Govor

Robert Tomazin

Dober dan v mojem imenu in v imenu Slovenskih državnih gozdov!

Strateški načrt poslovanja družbe do leta 2029 je sprejela Vlada Republike Slovenije na svoji seji 15. aprila leta 2021, dobrih 14 dni nazaj oziroma 5 let po ustanovitvi podjetja. Kot družba lahko zagotovimo proizvodnjo ca milijon 200 tisoč kubičnih metrov lesa. Razmerje med iglavci in listavci je približno 45:55 % v prid listavcem. Pri tem naj opozorim, da je bilo razmerje v letu 2016 ob ustanoviti družbe Slovenski državni gozdovi 80:20, gre za posledico žledoloma. Zagotovo je lahko družba Slovenski državni gozdovi zanesljiv in kvaliteten poslovni partner, saj skozi lastno proizvodnjo ravno tako skozi odkupom iz zasebnega sektorja in po novem tudi s soglasjem skupščine, nakupom hlodovine iz držav članic Evropske unije da kvaliteten suport lesno-predelovalni industriji. Tudi družba Slovenski državni gozdovi ima zadosten obratni kapital za navedene izzive. V sklopu strateškega načrta do leta 2029 le-ta predvideva sodelovanje ali pa partnerstvo pri izgradnji štirih lesnih centrov, ki so pozicionirani na Koroškem, Štajerskem, Dolenjskem in Primorskem ob izvedenih študijah ekonomske, pa tudi praktične izvedljivosti. Vloga slovenskih državnih gozdov v teh projektih je partner, dobavitelj, lahko pa tudi javno-zasebni partner, s tem, da se po določenem obdobju kot lastnik umakne iz lastniške strukture. Vsekakor je pomembno pred gradnjo kakršnegakoli lesnega centra odgovoriti na ključna vprašanja, to so pa obvladovanje trgov in obvladovanje produktov. Pri tem izpostavim, glejte, če govorimo o podjetju ali pa o panogi kot celoti, da se soočamo z različnimi funkcijami in to so proizvodnja, prodaja, nabava, kadrovska funkcija, finance, razvoj in marketing. In če bi te funkcije rangirali, potem je zagotovo na prvem mestu prodaja. Na drugem razvoj in marketing na tretjem kadri.

Ko govorimo o primerjalni analizi z Republiko Avstrijo poglejte si njihov koncept prodaje, poglejte si njihove produkte, poglejte si njihovo obvladovanje trgov, prehitevajo nas, pa upravičeno. Žal smo bili morda premalo agresivni ali pa premalo prodorni. Po drugi strani se pa na nek način v tej gozdno-lesni verigi soočamo prevečkrat s pričakovanji po planskem gospodarstvu, kjer je pa na prvem mestu proizvodnja funkcija, je sicer zgodba, ki je razumljiva, vendar v sodobnem tržnem gospodarstvu je resnično na prvem mestu prodaja, sledi je razvoj in marketing, zato bom rekel, glejte, kar se tiče bodočega razvoja lesarstva kot dejavnosti, če ne bomo obvladovali trgov in produktov tako v tehnološkem, promocijskem in ekonomskem smislu, potem bomo neuspešni tako kot smo bili do zdaj.

Toliko za enkrat, pa če bo še kakšno vprašanje sem na voljo za odgovore.

Hvala lepa.