Govor

Maša Kociper

Ja, hvala lepa, predsedujoči.

Jaz sem seveda imela resne pomisleke o primernosti izvedbe te seje že pred samo sejo. Ampak glede na to, da je bil sklic te seje res boren in kratek in obsega vse skupaj dobro stran A4 papirja in to z velikim fondom, sem počakala na obrazložitev predlagatelja, da vidim, kaj je pravzaprav smisel in namen te seje. žal so se po tej obrazložitvi potrdili moji najhujši strahovi. Ta seja je namenjena obračunavanju z delom računskega sodišča in komentiranju konkretnih primerov, pri čemer so predlagatelji tako zmedeni, da v eni sami debati gredo v nasprotje s samim sabo. Predlagatelj namreč najprej problematizira kako hitro je prišlo na vrsto odločanje v primeru, ko je vlada odločala, da je prestopanje mej v času tako imenovanega zaprtja prepovedano in je pobudnik pred Ustavnim sodiščem to uspešno spodbujal. Najprej problematizirajo kako hitro je sodišče odločilo v tem primeru, potem pa v sklepih predlagajo, da vlada absolutno prednostno, kot prednostno določi, da mora Ustavno sodišče kot absolutno prednostno obravnavati zadeve, ki se nanašajo na oceno ustavnosti pravnih aktov, ki so bili sprejeti za zamejitev širjenja okužbe covid-19 in tako naprej, kar je bil točno konkretni primer. Potem predlagatelj navede še nekaj primerov, konkretnih in pove, da se nadeja kvalitetne razprave, naj povem, da so bili najprej na to sejo vabljeni samo strokovnjaki s tako imenovane desne provenience, zato smo potem morali ostali to nekoliko nevtralizirati in povabiti še ostali in potem med drugim še pove, da bo tudi v nadaljevanju se še javljal in obračunaval z Ustavnim sodiščem. Pri tem smo dobili dopis predsednika Ustavnega sodišča, ki pravi, da ugotavljanja, da parlamentarni odbor nikoli doslej v vseh zgodovini slovenske ustavne demokracije ni razpravljal o delu Ustavnega sodišča na način, kot je predviden v sklicu tokratne seje Odbora za pravosodje.

V skladu z ustavnim redom Republike Slovenije namreč Ustavno sodišče ne odgovarja za svoje delo Državnemu zboru in ga ta ali njegova delovna telesa tudi niso pristojna nadzirati, ker bi to porušilo ustavna razmerja med zakonodajnim organom oblasti in ustavno sodno vejo oblasti, ki so določena neposredno z Ustavo in tako naprej. Predsednik sodišča zato ocenjuje, da bi bilo ustavno nedopustno, če bi razloge za sklic izredne seje razumeli tako, da bi Odbor za pravosodje lahko obravnaval posamezne zadeve, ki so še v postopku pred Ustavnim sodiščem ali od predsednika Ustavnega sodišča pričakoval in tako naprej. Po tej uvodni obrazložitvi smo ugotovili, da gredo stvari točno v to smer. Moj proceduralni predlog zato je, da takoj zaključimo s to sejo, ki ni v skladu s Poslovnikom Državnega zbora. Prosim, predsednik, da to sejo zaključite, ker ni v skladu z vašimi pristojnostmi.

Hvala.