Ja, hvala. (Gregor Pečan.) Združenje ravnateljev in ravnateljic osnovnih šol, glasbenih šol in osnovnih šol s prilagojenim programom.
Marsičemu ali pa skoraj vsemu, kar je pred menoj povedal že gospod glavni tajnik bi lahko pritrdil tudi sam in tudi iz naše baze torej združujemo okoli 650 ravnateljev in pomočnikov ravnateljev. Lahko povem, da je bilo resnično v zadnjih pravzaprav devetih mesecih od 13. marca, ko so bile prvič šole oziroma je bil uveden pouk na daljavo smo dobivali informacije in okrožnice usmeritve zelo bi rekel pozno in od 1. septembra naprej smo naredili statistiko. 101 okrožnico smo dobili, 48,5 % jih je bilo poslanih od četrtka do nedelje po 14. uri. Nekatere približno 15 % jih je bilo poslanih v petek, soboto, nedeljo med 18. in 24. uri. Kljub vsemu pa, zaradi našega nedela ali nepripravljenosti nobeden ponedeljek se ne bi zgodilo, da bi pouk ne stekel, da bi se stvari ne odvile naprej. Sedaj te informacije, ki so ponovno iz medijev in tiskovnih konferenc in to je tisto, kar pa nas najbolj moti in je stalnica pri delovanju te Vlade o obveznem testiranju, za katerega sedaj vemo, da obstaja zakonska podlaga, vendar niso pa čisto povsem jasne sankcije oziroma posledice, kar je tudi že izpostavil gospod glavni tajnik pri čemer je že to eden zelo zelo poveden podatek sam po sebi, da je polovica približno učiteljev izrazila pripravljenost, da bi se testirala. Žal mi je, ker tukaj pred tem ministrica ni povedala tudi podatka kakšen je bil odstotek vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic, ki so se pripravljeni testirati, kajti polovica ne predstavlja v tem kontekstu ne kaj dosti več kot, če se ne bi testiral nihče. Potem je pa še drugo pomembno vprašanje kako je s testiranjem otrok. Zelo smo veseli, da se je izkazalo, da otroci niso vendarle super prenašalci, kar že vemo nekaj časa je pa velika težava pri konsistentnosti informacij, ki jih dobivamo in če izpostavim primer dobesedno po dnevnih v torek absolutno zapovedane maske povsod na odprtem niti ni več primeren šal ali drugo ogrinjalo, potem pa 36 ur, potem maska sploh ni potrebna več in na podoben način torej prihajajo informacije in navodila tudi do nas in to praviloma bistveno prej iz medijev kot pa iz okrožnic.
Da ne bom res tudi sam, da ne bom predolg opozoril bi še na eden takšen kako bi rekel primer, ki kaže dejansko na odnos te oblasti do nas šolnikov. Prav jaz sem bil tisti, ki sem opozoril ministra za zdravstvo sedaj je že odstopil v javnem soočanju, da učiteljev oziroma zaposlenih v šolah pa sploh ni omenil, ko je govoril o prioritetah pri skupinah ljudi, ki se bodo cepile. Sedaj sicer slišimo v mediji, da naj bi bili nekje med prioritetnimi ni pa bilo še nikjer izpostavljeno točno ali zapisano kakšna je tista prioritetna lista, po kateri se bo izvajalo cepljene za katerega mimogrede dejansko v naši državi niti enega cepljena, ki bi bilo zakonsko predpisano in obvezno tako, da verjetno bo tudi tukaj šlo za nekaj podobnega. Prav tako še vedno nismo ugotovili ali uspeli videti prioritetne liste dejavnosti, ki se odpirale in na kakšen način oziroma pod kakšnimi pogoji. Opozorili smo pa že, da manj kot teden dni po objavi tega semaforja se pravi kaj se dogaja v rdečem stanju v oranžnem stanju in zelenem stanju manj kot teden dni po tistem so bila velika odstopanja in še to edinokrat tukaj moram gospo ministrico korigirati edinokrat, da so se izvajali ukrepi v skladu 26. avgusta posredovano brošuro je bilo v začetku, ko smo dejansko izvajali model B, potem pa nikoli več ne C ne B razen, potem ko je bilo šolanje v celoti na daljavo in smo šli na D in se potem sprašujem, ker sem tudi sam naveden med avtorji tiste publikacije in vsi ostali govorim za pravzaprav vse ostale ravnatelje, ki so bili zraven smo se počutili zlorabljene oziroma naša imena, zato ker dejansko prvič se od tistega, na kar smo opozarjali ves čas se nas ni upoštevalo popolnoma nič in drugič naša imena so kljub vsemu tam navedena v glavi in zapisano je, da so bili vsi ukrepi dogovorjeni in usklajeni. Jaz tukaj jasno in glasno povem, da temu ni tako.
Čisto za zaključek lahko povem še. V kolikor naj bi se šole in vrtci pa predvsem govorim za šole odpirali ob obstoječih priporočilih Nacionalnega instituta za javno zdravje, s katerimi ne želim polemizirati predvidevam in prepričan sem, da so takšna kot bi morala biti, potem povem, da ni standardno velikega prostora v slovenski osnovni šoli, kjer je vsaj 20 ali več učencev v oddelku, kjer bi lahko zagotavljali razdaljo meter in pol sedaj celo pišejo o dveh metrih. Nemogoče je zagotoviti vzdržno prihajanje v šolo ob organizaciji prevozov pod obstoječimi ukrepi. Edina sprememba, ki smo jo sedaj v zadnjem času zaznali je pač nam bilo povedano, da bodo ob prihodnjem odpiranju šol se bo potrebno ukrepov bistveno bolj strogo držati kot pa septembra, ko so nam omogočili, da smo sploh lahko odprli šole s tem, da so pač rekli to so priporočila, to se izvaja kolikor se da, če se pa ne da se pa v celoti ne izvaja, ampak te stvari sedaj verjetno ne bodo več prišle v poštev. Želeli bi si pa, da bi te stvari takšne ukrepe izvedeli bistveno prej, da bi se nanje lahko lažje pripravljali. O konkretni pomoči za resnično možnost izvajanja ukrepov pa sploh ne bi govoril. Kje so enojne klopi, ki jih je kupila italijanska vlada za svoje šole in to za tretjino šolarjev, kje so dodatne zaposlitve 60 tisoč učiteljev v Italiji, 30 tisoč spremljajočega osebja, kje so, potem pleksi pregrade, kje so prezračevalniki in vse takšno? Mi dobimo samo usmeritve kaj moramo, česa nikakor ne smemo, ampak ob teh se pa, potem ukrepi tudi nehajo. Edini ukrep je bil, da smemo zaposlovati študente, ta je bil sprejet točno takrat, ko so se, potem šole zaprle in seveda do njegovega izvajanja niti ni prišlo in če bomo zdaj v sredo zvečer ali celo morda v četrtek dobili okrožnico, da s 4. januarjem gre v šolo prvo triletje. Pri čemer je strogo prepovedano mešanje in združevanje skupin, pomeni jutranje varstvo, podaljšano bivanje pomeni neobvezni izbirni predmeti, ki sicer prvem razredu razen angleščine pravzaprav ni, pomeni da brez dodatne zaposlitve kadra seveda ne bo šlo. Mi bomo lahko nekaj naredili s prerazporeditvijo učiteljev podaljšanega bivanja in jutranjega varstva iz četrtih in petih razredov, ampak to so zgolj kratkotrajne rešitve in še do danes ni bilo rešeno vprašanje dodatnega dela učiteljev v maju in začetku junija, ker so takrat nekateri učitelji morali deli 130 do 150 %, ker smo morali oddelke prepolavljati.
Hvala lepa.