Govor

mag. Dušan Verbič

Hvala za besedo, predsednik.

Lep pozdrav predsednik Vrhovnega sodišča in vsi ostali prisotni.

Sedaj, kar se tiče samega letnega poročila bom uvodoma začel zelo pohvalno, kar se tiče strukture in tisti, ki želi določene podatke pridobiti in si jih pogledati ima lepo možnost, zato moram priznati, da kar se tega tiče se lepo zahvaljujem.

Druga stvar pa je tisto, ki nekako vsako leto ocenjujemo to časovnico in predsednik kot ste tudi sam omenil res malce nenavadno, da konec leta za preteklo leto šele obravnavamo, ampak okoliščine so take, da pač ne gre drugače. Kot rečeno statistično gledano je z vidika uspešnosti sodišč pohvalno glede na to, da je narejen napredek, kar se tiče odprave zaostankov in podobno. Vprašanje pa se dejansko velikokrat pojavlja v posameznih odločitvah sodišč, ki pa imajo določeno pozornost tudi v javnosti in tukaj na tej točki ne bi nekako več razpravljal.

Bi si pa dovolil, spoštovani predsednik, ko ste nekako predstavil tudi to poročilo letos za 2019 postaviti nekako v tem primeru, kar pač neko vprašanje kajti izpostavil ste, da je eden od razlogov nekako, ki vpliva na ne bolj učinkovito delo sodišča je tudi premalo dodelani zakonski in podzakonski predpisi in tukaj bi si dovolil nekako postaviti vprašanje kako ocenjujete glede vašega vključevanja v predloge konkretnih sprememb samih zakonov oziroma podzakonskih predpisov predvsem pa me bolj zanima o tem kako ocenjujete v kolikšnem obsegu pa ste uslišani v konkretni spremembi zakona. Mislim, da je za nas kot predstavnik zakonodajne veje oblasti, kar dobra informacija vaš pogled in stališče. To, kar je tudi, spoštovani predstavnik Državnega sveta, omenil tudi sam moram priznati, da sem tudi precej kritičen bil pri sprejemu Zakona o podrejencih in tukaj preprosto se strinjam z vami in vašo oceno, da ta zakon, ki je bil sprejet dobesedno ima določene določbe zakona, ki najverjetneje za sodno vejo oblasti predstavlja strahotno velik problem in ste lepo praktično to tudi predstavil, kar se tiče morebitnih težav in zaostankov in bomo videli kaj bo kar se tega tiče Ustavno sodišče pač povedalo.

Tretjo zadevo v tem delu bi pa vseeno še vprašal, spoštovani, kaj je s tem poenotenjem odločitev recimo sodišč v istih ali podobnih oziroma podobnih zadevah ne glede na to, na katerem sodišču v Republiki Sloveniji je pristojno sodišče odloči o posameznih zadevah, ker vemo, da nekako te tako imenovani judikati nekako se kar razlikujejo?

Za zaključek iz same bi človek rekel samega poročila letnega Upravno sodišče Republike Slovenije. Kakšna je vaša ocena glede na to, da si nekako ocenjujem skromno, da malce kvari to poročilo? Ravno Upravno sodišče, kjer so v letu se pravi 2019 v razmerju do 2018 dobesedno reševanje podaljšali iz tistih 9 na 13 mesecev? Tisto, kar človeka nekako, kar zbode je eden od glavnih navedb ali utemeljitev opredeljen kot raznolikost, da ta raznolikost zadev ne dopušča hitrejšega reševanja sporov. Tako, da v tem primeru bi prosil, spoštovani predsednik Vrhovnega sodišča, če lahko nekaj besed namenite tem vprašanj, ki se jih izpostavil in se tudi v naprej vam zahvaljujem za odgovor.