predstavitev, predlagatelja predloga proračuna sprašujem ali želite podati dopolnilno obrazložitev. In sicer želi besedo Ministrstvo za finance?

Izvolite.