Govor

Željko Cigler

Hvala lepa, spoštovana predsedujoča! Hvala za besedo.

Kolegice in kolegi, poslanke in poslanci, spoštovani ostali vabljeni!

Levica in stranke opozicije, Stranka Alenke Bratušek, Lista Marjana Šarca in Socialni demokrati smo dali predlog za sklic nujne seje Odbora za znanost, šport in mladino, da obravnava točke PKP 6 zakona, ki se ukvarja z ukrepi kako omiliti posledice Covid-19. Točke, ki se tičejo izobraževalnega sistema in v kratko mislimo predlagatelji predstaviti sporne zadeve. Prosim pa predsedujoča, ker smo si razdelili kot predlagatelji jaz in Nataša Sukić, če lahko Nataša Sukić, kolegica poslanka dobi za menoj besedo.

Najprej bi samo tole rekel. Naše delo v Odboru za izobraževanje ima rezultate, se pozna. Ko smo imeli prejšnji teden v četrtek razpravo o šolski prehrani moram reči, da je Ministrstvo za izobraževanje v petek že reagiralo z okrožnico in hrana se je na osnovnih in srednjih šolah uredila. Hvala lepa ministrstvu. V tem zakonu notri, ki se naj vidi kot tako socialnih, gospodarskih, zdravstvenih in drugih področij kako omiliti posledice Covid-19 so notri tudi zadeve zlasti sedaj bom govoril s stališča izobraževanja, ki s preprečevanjem, ko posledice Covid-19 nimajo praktično nobene zveze. Najprej govorim o 56. členu tega PKP 6, ki posega v ene temeljne ureditvene trenutne ureditve izobraževalnega sistema in kar se tiče splošne in poklicne mature in s spremembami, ki so v tem členu predlagane praktično vnaša diskriminacijo med dijake. Namreč skladno s trenutno ureditvijo v Zakonu o visokem šolstvu se lahko na univerzitetni program pišejo dijaki z opravljeno splošno maturo in pa s poklicno maturo in pa s poklicno maturo in izobrazbo strokovnega področja. S to spremembo, ki se pa sedaj predlaga bi bil omogočen vpis s 56. členom seveda bi omogočil pisno vse univerzitetne študijske programe tudi vsem dijakom z opravljeno poklicno maturo ne glede na njihovo strokovno področje, kar je v nasprotju s samim temeljem poklicne mature. Namreč, z uspešno opravljeno poklicno maturo dijaki dokažejo, da imajo znanje, spretnost in pa poklicne zmožnosti, ki so potrebne za opravljanje poklica in za nadaljnje izobraževanje na tem istem strokovnem področju. Namen splošno gimnazijskega izobraževanja pa je posredovanje splošnih znanj, ki so potrebna za nadaljnje izobraževanje v visokem šolstvu na kateremkoli študijskem programu in poklicna matura in splošna matura se razlikujeta tako po vsebini kot število potrebnih opravljenih predmetov in interventni zakon, ki nam sedaj v 56. členu prinaša določeno spremembo bi tako v celoti porušil temelje trenutnega izobraževalnega sistema pri nas smotrn splošne pa poklicne mature in v izobraževalni sistem ustvaril neko neenakost saj bi neopravičeno v privilegiran položaj postavil dijake z opravljeno poklicno maturo, kateri bi morali za vpisno univerzo izpolniti manj pogojev kot je to zahtevano od dijakov gimnazije. Kljub epidemiji se izobraževalni standardi v Sloveniji niso znižali, kar pomeni, da so morali dijaki pri opravljanju mature izkazati enako raven znanj kot so jo pokazali njihovi predhodniki v preteklih letih tako, da bom prosil, potem ko bo Ministrstvo za izobraževanje oziroma predstavnik državni sekretar odgovoril, če lahko nam pove zakaj v proti koronskem zakonu prihaja do teh sprememb pri opravljanju diskriminatorno kot sem povedal pri opravljanju mature kakšno zvezo ima to z epidemijo? In še drugi amandma, ki ga želim predstaviti – dobili ste ga pa na mizo – vezan pa je na 136. člen, kjer predlagamo predlagatelji, da se ta člen spremeni. Dobili ste ga na mizo tako, da ga ne bom preveč bral, ampak amandma sledi predlogom Konfederacije sindikatov javnega sektorja, ki so opozorili, da se je treba zavedati, da je stabilnost delovanja vrtcev in šol v času epidemije nujni pogoj za ohranjanje osnovne gospodarske dejavnosti in aktivnosti v Sloveniji in tudi eden bistvenih pogojev za vzdrževanje normalnega delovanja družbe, zato je poleg informacijsko-komunikacijske tehnologije, ki omogoča izobraževanje na daljavo potrebno zagotoviti v času epidemije tudi dodatna finančna sredstva za začasne zaposlitve, ker zelo veliko ljudi bodisi zaradi epidemije, drugih razlogov ali pa tega, da kar morajo doma paziti družinskih članov oziroma jim nuditi pomoč je izključenih iz delovnega razmerja. Dalje. Treba je s tem našim amandmajem opozarjamo na potrebe za nakup osebne, zaščitne opreme, ki je nujna za preprečevanje korupcije. In tretjič, da je potrebno zagotavljati v teh časih tudi dodatno strokovno pomoč tako učencem, zaradi psiholoških potreb, k se v času epidemije še dodatno zaostrijo pa vzpostavijo do tega, da jim je treba pomagati pri učni pomoči in pa še posebej otrokom s posebnimi potrebami, zato so ti amandmaji predlagani.

Spoštovana predsedujoča, prosim, če lahko še Nataša Sukić v imenu predlagatelja dobi besedo.

Hvala.