Govor

Igor Velov

Hvala za besedo, lepo pozdravljeni vsi prisotni.

Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ne podpira predloga zakona. Zakaj? Tako je zapisano v obrazložitvi, zelo na kratko pa lahko povzamem v dveh točkah. Prva točka je ta, v prvi točki je govora o zaposlitvi voznikov, v drugi pa o tahografih.

Kar se tiče zaposlitev voznikov menimo, da je zaradi dinamike posla, dejavnosti in narave dela prevoznikov, so pač te različne oblike dela primerne in celo potrebne. Seveda pa, če pri tem prihaja do zlorab, morajo svoje delo opraviti razni nadzorni in pa inšpekcije. V kolikor pa se želi z zakonom reševati področje prekarstva, pa je to po našem mnenju potrebno reševati celostno z drugim zakonom in ne tukaj na tem mestu samo za voznike. Prav tako ta način, če je mišljeno, da bo s tem, ko bo nekdo imel izpiske iz banke ali pa pogodbo pri sebi, kaj rešeno, menimo, da ne bo. Pravzaprav je to samo še eno dodatno administrativno delo, ki nič ne rešuje, še manj pa kaj dokazuje. Nenazadnje pri vsakem nadzoru lahko oziroma bi lahko tisti, ki nadzira, imel vpogled v javne evidence, in tam je vidno, kdo je na kakšen način zaposlen ta moment. Ker sama pogodba lahko je 5 let ista, lahko je pa tista pred tremi dnevi danes neveljavna.

Kar se tiče pa tahografov se nebi ponavljal, to, kar je bilo povedano prej menoj s strani ministrstva. In verjetno bodo kaj več o tem povedali tudi predstavniki Gospodarske zbornice. Predvsem je seveda zato, ker so nas isti argumenti vodili k odločitvi in predvsem seveda to, da je omejeno samo na Slovenijo, samo za naše prevoznike. Bi pa tukaj samo to dodal, da pozdravljamo napor poslancev za izboljšanje prometne varnosti, vendar menimo, da v tem primeru te spremembe ne vodijo ali ne prispevajo k temu. Zato smo tudi, in je razvidno tudi iz obrazložitve, v razpravi tako vladi kot poslancem kot Ministrstvu za infrastrukturo, ki je pristojno za promet in prometno varnost, predlagali vrsto ukrepov, ki bi po našem pripomogli k večjemu spoštovanju pravil in cestnih pravil in drugih ukrepov, ki bi zmanjšali nelojalno konkurenco tujih prevoznikov, s tem pa bi seveda izboljšali položaj tako prometne varnosti kot naših prevoznikov in tudi voznikov.

Hvala.