Hvala za besedo. Spoštovana predsednica, poslanke in poslanci in vsi ostali vabljeni!
Za začetek bi želela povedati, da Zakon o prevozih v cestnem prometu v ničemer ne posega in tudi ne spreminja veljavnega Zakona o delovnih razmerjih in delo preko teh digitalnih spletnih platform v Republiki Sloveniji ni posebej regulirano in zaradi tega spada pod splošno pravno regulirane oblike dela in je potrebno to delo opravljati na način, ki je že dopusten v Republiki Sloveniji. Se pravi, da se mora vsako delo in tudi to digitalno in preko spletnih platform opravljati na določeni pravni podlagi. Če se ne opravlja na tej določeni pravni podlagi, potem se šteje, da to delo oziroma gre za zaposlovanje na črno, ki pa je prepovedano. V Republiki Sloveniji naš zakonodajni okvir določa več različnih oblik dela kot so pogodbe o zaposlitvi tudi pogodbe civilnega prava, napotnice preko študentskih servisov, potem začasno, občasno delo upokojencev in tudi ostale in tukaj je pomembno poudariti, da mora vsako sklenjeno razmerje vedno ustrezati dejanskemu opravljanju dela, ker v nasprotnem primeru je potem to lahko predmet inšpekcijske ali sodne presoje. Tako tudi v skladu z veljavno zakonodajo oziroma konkretno Zakon o delovnih razmerjih določa, da se delo v primeru, ko obstajajo ti elementi delovnega razmerja, to so prostovoljno delo, osebno delo, po navodilih nadrejenega delodajalca in da gre za nepretrgano delo, da se ne more opravljati na podlagi pogodb civilnega prava razen v tistih primerih, ki jih zakon določa, se pravi, da če nekdo, ki opravlja delo izpolnjuje vse pogoje, ki se štejejo za delovno razmerje se šteje, da ta delavec opravlja delo na podlagi delovnega razmerja. In v Zakonu o delovnih razmerjih je zaradi tega tudi določena ena varovalka in sicer, da lahko delavec ne glede na to ali ima sklenjeno pogodbo o zaposlitvi ali nima. Če obstajajo elementi delovnega razmerja, lahko potem v sodnem sporu uveljavlja ta obstoj delovnega razmerja in tudi zahteva priznanje pravic iz tega naslova. So se pa v letu 2017 ravno tudi iz razloga zaščite samih delavcev spremenili inšpekcijski ukrepi, in sicer so bile sprejete dopolnitve Zakona o inšpekciji dela, kjer so se ravno zaradi preprečevanja prekarnosti povečala tudi pristojnosti delovnih inšpektorjev, in sicer od takrat delavec nima le možnosti, da uveljavlja sodno varstvo in da zahteva obstoj delovnega razmerja samo v sodnem varstvu, ampak lahko tudi v primeru, da inšpektor ugotovi, da dejansko gre za delovna razmerja in da so izpolnjeni ti osnovni elementi za obstoj delovnega razmerja, lahko izda odredbo na podlagi katere mora potem delodajalec delavcu tudi vročiti ustrezno pogodbo o zaposlitvi. Se pravi, da je delavec varovan tako na podlagi lahko vloži spor oziroma sproži spor ali pa lahko na podlagi inšpekcijskega nadzora, se pravi, da da prijavo na inšpektorat lahko potem inšpektor ugotovi, da gre za obstoj delovnega razmerja in da mora delodajalec delavcu izročiti ustrezno pogodbo o zaposlitvi. S tem se je zelo tudi povečala varnost delavcev in na ta način se tudi preprečuje prekarazicija, saj tudi na našem ministrstvu smo za to in strmimo k temu, da bi bilo te prekarizacije čim manj. Tako, da to je mnenje našega ministrstva in osnova in najbolj pomembno je pa to, kot sem že rekla na začetku, da Zakon o prevozih v cestnem prometu v ničemer ne posega in ne spreminja veljavnega Zakona o delovnih razmerjih in da se vsako delo v Republiki Sloveniji mora opravljati na veljavni pravni podlagi, ki že trenutno obstaja pri nas in v našem veljavnem pravnem sistemu. Hvala.