Govor

Dobro jutro vsem skupaj in lepo pozdravljeni tudi poslanke in poslance in strokovno osebje Državnega zbora.

Jaz sem najprej zadovoljen s tem, da smo se v vladajoči koaliciji odločili, da sledimo res digitalnemu razvoju, da smo digitalna družba in da bomo tako imeli s 1. decembrom tako imenovano e-vinjeto. Torej 1. december je ta presečni datum, jaz sem vesel, da ne bo več tiste vsakoletne telovadbe konec januarja s strganjem vinjet, tako da tudi to je dobra lastnost, da se je vlada zamenjala, torej da smo sposobni iti korak iz analogne tehnologije v digitalno e-vinjeta, torej bolj praktična, na drugi strani bo zagotovo tudi bolj ekonomična, kajti veljala bo celotno leto od dneva nakupa, sedaj pa velja obstoječa vinjeta, če nekdo kupi junija, velja samo do konca januarja. Torej tudi to, da bo ljudem mnogo privarčevanega, ne glede na to, če se bo vlada ali se bo ali pa se ne bo odločila za spremembo cene vinjete. Zlasti pa res digitalni korak naprej in to sem prepričan, da bo 1. decembra začelo delovati, ne glede na medijsko poročanje, na katerega se sklicuje predlagatelj v povezavi z javnim razpisom. Poleg tega, kar je sedaj predlagatelja navedel, lahko rečem, da je veliko nepoznavanje kako poteka javno naročilo in drugič, razumem da boli. Da boli, ker ni izbral s strani uprave DARS-a nekdo, ki je za 17 milijonov evrov dražji, morda tudi bolj zaradi sorodstvenih povezav med enim izmed ponudnikov, pa bivšim kandidatom za mandatarja. Drugič, enostavno ne moremo na podlagi zgolj medijskega poročanja ocenjevati kdo je primeren, kdo ni primeren. In ta seja je sestavljena samo iz časopisnih člankov, člankov ki so jih pripravile piar agencije, če hočete. Saj s kolegico od predlagatelja poznava kako to gre in enostavno je ta seja samo to, da se ji vrši določen pritisk na odločitev, mogoče na razveljavitve odločitve, morda na državno revizijsko komisijo, zagotovo pa, kot kaže, če bi bila še vedno bivša vlada na oblasti bi bil izbran na škodo davkoplačevalcev oziroma denarja DARS-a, nekdo, ki je 17 milijonov evrov dražji, ji dal dražjo ponudbo. Torej imamo tukaj tako vrečo, na eni piše 15, na drugi 32, in prejšnja vlada bi se odločila za vrečo, na kateri piše 32. Zaradi tega moje zaupanje v upravo DARS-a zaradi te odločitve enostavno je, zaradi tega ker bomo lahko teh 17 milijonov evrov dali v tretjo razvojno os, v severni in južni del, v hitro cesto Ptuj-Ormož, v obnovo cestišč in tako naprej. Ja, saj še ena ponudba, kot sem tudi izbral medijsko poročanje je dospela od enega konzorcija slovensko madžarskega in ta je bila zavrnjena kot ponudba, ki ne izpolnjuje pogojev.

Bom pa tudi jaz prebral nekaj iz medijev, iz današnjih časopisnih člankov. Da je ta ponudnik menda spremenil potrdilo o referencah, ki ga je pripravil DARS, ta obrazec, tako da je vanj zapisal milejše pogoje o zahtevnih referencah. Pozor, a si predstavljate, nekdo je razpisno dokumentacijo spremenil, zaradi tega da bi sebi pogoje pripravi. V obrazcu naj bi izpustil podatek o podpori 15 prodajanih partnerjev, ter spremenili, da so z referenčnim sistemom ustvarili najmanj pet milijonov evrov prihodkov od prodaje, to so spremenili in ne 10 milijonov, kot je bilo na originalnem obrazcu DARS-a. Ne, takega ponudnika ne moremo izbrati, se zavedamo. Zato je bil izbran in tukaj res čestitke upravi DARS-a, tista ponudba, ki torej izpolnjuje pogoje in je najcenejša. Verjetno da bi imeli enako sejo komisije, če bi bil izbran tisti, ki je 32 milijonov evrov. Ne, je ne bi imeli, ker gre za družinske in druge povezave mora biti. Torej, če prav razumem, bi predlagatelj izbral glede na nedopustnost prve ponudbe tistega, ki je bil najdražji. Torej, jaz zaupam upravi DARS-a, predsedniku uprave DARS-a, da so postopek vodili popolnoma transparentno in tega ne bomo ocenjevali na podlagi medijskega poročanja, niti najmanj ne, ne na podlagi seje Komisije za nadzor javnih financ, ampak imamo za to v Sloveniji pristojne institucije. Sodne veje oblasti in nenazadnje tudi preiskovalcev, torej tudi drugih preiskovalnih uradov in lahko se tudi tam potem na koncu vse razčisti. Nenazadnje je ta celotna zgodba in tudi ta razpis oziroma to javno naročilo, sedaj pri državno revizijski komisiji in če bo kaj narobe, bomo potem ustrezno ukrepali. Govoriti, pa da je vse narobe na podlagi zapisov, v bistvu v dveh medijih, pa je v bistvu zloraba Komisije za nadzor javnih financ. Popolnoma neutemeljeno.

In jaz verjamem, da bo tudi v nadaljevanju, predsednik uprave DARS-a lahko zelo dobro pojasnil, sam ne razpolagam s temi podatki, ampak bo zelo dobro lahko pojasnil zakaj so izbrali omenjeno podjetje, kako je nastala razpisna dokumentacija oziroma dokumentacija javnega naročila, ampak samo nekaj vam povem, odgovori ali pa prilagajanje razpisne dokumentacije na podlagi vprašanj, ki se zastavljajo kot anonimno v sistemu in po tem odgovoru na ta vprašanja, ne vem koliko jih je prišlo, ampak to je sestavni del javnega naročila. Tako, da tukaj, dajte se malo pozanimati naslednjič ali je to v bistvu kaj bilo narejeno nelegalno ali je bilo to kaznivo dejanje, kajti potem ste dolžni, če je bilo kaznivo dejanje, izvršiti kazenski pregon. Torej izbran je najcenejši ponudnik, ki izpolnjuje vse pogoje. Če jih ne izpolnjuje, bo državno revizijska komisija tudi tega zavrgla in potem bodo bile odločitve še naprej, ampak izpolnjuje vse pogoje in jaz ne razumem v čem je tukaj problem. Povejte mi, v čem je problem? Razen to, da ni izbran nekdo, ki je bil kot kaže bi bil vaš izbranec za 17 milijonov evrov več. Torej za 17 milijonov evrov več, bodo naše avtoceste boljše in bo ta denar bil mnogo bolje porabljen, kot sicer.