Govor

Boštjan Koritnik

Hvala.

Spoštovani predsedujoči, spoštovani člani odbora in drugi udeleženi te seje!

Pred vami je predlog stališča Republike Slovenije k predlogu uredbe Evropskega parlamenta in sveta o začasnem odstopanju od nekaterih določb direktive 200258ES Evropskega parlamenta in Sveta glede uporabe tehnologij s strani ponudnikov medosebnih komunikacijskih storitev, neodvisnih od številke za obdelavo osebnih in drugih podatkov za namen boja proti spolni zlorabi otrok na spletu, kot ga je Vlada potrdila prejšnji četrtek.

Naj uvodoma pojasnim, da je Evropska komisija predlog tega zakonodajnega akta poslala v obravnavo 10. septembra 2020, pri čemer se je v nadaljevanju ta zadeva prednostno obravnavala v okviru pristojne delovne skupine Sveta. Ta teden v sredo je ta zadeva že predvidena za obravnavo na Coreper za podelitev mandata spremstvo splošnega pristopa. Naj pojasnim zakaj; namen in cilj predloga te uredbe je uvesti zgolj začasno, poudarjam začasno strogo omejeno odstopanje ob uporabi direktive o zasebnosti, ki varuje zaupnost komunikacije in podatku o prometu o sektorju elektronskih komunikacij. S tem bi zagotovili, da bodo ponudniki medosebnih komunikacijskih storitev neodvisnih od številke, to so tako imenovane OTT storitve, kot so na primer storitve spletne pošte in internetne telefonije, tudi po 20. decembru 2020, ko se zanje uveljavi tako imenovana direktiva o evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah, še naprej in začasno lahko prostovoljno uporabljali posebne tehnologije za odkrivanje in oznanitev spolne zlorabe otrok na spletu ter omik posnetkov spolnih zlorab otrok iz svojih storitev. Namreč tako imenovane OTT storitve predhodno niso bile vključene v zakonodajni okvir elektronskih komunikacij, zanje je veljala le splošna uredba o varstvu podatkov. Z novo direktivo v evropskem zakoniku elektronskih komunikacij pa bodo vključeni, pri čemer izrecne pravne podlage, ki bi jim to omogočalo v tako imenovanem evropskem zakoniku, ni.

S sprejemom predlagane uredbe bodo zgolj ti ponudniki storitev, ki jim je bilo to doslej že omogočeno, to poudarjam, začasno še naprej lahko uporabljali zadevne tehnologije za previdene namene ob upoštevanju splošne uredbe o varstvu podatkov. Torej GDPR. Seveda le dokler ne bo sprejeta s strani komisije že poleti napovedana dolgoročna EU zakonodaja s področja boja zoper spolne zlorabe otrok. Glede na opisano v predlaganem stališču Republike Slovenije podpiramo namene in cilje predloga uredbe in posledično tudi ozko predvideni obseg začasnega strogo omejenega odstopa od direktive o e-zasebnosti. Podpiramo učinkovit boj proti zlorabam otrok na spletu, vendar ob hkratnem spoštovanju temeljnih človekovih pravic, kar pomeni sorazmernost rešitev ob hkratnem upoštevanju otrokovih najboljših interesov.

Menimo, da so ti pogoji še posebej po prejetih dodatnih pojasnilih Evropske komisije in nemškega predsedstva na pristojni delovni skupini Sveta ter po dosedanjem izboljšanem besedilu predloga uredbe z vidika jasnosti in konkretnosti, vsekakor podano. Doslej tudi nobena delegacija predlogu uredbe ni nasprotovala.

Spoštovani, predlagam, da predlog stališča podprete.

Hvala.