Govor

Uroš Lampret

Najlepša hvala, spoštovani predsedujoči. Spoštovani poslanke in poslanci!

Dovolite mi samo kratka pojasnila na navedbe, ki smo jih slišali. Najprej pod točko 1 glede odsotnosti predstavnikov Slovenske vojske v dvorani. Na moji levi je namestnik načelnika Generalštaba brigadir Banč, za njim sedijo predstavniki vojaške pravne službe, ki so bili ključni pri oblikovanju tega predloga zakona.

Predlogi, ki jih ta zakon vključuje oziroma predlog tega zakona vključuje niso novi predlogi. To so predlogi, ki se v sistemu na tak ali na drugačen način vrtijo zadnjih 10 do 12 let. Te predloge smo samo združili, kulminirali, počakali na spremembe zakona o obrambi in sedaj tudi predstavili. Namen predstavitve teh predlogov, novejših, starejših, celotnega spektra je samo ureditev statusa pripadnika Slovenske vojske. Ne častnika, ne podčastnika, ampak pripadnika Slovenske vojske. To ni zakon za častnike Slovenske vojske.

Glede sindikatov, predsedujoči, če dovolite, predlog zakona je bil v skladu s 100.b členom Zakona o obrambi, ki te zadeve ureja, posredovan v mnenje sindikatov v Ministrstvu za obrambo. Vsi, vsi sindikati so podali svoja mnenja in pripombe, pri čemer je le Sindikat pilotov Ministrstva za obrambo, izrazil pozitivno mnenje in prepoznal pozitivno naravnanost predlaganih sprememb, za pripadnike Slovenske vojske. Ministrstvo je na mnenja sindikatov odgovorilo 31. marca 2021 in 8. aprila, ponovno, sindikatu Ministrstva za obrambo, ter jim v seznanitev posredovalo predlog zakona, po izvedenem medresorskem usklajevanju.

Jaz ne bi, predsedujoči, v luči časa našteval vseh teh pojasnil oziroma predlogov, bi pa prebral enega izmed teh predlogov, predlogov sindikata, ki so predlagali, da se pripadnikom Slovenske vojske dodeli dodatek, v višini desetih procentov povprečne mesečne bruto plače v Republiki Sloveniji, kar pomeni, v predlogu zakona je 4 procente, sindikati so predlagali 10. Glede predloga Zakonodajno-pravne službe oziroma stališča, je, kot je bilo povedano, Ministrstvo za obrambo odgovorilo na trinajstih straneh.

Jaz ne bi bil bolj podroben, kaj točno smo odgovorili, bi pa želel izpostaviti eno stvar, predsedujoči, če dovolite. Eno ključnih vprašanj, ki jih na več mestih izpostavlja Zakonodajno-pravna služba, je odstopanje določenih rešitev od splošne uslužbenske zakonodaje. Menimo, stališče Ministrstva za obrambo je, da so takšna odstopanja dopustna, saj jih nenazadnje dopušča 22. člen Zakona o javnih uslužbencih, ki med drugim omogoča tudi za Slovensko vojsko drugačno ureditev, če je to potrebno, zaradi narave njihovih nalog oziroma za izvrševanje posebnih dolžnosti in pooblastil.

Toliko, predsedujoči, na tej točki. Najlepša hvala.