Govor

Andrej Šircelj

Spoštovani predsednik, spoštovani predsednik Fiskalnega sveta, najprej zahvala za vaše mnenje, za opozorila, ki ste jih tudi tukaj navedli. Vlada bo upoštevala vaša priporočila tako glede odhodkov in predvsem nadzora. Moram povedati, da že sedaj je nadzor nad odhodki poostren, posebej se tovrstni odhodki evidentirajo. Tukaj bi rad seveda povedal, da s tem proračunom in s tem odlokom dejansko Vlada zasleduje prociklično fiskalno politiko, ki je po naravi ekspanzivna. Vemo, da je prišlo do zmanjšanja potrošnje na ravni osebne potrošnje in zaradi tega je državna potrošnja toliko večja seveda, zaradi tega, da dvigne gospodarstvo in da dvigne tudi gospodarsko rast. Rad bi povedal tukaj, da so vključeni v leto 2022, ko govorimo o tako imenovanih covid rezervah seveda tudi nekateri primanjkljaji, ki jih bodo imeli javni zavodi, zato je temu tako. Mi predvidevamo za leto 2020 še milijardo rezerv za Covid. Jaz si močno želim, da je ne bomo potrošili milijardo, vendar tveganja so velika to kaže sedanja situacija. Pričakujemo, da bo zdravilo široko uporabljeno čim prej predvsem v letu 2021, kar bo bistveno zmanjšalo seveda tudi tveganja in s tem tudi financiranja zdravstva oziroma vseh tistih dejavnosti, ki pomenijo lajšanje položaja ljudi in zagotavljanje delovnih mest oziroma zadržanje delovnih mest. Seveda nekateri izdatki so posredno naravnani na Covid, to so predvsem tisti izdatki, ki se nanašajo na posredno torej, ki se nanašajo na transfere brezposelnim, družinski prejemki, starševska nadomestila, transferji za zagotavljanje socialne varnosti, subvencioniranje stanarin in podobno in to so tudi, če želite ne morda neposredni, ampak posredni Covid izdatki vsaj tako jih jaz tukaj delovno imenujem. Po drugi strani pa dejansko imate prav, investicije predvidevamo v letu 2021. Imamo na razpolago tudi evropske fonde, evropski denar tako tisti, ki je nepovraten kot tudi tisti, ki je povraten in menim, da je treba zagnati ta investicijski ciklus ob takšnih ukrepih, da bodo enostavno zagotovili tudi učinkovitost teh investicij. Ob tem je treba zagotoviti tudi debirokratizacijo in de administracijo celotnega javnega sektorja predvsem, zaradi tega, da te investicije se začnejo izvajati in da bomo imeli tudi učinke teh investicij. O teh učinkih seveda je težko govoriti naslednje leto tudi mednarodne institucije tudi mednarodni denarni sklad seveda govori o nekaj letnem kasnejšem rezultatu določenih investicij. Če poenostavim, učinki izgradnje nove ceste, nove infrastrukture, nove železnice ni viden takoj je viden kasneje in po tem bomo tudi ravnali. Tukaj lahko seveda poudarim, da bomo smotrno uporabljali sredstva in da bomo seveda tudi vse nadzorne institucije dejansko in zagotavljali vse podatke za to, da bo poraba teh sredstev transparentna in da v povezavi s tem je tudi tukaj vse specializirane ustanove kot na primer računsko sodišče in seveda tudi v prvi vrsti Državni zbor.

Hvala lepa.