Hvala gospod predsednik.
Saj na kratko, mogoče nekaj odzivov. Zdaj, kar se tiče same davčne zakonodaje, davčna zakonodaja je v pristojnosti vsake države članice posebej in je Evropska komisija ne ureja. Če se boste pa spomnili, mislim, da nekih 14 dni nazaj smo potrjevali stališče Vlade do ene druge uredbe, ki zahteva od velikih podjetij, ki imajo preko 750 milijonov prometa letno, da objavijo tudi nekatere podatke.
Eden od teh podatkov je ta, da morajo povedati koliko profita so v posamezni državi ustvarile in koliko davkov so plačale. Ravno s tem namenom, da se to izogibanje plačevanja davkov glede na to, kje so davki bolj ugodni, v kateri državi, da se na ta način nekoliko omeji in spodbudi države, mislim, da se spodbudi podjetja k temu, da tam, kjer se ustvarijo profiti, da se tudi davki plačajo.
Ta sama uredba, ki jo pa danes obravnavamo, pa tako, kot je bilo rečeno, se nanaša predvsem na te vratarje. To so ta velika podjetja in da akt, jim določa oziroma jih omejuje na sledeči način in sicer svojim poslovnim uporabnikom morajo omogočiti dostop do podatkov, ki jih ustvarijo pri uporabi platforme vratarja, potem svojim poslovnim uporabnikom morajo omogočiti, da promovirajo svojo ponudbo in sklepajo pogodbe s svojimi strankami zunaj platforme vratarja. Prepoveduje se ugodnejša obravnava storitev in proizvodov, ki jih ponuja vratar sam. V primerjavi s podobnimi storitvami ali proizvodi, ki jih na platformi vratarja ponujajo tretje osebe. Omogočiti morajo, da se potrošniki lahko povežejo s podjetji zunaj platform vratarjev, prepoveduje se preprečitev odstranitve predhodno nameščene programske opreme ali aplikacije, če uporabniki tako želijo.
Evropska komisija pa bo lahko izvedla preiskave trga in sicer za namen identifikacije in imenovanja vratarja, ugotavljanja potrebe po vključitvi drugih storitev jedrnih platform ali novih obveznosti in ji lahko izreka ukrepe, kadar vratar sistematično krši pravila tega akta.
Torej v tej smeri gre in stališče Slovenije je seveda, da se to podpira.