Govor

Cveto Uršič

Hvala lepa gospa predsednica. Spoštovani, spoštovane članice in člani odbora!

Zakon o praznikih in dela prostih dnevi določa petnajst dni kot državne praznike od katerih šest dni niso dela prosti dnevi in dodatnih šest dela prostih dni, ki imajo versko obeležje. Tako je z zakonom določeno skupno 15 prazničnih dela prostih dni, pri čemer je ureditev v Sloveniji po številu dela prostih dni primerljiva z ureditvami v drugih evropskih državah kjer se število dela prostih prazničnih dni giblje od 10 do 15 dni. Vlada meni, da z vidika obveznosti delodajalcev in primerljivosti ureditve ne bi bilo sprejemljivo kakršnokoli povečevanje števila prazničnih dni, ki bi bili istočasno tudi dela prosti dnevi z vsemi pravicami, ki jih imamo na te dni zaposleni delavci ter posledicami za delodajalce. Predlog zakona pa predvideva dodatno določitev prazničnega dne, ki ne bi bil hkrati tudi dela prost dan. Upoštevaje navedeno, ne bi prišlo do dodatnega izpada delovnih ur in do povečanja stroškov delodajalcev, predvidevati bi bilo mogoče le posredne finančne vplive na proračun, ki so predvsem v povezavi z organizacijo državnih proslav ob obeležitvi predlaganega novega praznika, pri čemer pa iz obrazložitve predloga zakona izhaja, da bi sredstva, ki jih država namenja za obeležitev državnih praznikov in izvedbo protokolarnih dogodkov ostala v načrtovani tišini. Cilj zakona, ki ureja praznike, je določitev prazničnih in dela prostih dni, ki imajo splošen pomen ali pomen za vse ali večino državljanov, zato mora ureditev praznikov in dela prostih dni vsekakor ustrezati dejanskemu odnosu naših državljanov glede pomembnosti določenih datumov, ki jim je treba dati posebno obeležje. V zvezi s strukturo praznikov po evropskih državah lahko ugotovimo, da je večina praznikov verskih, poleg novega leta ter praznika dela, pa je praznično obeleževanje vezano tudi na državnost posamezne države.

Vlada Republike Slovenije se strinja, da gre pri predlaganem obeleževanju 11. novembra, za tadicionalno obeleževanje vinskega praznika, pri čemer predlog dejansko predstavlja odmik od vsebine dni, ki se jim tako v Republiki Sloveniji kot v državah Evropske unije trenutno namenja posebno obeležje in določa kot državne praznike. Upoštevajoč navedeno, Vlada Republike Slovenije predlagane spremembe in dopolnitve Zakona o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji ne podpira in meni, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Hvala lepa.