Hvala lepa za besedo, gospa predsedujoča. Nisem prepričan, da bomo ob 11.00 lahko to naredili, ker nas niso povabili na to telo, kar je seveda svojevrsten škandal, ampak lahko mogoče intervenirate tudi vi, da bi kljub vsemu lahko socialni partnerji na telesu, ki je odločilen zato, tudi povedali svoja stališča, še posebej zaradi tega, ker po dolgih desetletjih prvič ni prišlo do usklajevanja s socialnimi partnerji, ker predstavniki delavk in delavcev nismo imeli možnost povedati kaj je interes zaposlenih in kjer je Vlada Republike Slovenije neposredno prekršila pravila ESOS, ki so objavljena v Uradnem listu in pod katerimi je podpis Vlade Republike Slovenije. Zato je ta pot, ki nam je ostala, edino pozivati poslance in poslanke, da z amandmaji upoštevajo tisto, kar mi artikuliramo kot interes zaposlenih. In teh amandmajev je zaradi tega veliko in upam, da si boste vzeli dovolj časa, da jih boste lahko upoštevali ali pa vsaj o njih razmislili.
Tisto, kar je rekel kolega Jaka, moram tudi sam poudariti, kar se tiče pozivov ali pa poskusov, da se minimalna plača zamrzne že v PKP6. Tu je soglasje konfederacij v tej državi popolno in reakcija na tak poskus zamrznitve zakona, ki je bil sprejet v parlamentu brez glasu proti, torej vsi poslanke in poslanci ste glasovali za ta zakon, bi bil izjemno oster in odločen.
Sedaj pa kar se tiče tega dela zakona, ki se veže na odbor, ki ga vodite vi. Kolega Marjan je že ene stvari izpostavil, tudi kolega Jaka, zlasti vprašanje vrednotenja dela zaposlenih v sociali in zdravstvu, ki je povezan z obvladovanjem epidemije, tisti členi tam od 22 naprej. Tukaj bi še posebej izpostavil problem ukinitve javnih prevozov, ki ni rešen v tem zakonu in ima za zaposlene izrazite negativne posledice, tako da gredo na račun zaposlenega. Ni povsem jasno kaj se zgodi, če zaposleni ne more zaradi ukinitve javnega prevoza na delo. Torej kako se kompenzirajo ta dejstva. Zato vas prosimo, tudi jaz v imenu Konfederacije, da te člene tam od 22., ki si sledijo potem kar se tiče vrednotenje tega dela s tistimi, ki so okuženi ali pa ki so v teh conah, da seveda glede na splošno ugotovljeno dejstvo, da zaposleni žrtvujejo zadnji kanček energije, ki jo imajo, zato da bi stvar še funkcionirala, da se to prelije tudi v nek finančen izraz.
Zelo podobno predlagamo tudi v imenu Policijskega sindikata Slovenije, da se ti dodatki pač izboljšajo. Hkrati pa Policija predlaga tudi, da se v 90. členu izenačijo, kar se tiče tega torej dodatka za težje obremenitve, da se Policija izenači, ko gre za napotitve zaposlenih, da se izenačijo z zaposlenimi, ki delajo v Upravi za izvrševanje sankcij.
Tukaj je potem v tem zakonu še nekaj členov, ki se nanašajo na Policijo, kjer moji kolegi in kolegice opozarjajo, da niso ustrezno vrednoteni. Pa njihova izpostavljenost, ko delajo z potencialno okuženimi ali pa nevarnostjo, ki obstaja. Navajajo v enem teh členu tudi situacijo pri nasilnih protestih, ki so bili v tej državi, kjer so bili neposredno izpostavljeni tem tveganjem.
Spoštovana predsedujoča, spoštovane poslanke in poslanci, verjamem, da boste po členih po tem obravnavali pobude konfederacij, ki so si zelo podobne, torej sindikalnih predlogov in jih v čimvečji meri upoštevali, zato ker ta zakon ni problematičen zaradi nekaterih rešitev, ki jih ima, ki so težko sprejemljivi, ampak tudi zaradi tega česar nima v svojem besedilu. To pa so zlasti tisti elementi, ki bi zagotovili neko stabilnejši materialni položaj zaposlenim. Vsi ti elementi, na katere smo opozarjali tudi, je bilo že rečeno danes. Med predstavniki zaposlenih so izostali, tako da je to seveda naloga, ki nas čaka. Upam, da bo takrat več občutka tudi za zaposlene.
Hvala lepa.