Govor

Najlepša hvala, predsednica.

Vprašanje prekarstva delavstva, zaščite delavec je zelo pomembno zagotovo tudi v Republiki Sloveniji, zlasti vprašanje prekarstva, ki ga po vseh obdobjih od samostojne Slovenije naprej nismo znali rešiti kljub vsem vladam, ki so jih vodili vaši ministri, v zadnjih 13-ih letih ste vi vodili 9 let Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in tovrstnih socialnih vprašanj niste uspeli rešiti, zdaj pa vrat na nos v parih mesecih to tako enostavno z eno sejo odbora kot je danes gre zelo težko. Od kar sem pa na tem resorju moram reči, da vidim to vprašanje prekarstva, izkoriščanja in tako naprej tudi med ponudniki prevozov taxi storitev. V bistvu, ko grete v taxi hitro vidite koliko ljudi je tam zaposlenih, pa boste videli, da v bistvu so to samozaposlene osebe, ime in priimek s.p., ki vozi dotičen avtomobil, pač plačuje potem dispejčerstvo nekomu, nekemu drugemu podjetju. Torej, vi smatrate, da tukaj v tem primeru gre za prekarstvo. To vprašanje naslavlja ne samo eno sejo parlamentarnega odbora, ki je zelo vmesno vprašanje, ampak mnogo širšo diskusijo na kakšen način končno rešiti te situacije. Kar se tiče samega zakona. Vi ste se ga malo dotaknili, gospod Knežak, moram reči, ne vem, če beremo isti zakon. To resno vprašam zaradi tega, ker povejte mi člen zakona, ki ste ga vi naslavljali, da v njemu nismo gledali, citiram vas »na pravice delavcev, ki jih ta zakon prinaša, na posledice«. Ta zakon se v ničemer ne dotika delovnopravnih razmerij, drugače mi povejte člen zakona. V ničemer se ne dotika davčne zakonodaje, to ste tudi omenili, v ničemer. Sicer mi to citirajte zaradi tega, ker bomo šli mi to popraviti, ampak tega notri ni. In zaradi tega je tukaj ta bistvena sprememba zakona napram tistemu 2017 leta. Kdorkoli bo opravljal prevoze preko aplikacije bo moral biti zaposlen, enako kot mora biti zaposlen sedaj, ko opravlja prevoze preko taxi službe bodisi je to Metro, Laguna, Cameo, karkoli, bo morala imeti ta oseba sklenjeno delovnopravno razmerje, zdaj ali je to s.p. ali je to zaposlen pri tem podjetju je pa to del delovnopravne zakonodaje, ampak tega ta zakon ne ureja, kot ne ureja zdajšnja zakonodaja kako naj bo nekdo zaposlen pri xy taxi podjetju. Tako, da tukaj govoriti, da ima zakon posledice na socialno področje je bilo rečeno iz vašega nastopa. Nima posledic, če jih ima mi povejte člen, člen zakona, kjer se komurkoli bo karkoli kršila delovnopravna zakonodaja, ker kdorkoli bo opravljal storitve preko aplikacije bo moral biti zaposlen. Jaz mislim, da bomo do konca, lahko do polnoči oziroma predsednica je rekla do 10. dobili ta člen ven, ki mi ga boste citirali, to spremembo od obstoječe, ki bo drugačna. Drugače pa pojdite vprašati stare taxiste kako so oni zaščiteni, kako so danes zaščiteni. V bistvu vsak, ki bo opravljal storitev bo moral biti zaposlen, plačal bo davke in še to enako kot zdajšnji taxisti bodo morali imeti vse ustrezne licence, plačati davke in tudi pridobljene enake licence. Kaj pa je cilj zakona? Cilj zakona je več mobilnosti. V tem primeru mobilnost preko aplikacij, ko v naprej vemo kakšna je cena, v naprej vemo in ocenjujemo in tako dalje in zlasti tudi na podeželju ali pa starejši bodo imeli lažjo obliko mobilnosti zagotovljeno tudi starejši in na podeželju.

Glede ekonomsko-socialnega sveta. Jaz sem bil na ekonomsko-socialnem svetu preko zooma oziroma tam smo se soočili, zelo dobre diskusije in debate, nasprotovali so temu predlogu zakona le sindikati. Na drugi strani sta bila druga dva socialna partnerja za ta zakon, tudi gospodarstvo, se pravi člani gospodarskih institucij, organizacij.

Še ena stvar na ta zakon. Anketa. Več anket je bilo že izdelano na tem področju in ljudje se strinjajo s tem, da smo inovativna digitalna družba. Če to deluje na Hrvaškem, če to deluje v vsej soseščini, v Italiji, če to deluje kje drugje mimo grede tudi v prejšnjem mandatu, pa ga ne bom omenil, tam je sedel en poslanec na drugi strani, ki uporablja te aplikacije, pisec tega predloga vaše seje današnje domnevam kdo je in ko je bil v Združenih državah Amerike je uporabljal tovrstne aplikacije tudi tam je nekdo nekoč sedel, ki je uporabljal te aplikacije in eno je zelo krivično, to, da tukaj govorimo kako smo proti prekarizaciji, nič ne naredimo na tem področju, ko pa gremo ven izven slovenskih meja, pa smo zelo farizejski pa se poslužujemo teh istih dobrih stvari, ki so, s tem, da v Sloveniji, omenili ste samo eno aplikacijo, pa je nemogoča na takšen način kot je v tujini zaradi tega, ker tukaj mora biti nekdo, tako kot je danes taxist, imeti sklenjeno delovnopravno razmerje in imeti vse licence. To je v tem zakonu. Če ne, pa mi povejte kje to piše v tem zakonu, da temu ni tako. In glede na to, da je to Odbor za delo, družino in socialne zadeve jaz ne bom šel v drobovje samega zakona glede aplikacij, ker nima to smisla, ker za to bo jutrišnji dan in verjamem v dobro diskusijo. Zagotovo pa je prav, da se ščiti delavce, da se ščiti ljudi, zlasti ljudi, ki so na robu, da imajo ustrezne oblike zaposlitve, ampak še enkrat, gospa predsednica, tega ta zakon ne posega v ničemer