Govor

Simon Zajc

Spoštovani predsednik, hvala za besedo. Spoštovane poslanke, poslanci, ostali prisotni, en lep dober dan!

Pred vami je predlog stališča Republike Slovenije do predloga uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o tekmovalnih in pravičnih trgih v digitalnem sektorju, tako imenovan akt o digitalnih trgih. Predlog uredbe naslavlja za znane strukturne težave pri delovanju velikih platform na digitalnih trgih, ki jih ni mogoče zajeti z obstoječimi pravili varstva konkurence.

S ciljem vzpostaviti enotna pravila regulacije digitalnih trgov na ravni Evropske unije določa pravila poslovanja platform za oblikovanje konkurenčnih, nediskriminatornih in poštenih digitalnih trgov. Na ta način naj bi se zagotovili enaki pogoji in več možnosti za vsa podjetja na digitalnih trgih Evropske unije ter posledično več izbire za potrošnike, boljše cene ter več možnosti menjave ponudnika storitev. Harmonizirana pravila regulacije digitalnih trgov na ravni Evropske unije naj bi vzpodbudila inovacije, rast in konkurenčnost ter olajšala rast mlajšim platformam ter malim in srednje velikim podjetjem na enotnem trgu.

Vlada Republike Slovenije predlaga, da Republika Slovenija podpre cilje, ki jih zasleduje predlog akta o digitalnih trgih in njen namen, da se zagotovi pravilno delovanje notranjega trga s vzpodbujanjem učinkovite konkurence na digitalnih trgih, zlasti poštenega in konkurenčnega spletnega okolja, seveda ob upoštevanju najvišjih pravnih standardov.

Pri oblikovanju določb je treba zagotoviti sorazmernost predlaganih ukrepov s cilji ter zagotoviti neprekrivanje z obstoječim pravnim redom, predvsem z že obstoječimi pravili varstva konkurence. Razjasniti je treba katera pravila lahko države članice uredijo v nacionalnem pravu. Prav tako je treba zagotoviti pravno varnost vseh subjektov na trgu ter jasnost predlaganih določb.

Predlog akta o digitalnih trgih mora biti učinkovit pri odpravljanju vrzeli na digitalnih trgih in zagotavljati razvojne priložnosti, ki jih omogoča internet in digitalna tehnologija. Zaradi hitro razvijajočih in spreminjajočih se digitalnih trgov in storitev, je pričakovati tudi spremembe poslovnih praks, zato je smiseln predlog dodelitve pooblastila Evropski komisiji za izdajo delegiranih aktov, ki omogoča prilagajanje dolžnosti novim razmeram. Vendar pa je treba zagotoviti, da so tudi nove obveznosti in prepovedana ravnanja sorazmerna in ne bodo ovirala ali onemogočala inovacij.

Ne nasprotujemo pooblastilu za izvedbo preiskav, vendar menimo, da bi bilo treba pojasniti pravni standard na podlagi katerega lahko Evropska komisija izvede preiskavo v prostorih podjetja. Spremljanje spoštovanja obveznosti je smiselno in potrebno, vendar pa je treba opredeliti katere ukrepe lahko sprejme Evropska komisija. Smiselno je tudi, da se izrecno določi pravica do sodne presoje zoper vse odločitve Evropske komisije o sami uredbi. Menimo, da predlog uredbe ustrezno naslavlja odprta vprašanja glede zagotavljanja tekmovalnosti in pravičnosti na digitalnih trgih.

Spoštovani predsednik odbora, spoštovane poslanke in poslanci, predlagam, da sprejmete predlog stališča Republike Slovenije k predlogu uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o tekmovalnih in pravičnih trgih v digitalnem sektorju.

Hvala.