Govor

Aleš Mihelič

Spoštovani predsedujoči, cenjene poslanke, poslanci, ostali vabljeni.

Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki ga imamo v obravnavi, določa naslednje zadeve. Potrebna je vgradnja tahografa tudi za dvosledna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,3 metra ali več ter za vozila, katerih največja masa ne presega 3 tisoč 500 kilogramov in je zasnovana in izdelana za prevoz več kot šestih potnikov poleg voznika. S posameznim vozilom se lahko opravlja prevoz samo, če ima voznik vozila s prevoznikom sklenjeno pogodbo o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas. In pa voznik naj bi imel v vozilu med opravljanjem prevoza pri sebi dodatne dokumente, in sicer pogodbo o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas v slovenskem jeziku ter dokazila o nakazilih plač in plačanih prispevkih za zadnje 3 mesece v slovenskem jeziku. Če se pa sedež prevoznika nahaja na območju italijanske ali madžarske narodne skupnosti, so lahko dokumenti tudi v madžarskem ali italijanskem jeziku.

Vlada Republike Slovenije v zvezi s tem predlogom zakona meni, da bi v bistvu predlagana sprememba slovenska podjetja postavila v bistveno neenakopraven gospodarski položaj in poslabšala njihovo konkurenčnost. Obveznost vgradnje tahografa bi namreč povzročilo dodatne finančne stroške in tudi dodatno administracijo, ki pa jo nalagamo le domačim prevoznikom, pa še to le na svojem ozemlju, medtem ko v tujini k temu nebi bili več zavezani. Omenjene obveznosti torej ne moremo nalagati tujim prevoznikom, čeprav vozijo na našem področju, torej na enakem kot slovenski, pa prav tako povzročijo v bistvu enako nevarnost, enako grožnjo, če temu želimo tako reči, kot naša podjetja. Torej problematiko bi bilo vsekakor smiselno rešiti zgolj na nivoju EU, da bo torej enakovredna za domače in tuje prevoznike.

Na nivoju EU je bil sredi leta 2020 sprejet mobilnosti sveženj, ki že ureja torej vgradnjo tahografov v lahka tovorna vozila za prevoz blaga. To naj bi bilo implementirano do leta 2026. Za prevoz potnikov to zaenkrat še ni urejeno, je pa možnost, da EU to tudi enotno uredi.

Navajamo še, da je v bistvu v letu 2020 sprejeta novela Zakona o pravilih cestnega prometa bila ukinjena obvezna uporaba tahografov za prevoz skupine otrok. In to bi šli v bistvu zdaj pri tem postopku torej korak nazaj. Z uveljavitvijo tega predloga zakona v bistvu bi postala vgradnja tahografa spet obvezna, kar pa ni skladno z vidika uredbe evropskega Sveta 561/2006 o usklajevanju določene socialne zakonodaje v zvezi s cestnim prometom in pa tudi z vidika primerjalne ureditve v drugih državah članicah EU.

V zvezi s področjem zaposlovanja pa menimo, da je to področje najbolj smiselno sistemsko urediti, in sicer le v krovnem Zakonu o delovnih razmerjih.

Na podlagi navedenih utemeljitev menimo, da je zakon neustrezen in ga ne podpiramo.

Torej hvala lepa za pozornost. Toliko.