Govor

Hvala lepa za besedo in vsem prav lep pozdrav.

Zdaj zakon je bil vložen pred približno letom in pol, kar pomeni da je v zakonodajnem postopku že nesorazmerno dolgo časa. Zdaj razlog za vložitev zakona pa je bila sprememba, ki jo je sprejela še prejšnja vlada in sicer, da se denarno socialno nadomestilo dvignilo iz 280 ali 282 evrov na 402 evra. Zdaj dokler je bilo denarno socialno nadomestilo 282 evrov je bilo približno usklajeno z višino splošne olajšave. 100 ali 200 evrov je bilo sicer denarno socialno nadomestilo na letni ravni nižji, kot splošna olajšava. Zdaj tisti trenutek, ko se je pa to denarno socialno nadomestilo dvignilo na 402 evra, pa je to pomenilo, da je dobila oseba na letni ravni 4800 evrov neobdavčenih socialnih prihodkov, medtem ko je splošna olajšava bila 3500 evrov in je še vedno 3500 evrov. Skratka tisti, ki je bil prejemnik socialnega transferja, je dobil neobdavčeno približno 1300 evrov več na letni ravni, kot tisti ki je delal in ki je tudi polnil socialne fonde za izplačilo tega nadomestila. Jaz mislim, da bi morali splošno olajšavo vsaj izravnati z denarno socialnim nadomestilom na letni ravni. Sicer je to in je to zelo slabo sporočilo vsem tistim, ki delajo, ki so zaposleni. Skratka, vsi tisti, ki kalkulirajo, ki preračunavajo socialne bonitete v povezavi z delom lahko hitro ugotovijo, da se, če so nekoliko spretni bolj splača igrati na karto socialnih transferjev, kot pa na redno zaposlitev. Ne govorim zdaj o tistih, ki ima nadpovprečne plače, ampak tisti v nižjih prihodkovnih razredih pa so relativno hitro na boljšem kot zaposleni. Zdaj, če govorimo o ustavni pravici moram ugotoviti, da to ni pravna in socialna država, ker v primeru, da nekdo ne more dobiti dela ali ne dela, ne more biti v boljšem položaju kot tisti, ki dela za sebe, za svojo družino in za njega. V tem primeru, ko se je sprejel pri prejšnji vlada taka socialna ureditev smo prišli ravno do tega, da so v ugodnejšem položaju tisti, ki ne delajo v primerjavi s tistimi v nižjih plačnih razredih. Zdaj glede na to, da je bil zakon vložen pred približno letom in pol se mi zdi smiselno, da bi, ker amandmaji niso bili vloženi, v primeru, da se tako odločite tudi z amandmajev odbora, spremenili tudi uveljavitev zakona z letom 2020. Kakšnih drugih zadržkov glede mnenja Zakonodajno-pravne službe tako ali tako ni. Skratka je odločitev v celoti na poslancih odbora. Zdi se mi pametno, da se stimulira delo in ne nedelo, da se postavi v vsaj enakopraven položaj, kar zadeva splošno olajšavo tiste, ki delajo v primerjavi s tistimi ki ne delajo in jaz mislim, da so taki koraki pri korekturah, ki so se zgodile v prejšnjih obdobjih neobhodno nujno potrebne. Nekaj se jih je že naredilo, bom rekel pokojninskih zadevah, pri invalidskih zadevah, ta pa je ena tistih, ki postavlja v relativno slabši položaj zaposlene v primerjavi z nezaposlenimi. Mogoče za uvod ta kratka obrazložitev.

Hvala lepa.