Hvala lepa za besedo. Lepo pozdravljeni.
Cilj prenove Zakona o davku na motorna vozila je med drugim ne samo preprečitev zviševanja davka na motorna vozila zaradi novega režima merjenja izpustov CO2 s 1. januarjem 2021, temveč tudi znižanje obstoječe obdavčitve motornih vozil. S prenovo zakona bo prenovljena lestvica obdavčitve motornih vozil in s tem se bo znižala obdavčitev večine motornih vozil. Obdavčitev z davkom na motorna vozila se bo za veliko večino torej znižala, ker izračun davka temelji na okoljskih merilih in ne upošteva več vrednosti posameznega motornega vozila kot osnove za davek.
Davek na motorna vozila se bo določal glede na emisijski standard evro, vrsto goriva in izpust CO2. Za določene vrste vozil bo na izračun davka še vedno vplivala tudi moč motorja. Z davkom bodo bolj obremenjena motorna vozila, ki so okolju manj prijazna, medtem ko se za električna vozila in druga motorna vozila brez izpustov davek ne bo plačeval. Odpravlja se dodatni, tako imenovani luksuzni davek na motorna vozila, ki je bil uveden leta 2012 z Zakonom za uravnoteženje javnih financ. V letu 2019 je bilo iz naslova davka na motorna vozila in dodatnega davka na motorna vozila realiziranih 45 milijonov evrov prihodkov državnega proračuna. S predlagano spremembo odločitve se davčna obremenitev v celoti znižuje za okoli dve tretjini. Ocenjujemo, da bi v letu 2021 dosegli prihodke iz tega naslova v višini 16 milijonov evrov. Prihodki državnega proračuna iz naslova davka na motorna vozila se bodo tako znižali za okoli 29 milijonov evrov, pri tem pa je treba omeniti, da bo znižanje v višini 8 milijonov evrov že iz naslova dodatnega davka na motorna vozila.
Ne glede na to, da bomo imeli manj prihodkov, je ukrep v sedanjih kriznih okoliščinah pozitiven. Prihranek pri nakupu bo koristil davčnim zavezancem, spodbujal potrošnjo in koristil celotni avtomobilski panogi, od domačih dobaviteljev sestavnih delov za avtomobilsko industrijo, proizvajalcev v Sloveniji, do dobavitelj motornih vozil, ki so jih prizadele posledice pandemije covid-19. Prodaja motornih vozil v letošnjem letu v primerjavi z letom 2019 nekoliko upada. Glede na upad prodaje in povpraševanja je, menimo, da je zato prav, da se potrošnja spodbudi.
S predlogom zakona pa se tudi z avtomatizacijo pospešuje postopke za odmero davka na motorna vozila. Vključena bo avtomatična izmenjava podatkov med Finančno upravo Republike Slovenije in evidenco registriranih motornih vozil Ministrstva za infrastrukturo. Predlog zakona za registracijske organe uvaja uporabo spletne storitve, ki omogoča dostop do podatkov iz evidence motornih vozil Finančne uprave Republike Slovenije.
Zakonodajno-pravna služba je poslala številne pripombe, v zvezi s katerimi bi želela samo podatki nekaj kratkih pojasnil. Najprej izpostavljam, da Zakon o motornih vozilih ni in ne more biti krovni zakon v razmerju s tem predlogom zakona, ki ga danes obravnavamo. Predlog zakona zato ne sledi zakonu o motornih vozilih, kot predlaga v svojem mnenju Zakonodajno-pravna služba, sledi pa ustaljeni novotehniki in pravilom, ki so uveljavljena na področju posredne obdavčitve, na primer davek na dodano vrednost, ruševine in podobno. V veliki meri sledi že uveljavljeni ureditvi obdavčitve motornih vozil z obstoječimi predpisi in ne predstavlja konceptualno povsem drugačnega načina obdavčitve motornih vozil. Prinaša pa določene spremembe in novosti na področju načina izračuna davčne obveznosti, zato je v teh delih seveda ureditev drugačna.
Vlada predlaga, da se sprejem zakona obravnava po nujnem postopku, da bi se zakon lahko začel uporabljati že 1. januarja leta 2021, zato predlagam v imenu Vlade, da ta zakon podprete. Hvala lepa.