Govor

Hvala predsednik. Spoštovane kolegice, kolegi, gostje, predstavniki ministrstva, vsem skupaj en lep pozdrav!

Moram reči, da pozdravljam napore ministrstva oziroma, ki gredo v smeri večje varnosti na cestnem, v cestnem prometu. Jaz sam sem kot eden izmed tistih, ki se dnevno vozimo v Ljubljano, vsak dan prisotni v tem prometu. Nekatere zadeve, ki jih zakonske rešitve, ki jih predlagate v tem predlogu sprememb, tudi v / nerazumljivo/ upam, da jih bodo omejile oziroma tudi v čim večji meri tudi odpravile.

Ocenjujem, da so te predlagane spremembe v pretežni meri smotrne in da bodo, tako kot sem rekel, verjetno tudi pripomogle k večji varnosti v cestnem prometu. Imamo pa nekatere pripombe oziroma imam tudi sam nekatera vprašanja, na katere bi prosil, če mi lahko odgovorite. In sicer, predstavnica Zakonodajno-pravne službe se je že dotaknila te problematike. Mi smo tudi Socialni demokrati dali amandma in predlagali, da se ta rešitev črta in sicer, ko govorimo o tem 8. členu, ki v bistvu opredeljuje odgovornost oseb oziroma lastnika vozila. Mi smo mnenja, tako kot smo tudi zapisali, da ta določba ni skladna z ustavo in je hkrati tudi v nasprotju s prvim odstavkom 114. člena Zakona o prekrških. Slednji ta namreč določa, da obdolženec ni dolžan izpovedati zoper sebe ali svoje bližnje, ali priznati odgovornosti za prekršek. Zdaj ta spremenjena ureditev, kot je predlagana s to novelo zakona o pravilih cestnega prometa, bo v nasprotju s tem prav gotovo privedla tudi do nekih primerov, ko se bo lastnik, ki v posamičnem primeru ni bil voznik avtomobila, da bi dokazal, da on ni povzročil tega prekrška in se tako izognil kazni, da bi se mogel v bistvu bil primoran izpovedati zoper bližnjo osebo. Na to opozarjamo in se nam zdi, da je to zadostni razlog, da tako kot smo predlagali, ta amandma iz teh rešitev črta.

Drugo, če se dotaknem področja razširitve pooblastil občinskih redarjev. Zdaj sam imam malo kar pomislekov okrog tega in sicer iz dveh vidikov. Prvo, kar je, se mi postavlja vprašanja usposobljenosti občinskih redarjev za dela, ki so, oziroma za pooblastila, ki se mu s tem dodatno dodaja. Drugo, ki pa po mojem tudi iz vidika lokalne skupnosti, kjer ta dodatna pooblastila bodo po vsej verjetnosti prinesla več dela, morda tudi potrebe po novih kadrih. Seveda sredstva za redarske službe pa zagotavljajo občinski proračuni, tako da je tudi to eden izmed pomislekov v nekaterem. Ne vem sicer kakšno je bilo mnenje tudi Skupnosti občin Slovenije, ampak se mi zdi, da so ti stroški … niso zanemarljivi.

Drug pomislek, o katerem se mi zdi, da bi bilo potrebno razmisliti, je ta, da širitev pooblastil cestninskih nadzornikov. Jaz načeloma ne bi imel nobenih težav s tem, če pa hkrati ne bi vedel, da je v postopku tudi ustanovitev, ne vem kako se bo imenovala, ta avtocestna policija. Tako da ne vem, če ni to prisotno. Hkrati bomo dobili kar organ, ki bo prisoten, kakor po informacijah iz medijev, predvsem bo to kar številčna, pa se mi zdi, da bo več kot dovolj kadra, ki bi to področje, ki je zdaj v domeni policije, urejali tudi vnaprej in da ni potrebe po razširitvi teh pooblastil cestnih nadzornikov.

Pozdravljam tudi ureditve, ki ste jih zdaj uredili s tem, kakor ste v zakonodaji imenujete lahka motorna vozila. Ti so se nam pojavili danes na cesti, predvsem Ljubljana, ko se pripeljem zjutraj, je bi rekel, kot na dirkah. To so tudi vozila, ki po mojem marsikatera presegajo 25 km/h, kot je predvideno, tako da je najmanj kar je, obvezna uporaba čelade in pa tudi pozdravljam določitev vozišča oziroma prostora, kjer ta vozila tudi lahko vozijo.

Imam pa eno vprašanje, nekje sem zasledil, pa bi prosil odgovor, da ta vozila, ti električni skiroji, da jih osebe mlajše od 14 let ne smejo voziti. To mislim, da sem nekje zasledil, pa če mi lahko tako kdo pove. Okrog povišanja kazni, ki običajno seveda niso priljubljene, pa se mi zdi, da področja, ki ste jih s tem predlogom naslovili, to je predvsem ta uporaba mobitela med vožnjo. Kot sem rekel, se vsak dan vozim po avtocesti in to je groza, ko vidiš, ko pri maksimalnih hitrostih ali pa še kaj več, so v rokah mobiteli in verjamem podatku, ki je bil predhodno, mislim da s strani kolegice predstavljen, kakšno nevarnost povzročajo ti. Tako da to je ena zadeva.

Drugo pa tudi pozdravljam predlog, ki so ga dali s strani Državnega sveta, predstavnik invalidskih organizacij, Danijel Kastelic, povišanje kazni. Tisto, kar je pa za mene popolnoma nesprejemljivo, da je pa to parkiranje na mestih za invalide. Tako da tudi pozdravljam to povišanje kazni.

Zaenkrat toliko. Hvala lepa.