Govor

Cveto Uršič

Hvala lepa, gospa predsedujoča.

Spoštovane poslanke in poslanci, spoštovani gostje!

Strinjam se s tem, kar je v svoji uvodni predstavitvi rekel v imenu predlagatelja poslanec, da so največje žrtve najbolj obremenjeni v času epidemije zaposleni na področju socialnega varstva posebej na področju institucionalnega varstva, domov za starejše, centrov za usposabljanje, delo in varstvo, varstveno delovnih centrih, pomoč na domu in tako naprej in pa seveda tudi v zdravstvu, zato smo v vsakem izmed protikoronskih paketov od 1 do 8 namenili posebno pozornost tej skupini. Dopolnjevali smo predpise oziroma podaljševali posamezne ukrepe, zato menim, da je obstoječi način nagrajevanja zaposlenih, ki delajo neposredno v okolju s pacienti ali stanovalci v domovih za starejše ali za uporabniki v različnih centrih torej okuženimi s Covid-19 ustrezen, zato mi predloga zakona ne podpiramo. Nekaj pojasnil. Zaposleni torej dodatek za delo v sivi, rdeči coni naj bi se povečal. Zaposleni, ki delajo v rdeči in sivi coni prejmejo za ure dejansko opravljenega dela dodatek za nevarnosti in posebne obremenitve v rizičnih razmerah, višini 65 % urne postavke osnovne plače in k temu 30 % urne postavke osnovne plače še dodatno torej skupaj 95 % urne postavke. Poleg tega pa v primerih, ko so, zaradi delovnih potreb zaposleni začasno prerazporejeni k drugemu delodajalcu pa prejmejo še dodatek v višini 30 % urne postavke, zato menimo, da je sistem dodeljevanja dodatkov že na ta način ustrezno urejen. Poleg temu je treba dodati še to, da se v skladu za PKP-7 ti dodatki ne vštevajo v davčno osnovno za leto 2020 torej vmes smo ugotovili, da bi bili na neki način pri posebej prizadeti ti zaposleni, ki so delali v rizičnih razmerah, ki so dobili dodatek in bi v letu 2021 za leto 2020 plačali višji znesek dohodnine, zato smo posebej še v PKP-7 uredili, da se dodatki ne vštevajo v davčno osnovno za leto 2020. Drugi predlog je, da predlagatelj predlaga vplačilo enkratne izredne premije kolektivnega dodatne pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence. Po našem mnenju je predlagan način nagrajevanja javnih uslužbencev in zaposlenih pri koncesionarjih z vplačilom dodatne premije kolektivno oziroma individualno dodatno pokojninsko zavarovanje neprimeren, kolikor bo potrebno bomo kasneje morda tudi generalni direktor ZPIZ lahko pojasnil. Tretji predlog, da bi dobili enkratni dodatni bon in dodatni dan dopusta za vsakih 80 delovnih ur in nadaljnji dan dopusta za vsakih 72 delovnih nadur. Menimo, da so do sedaj sprejete spodbude v PKP zadovoljive. Pri obravnavanju dodatnih dni dopusta pa je treba upoštevati tudi vzdržnost sistema izvajanja storitev. V primeru odsotnosti kadra, zaradi dodatnih dni dopusta bo namreč potrebno zagotavljati nadomeščanja, kar pa bo v primerih, kjer je kadrovsko pomanjkanje že sedaj prisotno težko zagotoviti.

Predlogu za denarni dodatek za dijake in študente, ki opravljajo praktično izobraževanje oziroma občasno ali začasno delo in sicer v višini 165 % minimalne urne postavke tudi ta dodatek se nam zdi neprimeren, saj dijaki in študentje že sedaj dobivajo za neposredno delo s covid pacienti oziroma stanovalci dodatek v višini 30 odstotkov urne postavke njihovega osnovnega plačila.

To je zelo na kratko pojasnilo katere dodatke že dobivajo od PKP-1 do PKP-8, zato se nam zdi ta ureditev primerna in ne moremo tega predloga zakona podpreti.

Hvala.