Govor

Boštjan Koritnik

Hvala.

Naj za začetek poudarim, da se seveda strinjam, da je dostopnost do demokratičnih mehanizmov ključna. Verjamem pa, da bo današnja razprava oziroma odgovor pokazal, da to ni okrnjeno oziroma, da imamo na rezervi, kot se reče na »standby-u« še možnosti, če bi se pokazala potreba.

Zdaj bom, ker je tema res pomembna, bom nekoliko bolj izčrpen v tem uvodnem izvajanju. Torej v sedanjem času te realne grožnje z virusom je seveda bistveno bolj prilagojen ta, bi rekel postopek zbiranja podpisov v podporo zahtevi za referendum, kot to velja za samo glasovanje na referendumu ali volitvah, saj zakonodaja omogoča poleg neposredne podpore posameznika pred pristojnim organom, to je 58. lokacij upravnih enot in pa 97 lokacij krajevnih uradov, skupaj 155 lokacij, je možno seveda tudi elektronska oddaja podpore preko e-uprave, kot ste že sami omenili. Preko tega načina dajanja podpore se lahko vključijo vsi državljani, ki so v času zbiranja podpor doma v karanteni, oziroma imajo potrjeno okužbo, ter razpolagajo z veljavnim potrdilom za e-identiteto, torej s kvalificiranim digitalnim potrdilom. Glede dejanja podpor osebno na upravnih enotah, se postopek oddaje podpor organizira tako, da se upoštevajo torej trenutno veljavni omejevalni ukrepi in zaradi epidemije in pa navodila in priporočila NIJZ.

Zdaj tisto, kar je bi rekel koristno oziroma kar omogoča vsaj ko ni omejitev prehajanja občin, je seveda odprava krajevne pristojnosti ZRLI v drugem odstavku 16.B člena nima več te omejitve in do zdaj od leta 1995 upravne enote brez težav izvajajo vse te potrebne ukrepe. Res pa je, da je prišlo junija do reorganizacije na Upravni enoti Ljubljana. To bi rad poudaril za začetek, da se je ta reorganizacija začela leta 2015 na pobudo Mestne občine Ljubljana in na podlagi uporabniških izkušenj občank in občanov, ne zaradi tokratne Vlade. Izpostavil bi torej, da je bila ožja, slovenska in ožja ljubljanska javnost od leta 2017 sproti obveščena, sproti obveščena o vseh vidikih prenove poslopja na Linhartovi in pa selitvi štirih izpostav, torej kot ste omenili Center, Šiška, Moste-Polje in Vič-Rudnik na lokacijo Linhartova cesta 13. Reorganizacija in selitev sta bili pripravljeni s ciljem, da se delovni proces in pa uporabniška izkušnja izboljšajo oziroma, da se zagotovi strankam prijazno poslovanje in okolje.

Gre za organizacijsko, funkcijsko in lokacijsko združitev po vsebini zaokroženih delovnih in upravnih področij ter njihovo optimizacijo.

Dosedanji odzivi – sicer žal zaradi epidemije nismo utegnili izvesti anketiranja, ki je bilo sicer načrtovano – dosedanji odzivi kažejo, da je bilo to zelo dobro sprejeto tudi s strani strank, saj ne potrebujejo poti po Ljubljani kot prej, ampak lahko vse opravijo dejansko na enem mestu. Junija je resda Vlada sprejela akt oziroma potrdila akt o notranji organizaciji in asimilaciji delovnih mest v Upravni enoti Ljubljana. Sodelovale so vse zakonske institucije, sindikati, Vlada in pa Ministrstvo za javno upravo, tako da so se združili različni oddelki na dveh lokacijah; Tobačna ulica 5 in pa Linhartova 13. Oddaja oziroma evidentiranje podpor referendumskim pobudam se – to sem preveril od preko vašega izvajanja do sedaj, izvaja na obeh lokacijah. Tako da če slučajno v praksi poteka drugače, bom hvaležen za konkreten podatek in bom to preveril in vsekakor ustrezno ukrepal, ker to ni dopustno. Torej po mojih podatkih iz službe za upravne enote pa temu ni tako.

Res da poteka sedaj poslovanje, upravno poslovanje po sistemu naročanja strank, torej stranke se morajo za dotično upravno storitev prej naročiti preko telefona, preko ali preko elektronskega predala narocanje.uelj@gov.si. Stranke lahko posredujejo oziroma pogosto posredujejo osnovne podatke kontaktne, svetovalec jih pokliče in se dogovorita za prost termin obiska na upravni enoti. Ravno v luči tega, kar ste sami poudarili, da smo v času epidemije in da ne sme biti večjega števila ljudi na enem mestu. Stranke, to pa spet poudarjam, ki želijo dati podporo, se obravnavajo prednostno in so naročene še isti dan, najpozneje naslednji. Takšni so moji podatki. Kot rečeno, hvaležen bom za kakšne konkretne primere, ki jih bomo preverili in tudi v bodoče ustrezno ravnali, če prihaja morda do težav.

Tudi če se stranka oglasi na upravni enoti pa ni naročena, jo sprejmemo v okviru uradnih ur. Na Tobačni ulici so tudi v popoldanskem času, torej ponedeljek, torek in četrtek do 18. ure, sreda do 19. ure, petek do 14. ure. V primeru organizirane skupine za oddajo podpor se pa skupina predhodno naroči in dogovori za določen termin obiska Upravne enote Ljubljana. To velja za obe lokaciji.

Glede dostopnosti občanov naj poudarim, da je na obeh lokacijah izpostavljeno enako število okenc, kot jih je bilo pred reorganizacijo oziroma selitvijo, to pa se lahko povečuje oziroma se odpirajo dodatna okenca v skladu z dnevnimi potrebami. Na Tobačni ulici 5 so ves čas aktivna štiri okenca za oddajo podpor, ter po potrebi še tri do štiri okenca za primer večjega priliva strank v danem časovnem obdobju. Sorazmerno enako je na Linhartovi cesti 13, vzpostavljenih deset okenc, tri stalno aktivna in pa rezervirana okenca za oddajo podpor ter dodatnih sedem, ki se odpirajo in zapirajo po potrebi oziroma glede na obisk strank, kar je enako številu vseh okenc kot jih je bilo na vseh izpostavah skupaj pred reorganizacijo. Okenca se odpirajo, še enkrat poudarjam, skladno s potrebami občanov.

V Sloveniji seveda lahko vsak posameznik oziroma volivec odda podporo referendumski pobudi osebno pred pristojnim organom na vseh preostalih 57-ih sedežih upravnih enot v poslovnem času, tudi v popoldanskih urah. V ponedeljek, torek in četrtek do 15. ure in pa v sredo do 17. oziroma 18. ure, v skladu z izkazanimi potrebami strank ter krajevno prirejenim časom poslovanja konkretne upravne enote. Seveda ov zavedanju, da smo v času epidemije torej začasno omejili te možnosti zaradi prehajanja oziroma so de facto omejene. Se pa lahko sicer oddajo podpore tudi na 73-ih lokacijah krajevnih uradov od skupno 97-ih krajevnih uradov, ker je prišlo – to os zdaj podatki izpred nekaj dni, do motenj v poslovanju 24-ih krajevnih uradov zaradi posledic virusne okužbe.

Zdaj zelo se strinjam glede pospeševanja uporabe kvalificiranih digitalnih potrdil. Lahko povem, da je bilo konec septembra na področju izdanih e-identitet stanje naslednje; število veljavnih potrdil Sigen-CA 274 tisoč 790, število veljavnih potrdil Sigov-CA 24 tisoč 122 in pa število uporabnikov smsPASS-a 5 tisoč 595. Trenutno število registriranih uporabnikov pa presega 130 tisoč. In jasno je, da je naša glavna usmeritev pospeševanje tovrstnih digitalnih poti, njihovo uporabo, uporabo e-identitet in imamo bi rekel to predlagano promoviranje uporabe že od začetka epidemije pred očmi kot nekaj osrednjega, osrednji korak proti epidemiji oziroma omejevanju te okužbe.

Pred seboj imam tudi podatke o torej podporah referendumom od leta 2016. Ti podatki sicer kažejo ne najbolj zadovoljivo, ne najbolj zadovoljiv delež uporabnikov, ki so oddajali to preko e-uprave, je pa zgolj približno petina bila takšnih zbiranj podpore, kjer bi število podpor preseglo tisoč podpor. To je bilo, denimo največ jih je bilo v podpora volivca v zahtevi za razpis zakonodajnega referenduma o Zakonu o izgradnji upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge, tam jih je bilo skupaj 48 tisoč 249, preko e-uprave pa oddanih samo tisoč 368, torej trije odstotki. Se pa ta odstotek giblje približno med 5 in 10 odstotkih oddanih, ampak kot rečeno, izjemoma je bila potreba tako velika. Se je pa tudi takrat prilagodilo poslovanje upravnih enot, oziroma prioritetna obravnava.

Toliko zaenkrat. Hvala.