Govor

Edvard Paulič

Kolegice in kolegi, en lep dober dan. Pričenjam 24. nujno sejo Odbora za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Obveščam vas, da se je opravičil član odbora Gregor Židan. Imam pa 3 pooblastila; iz kvote SMC bo na seji prisoten poslanec Branislav Rajić, poslanko Nado Brinovšek nadomešča poslanec Jure Ferjan in pa poslanko Mojco Žnidarič nadomešča poslanka Monika Gregorčič.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red: Predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2021 in pa Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2022. Ker do pričetka seje nisem prejel nobenega predloga za spremembo dnevnega reda, je ta določen, kot ste ga prejeli s sklicem seje odbora.

Predlagam, da imamo za obe točki dnevnega reda skupen uvod in skupno razpravo, tudi morebitne skupne zaključke, saj sta med seboj povezana.

Prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – OBRAVNAVA PREDLOGA SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2021 IN PREDLOGA PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2022, ki ju bomo obravnavali kot zainteresirano delovno telo na podlagi 157. in 166. člena Poslovnika Državnega zbora.

Gradivi sta objavljeni na spletni strani Državnega zbora, na sejo pa so bili povabljeni predstavniki Ministrstva za finance, Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in pa Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije.

V skladu s Poslovnikom lahko odborom proračunska dokumenta obravnava z vidika svojih pristojnosti, torej le v tistem delu, ki se nanaša na njegovo delovno področje. To pomeni, da bomo obravnavali le tisti del proračunskih dokument, ki se nanašajo na Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Odbor je v postopku obravnave predloga proračuna in njegovih sprememb zainteresirano delovno telo. V skladu s petim odstavkom 157. člena in v povezavi z 166. členom Poslovnika Državnega zbora, lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje k posameznim podprogramom pri tistih neposrednih uporabnikih iz posebnega dela proračuna, ki zadevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. To pomeni, da lahko v primeru, da predlaga povečanje izdatkov v okviru neposrednega proračunskega uporabnika za obravnavo katerega je pristojno, kot vir za financiranje opredeli zmanjšanje izdatkov v okviru finančnega načrta katerega koli neposrednega proračunskega uporabnika.

Pri oblikovanju amandmajev je treba upoštevati določbo šestega odstavka 157. člena Poslovnika Državnega zbora, glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Vloženi amandmaji ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije, ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja. Tudi določba 30. člena Zakona o javnih financah opredeljuje omejitve pri sprejemanju proračuna. Na podlagi te določbe, morajo predlogi za povečanje izdatkov proračuna hkrati obsegati tudi predloge za povečanje prejemkov proračuna ali za zmanjšanje drugih izdatkov proračuna v isti višini, pri čemer ti predlogi ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ali v breme dodatnega zadolževanja.

Za predlaganje amandmajev k predlogu sprememb proračuna se smiselno uporablja 157. člen Poslovnika Državnega zbora, pri čemer se lahko po petem odstavku 166. člena Poslovnika Državnega zbora, amandmaji nanašajo le na: tiste podprograme, ki so zajeti v predlogu sprememb proračuna. S strani ministrstva sem bil obveščen, da bo dr. Podgoršek na seji sodeloval predvidoma do 16.20 ure. Na začetku bi za uvodno predstavitev dal besedo predstavnici ministrstva za finance, gospe Špeli Perme.

Gospa Perme, izvolite.