Govor

Špela Maček Guštin

Hvala lepa za besedo.

V okviru naših pristojnosti smo predlog zakona prečili in pripravili pisno mnenje, ki ga bom na kratko povzela. Najprej ugotavljamo, da obstaja neskladje med naslovom zakona in njegovo vsebino, kot je opredeljeno v 1. členu. Potem pomembna je tudi pripomba k tretjemu odstavku 1. člena, ker ta določba presplošno dopušča delovanje Policije in centrov za socialno delo. Zajema namreč vse naloge, ki jih tem organom nalaga pravni red. Potem pripombe smo dali tudi glede obsega javne službe po 7. členu. Gre za nejasno kombinacijo različnih pravnih temeljev za izvajanje nalog zavoda Hiša za otroke.

Nadalje smo opozorili na nejasno urejeno procesno ureditev izvajanja celostne obravnave otrok kot posebnega instituta. Namreč v 14. členu je kot recimo temu vstopni pogoj za celostno obravnavo otroka predvidena odločitev sodišča. Kljub temu pa lahko Policija in centri za socialno delo svoje naloge v postopkih z mladoletnimi oškodovanci in pričami kaznivih dejanj kot celostno obravnavo otrok obravnavajo s soglasjem zavoda.

Delitev pristojnosti je tu nejasna, ker zlasti Policija lahko nastopa v dvojnem svojstvu, bodisi kot organ, ki ga na celostno obravnavo otroka napoti sodišče v okviru kazenskega postopka. Prav tako pa lahko v takem kazenskem postopku Policija sama sodeluje z zavodom, če ta soglaša. Gre za tako podobne okoliščine obravnave otroka, da bi bilo treba posebej pojasniti ali je različna obravnava otroka do katere bi lahko prišlo na tak način, še v okviru načela enakosti pred zakonom.

Opozorili smo potem še na nekatere nejasnosti v zvezi z obdelavo osebnih podatkov, posebej pri udeležencih usposabljanj. Potem izpostavili smo dilemo glede razlike pri pojmu osebno ime oziroma drugo poimenovanje. Kot vprašljivo smo izpostavili kako se presoja morebitnih zavrnitev soglasja za dostop do podatkov udeležencev celostne obravnave v psevdonimizirani obliki v primerih znanstvenoraziskovalnega dela ter kakšne pravne posledice nastanejo, če oseba, ki se ji dovoli dostop do podatkov, ki jih ima zavod, ne seznani javnega zavoda z rezultati tega svoje znanstvenoraziskovalnega dela. Ugotovili pa smo tudi podvajanje nekaterih določb v zvezi z nadzorom. Nekaj pripomb pa je tudi nomotehnične oziroma redakcijske narave.

Z vloženimi amandmaji koalicijskih poslanskih skupin je večina pripomb ustrezno upoštevanih. V preostalem delu pa bo treba zakonsko ureditev pri uporabi v praksi ustrezno in ustavno skladno razlagati.

Hvala.