Govor

Damir Orehovec

Spoštovana predsedujoča, spoštovani poslanci in ostali gostje lepo pozdravljeni!

Jaz bi rad uvodoma povedal, da Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ni torej nosilec tega zakona in zato bi se osredotočil samo na tisti del, ki je pač povezan z našimi temami. Sedaj gre za šesti tako imenovani protikoronski zakon, v katerem se urejajo določena področja, ki niso bila urejena v prejšnjih zakonih ali pa se le te dopolnjujejo tukaj. Predlagani členi, ki smo jih uvrstili so nastali na osnovi zaznave problematike s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ali pa na predlog posameznih zavodov, agencij, združenj, skupnosti s področja vzgoje, izobraževanja, znanosti, mladine in športa. Povedati moram, da je bilo teh predlogov bistveno več kot jih je seveda uvrščenih v sam tako imenovani PKP 6. Mnogi od predlogov so dejansko posegali v reševanje zakonske materije, ki ni neposredno povezana z epidemijo Covid-19 ali pa smo na ministrstvu ugotovili, da se dajo urediti tudi drugače oziroma jih že ureja obstoječa zakonodaja, zato jih tudi nismo uvrstili nekaj pa je takih, ki jih tudi Vlada ni uvrstila v ta 6 paket in po dodatni presoji jih bomo, če so seveda nujni tudi uvrstili v sedmi paket.

Mogoče na kratko kaj znotraj tega torej rešujemo znotraj naših predlogov. Sedaj na področju vrtcev torej rešujemo to, da se vrtcem krije izpada dohodka, zaradi zmanjšanega obsega izvajanja programa, da se oprosti plačilo vrtcev staršev, če ti torej iz razlogov višje sile sam vrtec torej ne izvaja storitev oziroma tudi se izenačuje torej plačila sredstev glede zasebnih in javnih vrtcev. Na področju osnovne šole in srednje šole se zagotavlja topli obrok za učence in dijake, ki ta topli obrok potrebujejo in sicer pripravo toplih obrokov izvajajo šole, organizira lokalna skupnost, finančna sredstva bo pa zagotovilo ministrstvo. Kar je gospod Cigler že omenil bi rad povedal, da smo mi že na tisti seji imeli že vse urejeno, je pa res, da smo, potem poslali naslednji dan okrožnico, ki je urejala tudi način oziroma višino plačila glede prehrane.

Potem glede zagotavljanja IKT tehnologije. Sedaj upam, da govorimo o istem členu gre za 36. člen in sicer PKP 6 zagotavlja izvajanje torej zaradi izvajanja pedagoških in študijskih procesov na daljavo se zagotavljajo dodatna sredstva za nabavo IKT na vse ravneh izobraževanja, za javne zavod, zavode s koncesijo in za zavode s koncesijo na področju vzgoje in izobraževanja in pa seveda zavode, ki jih financira ministrstvo v skladu s 86. členom ZOFIJ-a ter javnim in koncesioniranim visokošolskim zavodom.

Kar se tiče študentskih domov gre za oprostitev plačila za študente, če je seveda študentski dom zaprt in pa seveda nadomestilo od države, zaradi izpada dohodka, zaradi tega, ker je seveda bilo zaprto.

Kar se tiče dijakov in študentov s področja zdravstva in socialne varnosti se zagotovi zaščitna oprema za opravljanje šolskih in študijskih dejavnosti, ker vemo, da tukaj seveda je potrebno zagotoviti torej še večjo varnost, ker so neposrednosti tudi z obolelimi.

Kar se tiče visokošolskih zavodov tako imenovani sporni 57. člen kot pravite gre za preverjanje pogojev za ustanovitev visokošolskih zavodov, gre za zakonodajo in sicer Zakon za visoko šolstvo, ki je bil sprejet 2016 in je nekoliko zaostril pogoje glede tega, da lahko torej neki visokošolski zavod obstaja in v prehodnih odločbah je bilo nekako odrejeno, da se v prvem podaljšanju akreditacije ti pogoji preverijo.

Sedaj s strani stroke oziroma NAKVIS-a smo dobili pač tudi priporočilo, da bi se ta rok podaljšal, zato smo tudi ta člen uvrstili. Je pa tudi tukaj predstavnik NAKVIS-a, ki bo lahko več o tem povedal.

Kar se tiče mladih raziskovalcev prav, zaradi Covid-a se je torej vzpostavilo veliko pogodb prav v času, ko ni bilo možno izvajati te raziskovalne dejavnosti, zato bi torej vse tiste mlade raziskovalce, ki jih financira ARRS bi se jim podaljšal rok torej tistim, ki se jim rok izteče od 12. 3. 2020 do 31. 12. 2021, rok podaljšal bi se za 1 leto.

Potem kar se tiče zaposlovanja. Tukaj seveda v splošnem, ta zakon v splošnem rešuje. Kar se pa tiče zgolj našega področja pa gre za to, da je torej možno zaposliti nadomestnega delavca brez razpisa in pa tudi brez strokovnega izpita seveda če ima vse ostale pogoje na tem področju.

In pa še, da omenim, da je tudi vložen amandma, ki tudi športnikom oziroma športnim organizacijam, ki na nivoju države regije torej izvajajo določene športne dejavnosti, da se jim financira tudi tako imenovana zaščitna oprema.

In pa, kar se tiče 56. člena, za katerega je amandma, ki ga torej umika in seveda se ta amandma, ta amandma podpiramo in odmikamo. Gre torej za 56. člen, ki bi naj s samim torej tistim, ki končajo poklicno maturo omogočil oziroma jim na neki način kot pravite izenačil s tistimi, ki končajo splošno maturo, čeprav temu ni tako je pa res, da kar se tiče vpisa pa seveda mogoče tudi na visokošolske zavode temu bi bilo tako. Tudi tukaj mislim, da je bilo priporočilo predvsem, zaradi tega, ker imajo v času Covid-a dijaki različne pogoje za izobraževanje in na ta način se je hotelo nekako na eni strani prisluhniti dijakom na drugi strani pa tudi raznim tem visokošolskim zavodom.

Toliko bi jaz uvodoma, potem kasneje pa lahko še odgovorim na kakšna vprašanja.

Hvala.