Govor

Hvala lepa predsednik za besedo, spoštovana državna sekretarka, predstavnik Računskega sodišča, kolegice in kolegi. Tako bom rekla, zaključni račun so ugotovljena dejstva in ta dejstva dokazujejo, da je bilo poslovanje bivše Šarčeve vlade oziroma prejšnje Šarčeve vlade uspešno, pravilno in tudi učinkovito. Zakaj to navajam, če pogledamo prihodkovno stran. Prihodki so bili realizirani v višini 97,90% planiranih, kar posledično pomeni dober rezultat. Na tem mestu je potrebno poudariti, da so bili davčni prihodki realizirani nekje v višini 100-ih %, nedavčni prihodki so bili višji in so znašali 107,14%, kapitalski prihodki so bili nekaj nižji, prejet donacije so bile nekaj nižje, ozirom 94%, transferni prihodki so bili prav tako višji kot 100%, kar 105,83%. Res pa je, da so bila prejeta sredstva nižja in posledično s tem so tudi ti prihodki v tej višini kot sem jih navedla. Treba je poudariti, da imamo resnično prvič v zgodovini naše države pozitivno mnenje Računskega sodišča za bilanco stanja proračuna Republike Slovenije. To je poseben dogodek, vprašanje, kdaj se bo ponovno zgodil, ampak res si lahko štejemo v čast, da je prišlo do teg. S številkami, ki so razvidne v samem zaključnem računu, smo lahko seveda zadovoljni, še posebej zaradi tega, kajti proračun, zaključni račun leta 2019 je izkazoval presežek višini 225 milijonov evrov. To pomeni, da je omogočal hitro in učinkovito ukrepanje ob začetku epidemije, ki se je zgodila v mesecu marcu 2020. Torej prihodki in tudi odhodki so bili v večini realizirani v višini kot so bili načrtovani, na nekaterih postavkah celo višji, edin odmik, ki pa je, pa predstavljajo evropska sredstva in projekti tudi povezani z njimi. Ampak najuspešnejše črpanje zasledimo pri sredstvih Evropske unije za izvajanje Skupine kmetijske politike in ribiške politike, ki je bilo kar v 93,40%, črpanje sredstev na strukturnih skladih 66,28, na koheziji 50 in evropska sredstva za centraliziranih in drugih programov EU tudi 74,32%. Ampak na tem mestu je potrebno poudariti in to ni zanemarljiv podatek, da je bilo v letu 2019 črpanje evropskih sredstev boljše, kajti v preteklem letu je znašalo zgolj 14%, v letu 2019 je ta % se zvišal na 32%. Trenutne številke pa žal nas ne navajajo z optimizmom, kohezijski minister veliko govori, upam, da bo to tudi realiziral, da ne bo ostalo samo pri besedah, na tem mestu pa želim še opozoriti tudi na osnutek načrta za koriščenje prihodnjega bruseljskega denarja, kjer so bila podana ostra, ostre pripombe in ministrstvo mora do prihodnjega tedna pripraviti osnutek, ki bi bistveno bolj ambiciozno nastavljen, nameniti bo potrebno več digitalnemu, zelenemu in razvojnemu preboju Slovenije. To so ključni podatki, ki nas navdajajo sicer z optimizmom, sam proračun je izkazoval učinkovitost, žal pa v tem mandatu, oziroma v tem času vidimo drugačno sliko. Sicer je kriza zdravstvena, socialna in ekonomska velika, vendar potrebno je denar črpati gospodarno, učinkovito in transparentno, kar je ključ, le tako bomo lahko nekako poravnavali vse obveznosti, ki nam sledijo in resnično še enkrat, delovanje prejšnje vlade je bilo pravilno in učinkovito, kar je potrdil tudi predstavnik Računskega sodišča. Veliko bi se še dalo govoriti o posameznih postavkah, tudi višji davki od prihodka pravnih oseb so vsekakor spodbudni, ne vem pa, kakšni bodo pa ti prihodki v letošnjem letu, kajti situacija je izjemno, izjemno zaskrbljujoča, na kar nas opozarjajo vsi. Tako, da še enkrat, iskrene čestitke prejšnji vladi za opravljeno delo, upam pa, da bo tudi ta vlada vsaj delno tako uspešna, kot je bila prejšnja. Vsekakor pa bi pričakovala, da bi s strani ministrstva državna sekretarka pohvalila vsaj prvič v zgodovini izraženo pozitivno mnenje Računskega sodišča, kajti to je res enkratna priložnost. Pa ni problem, tudi če bi bila kakšna druga vlada sedaj na oblasti, jaz verjamem, da bi nekako se zazrli vase in pogledali, kaj se je dogajalo v preteklem času. Hvala lepa.