Govor

Lenča Arko Fabjan

Ja, hvala za besedo.

Želela bi le na kratko predstavit podano pisno mnenje in sicer zaradi tega, ker se naše pripombe nanašajo predvsem na jasnost ureditve in s tem povezano pravno varnost. Vedeti namreč moramo, da je upravljanje s kmetijskimi in gozdnimi zemljišči že predmet sistemskega urejanja in zato je bistveno urediti razmerje med sistemskimi rešitvami in sedaj predlaganimi rešitvami.

Če navedem samo primer; predlog zakona v 5. členu določa, da se smiselno uporablja zakon, ki ureja gospodarjenje z gozdovi. Če gremo pogledat ta Zakon o gospodarjenju z gozdovi, pa v 1. členu določa, da se ne uporablja za državne gozdove, ki jih imajo v upravljanju drugi upravljavci na podlagi posebnega zakona. In v bistvu naš predmet obravnave je prav upravljanje na podlagi posebnega zakona. Poleg tega imamo v predlogu zakona določene posle opredeljene kot posle razpolaganja z gozdnimi zemljišči. Ti posli razpolaganja so pa po veljavnem sistemskem zakonu v pristojnosti družbe Slovenski državni gozdovi. Predlog zakona pa te določene posle razpolaganja opredeljuje kot posle upravljanja javnih zavodov.

Predlagatelj je v uvodni predstavitvi se dotaknil tudi komisije za določanje kvot zemljišč, ki bodo pripadali posameznemu upravljavcu. No, tudi mi smo imeli pripombo glede komisije in sicer glede na to, da naj bi bila ta komisija desetčlanska, vsak predstavnik, ki je pač predlagan, naj bi imel samo enega predstavnika, medtem ko je edino le za sklad gozdnih … kmetijskih in gozdnih zemljišč, sta predvidena dva predstavnika. Razlogi za tako razlikovanje niso jasni, prav tako ni jasno na primer, kot sta predvidena predstavnika dveh agencij. Zakaj je različna opredelitev kdo v agenciji predlaga predstavnika. Pri tem smo izhajali tudi iz tega, da so obrazložitve zelo skope. Večinoma povzemajo le besedilo člena.

Predlagatelj je v uvodni predstavitvi omenil tudi usklajevanje z Zakonodajno-pravno službo. Res je, mi smo se pač slišali, potem ko je bilo dano pisno mnenje in zaključek tega usklajevanja je, da predlagatelj misli, da je zakon jasen, Zakonodajno-pravna služba pa nasprotno ostaja na svojem stališču, da je zakon premalo jasen.

Hvala.