Govor

Hvala za besedo, predsedujoči.

V nizu svojih vprašanj bom preskočil uvodno eksplikacijo, o kateri bi se lahko vprašali kakšna pa je to institucionalna ureditev, pri kateri Ministrstvo za finance, ki načeloma rokuje in nadzira delovanje slabe banke, pravzaprav nima inšpekcijskih pristojnosti, s katerimi bi to poslovanje lahko dejansko vzelo pod drobnogled. Čeravno DUTB, torej slaba banka, rokuje s 700 milijoni evrov narodnega bogastva. Poročila, katerim je DUTB zavezan in ki jih sam pripravlja, pa so milo rečeno skopa. Tudi to, kar smo za današnjo obravnavo dobili na mizo, obsega borih 8 strani. Pa ponavljam, gre za 700 milijonov evrov premoženja, ki pripada vsem državljankam in državljanom.

Zadržal bi se pri tejle točki s svojimi vprašanji. V poročilu je navedeno, da se DUTB sooča z resnimi težavami z likvidnostjo. Glede na vso zgodovino reševanja bančne luknje in nasedlih kapitalističnih kreditov, se seveda … vam je seveda lahko jasno, da tako informacijo v Levici jemljemo kot alarmantno oziroma kot potencialno alarmantno.

DUTB bo zaradi odobrenih moratorijev realizirala manj prihodkov iz naslovov vračil, posojil, potreba po dodatni likvidnosti v obliki dodatnih posojil oziroma dokapitalizacij pa to likvidnost še dodatno znižuje, tako nadaljuje poročilo. In me zanima, kaj to pomeni za javne finance? Ali trenutna likvidnostna rezerva DUTB zadošča za poplačilo anuitet do konca leta 2020? Ali obstaja možnost, da bo morala država, ki jamči za obveznosti DUTB spet dokapitalizirati DUTB ali kako drugače pokriti njen likvidnostni primanjkljaj z javnimi sredstvi. Je dovolj, da je bila enkrat slaba banka, ne rabimo, da je slaba banka dvakrat.