Govor

Boštjan Koritnik

Hvala, predsedujoči. Spoštovani vsi.

Torej 10. člen Zakona o dostopu do informacij javnega značaja torej ureja proaktivno objavo informacij. In to je prvenstveno z vidika transparentnosti postopkov priprave zakonov in drugih predpisov in pa transparentnosti postopkov javnega naročanja so posebej omenjeni, torej tudi razpisna dokumentacija, ureja pa tudi določene splošne informacije, s katerimi je prav, da je javnost seznanjena. Gre za informacije, ki so tudi primerjalno pravno vedno v večini držav javno dostopne, in glede teh pravzaprav ni omejitev dostopa oziroma, kar je bistveno, ne terjajo anonimizacije oziroma posebnega črtanja osebnih podatkov. Torej gre za dokumente, ki so praviloma v celoti javno dostopni in s tem tudi ne predstavlja nobenih stroškov za organe.

Seveda je možno, poudarjamo, v splošnem, torej da je v splošnem namen omogočati proaktivno spletno objavo javno dostopnih informacij, koliko to primerno in mogoče, vendar pa ta 10. člen ZDIZ-a, za katerega nekateri menijo, da bi lahko pokril tudi sodne odločbe, praviloma torej nekako zagovarja proaktivno objavo takih informacij, ki praviloma ne vsebujejo nobenih varovanih podatkov. Sodne odločbe pogosto niso javno dostopne, sploh če gre za kazenskopravno področje, oziroma je to, in to je tisto, kar zagovarjamo na Ministrstvu za javno upravo, treba urediti v področni zakonodaji. Torej v sodnih odločbah je treba poskrbeti za prekritje vseh pač podatkov, ki so varovani iz različnih razlogov. Včasih je treba pri kazenskih prekriti 99 % odločbe, zato je treba smiselnost presojati za različne vrste sodnih določb posebej. Ključno kar je z vidika Ministrstva za javno upravo, ki je, pod kogar sodi ZDI, pa je, da ta 10. člen sodnih odločb ne pokriva. Tako, da, kot rečeno, zagovarjamo to, da se uredi to za sodne odločbe v področnih zakonih.

Hvala.