Hvala za to pojasnilo, predsedujoči. No, morda, kot ste rekli, da sem, kot predsednik Vlade, predlagatelju pojasnil to, kar verjetno tudi sami vejo in verjetno vsi v tej dvorani, da je vsak četrtek dopoldne redna seja Vlade, ki jo vodi predsednik Vlade in zato malo težko sedi na dveh krajih in bi bilo bolj primerno, če bi bil sklic današnje seje na kakšen drug termin. Ampak to ni moje področje, no. Mislim, da je to splošno znano.
Spoštovane poslanke in poslanci, naj v uvodu povem, da jaz osebno ne igram golfa, ga nikoli nisem igral. Gospoda Marčiča osebno ne poznam, se z njim nikoli nisem srečal ali govoril, vsaj tako ne, da bi vedel, s kom govorim. Mislim, da me pa razumete, da jaz na tem mestu lahko govorim v tem delu, ki se dotika nabave serverjev IT opreme na generalnem sekretariatu, za ostale insinuacije pa ne vem, ker ne poznam vsebine in, žal, ne morem in ne želim odgovarjati.
Morda za boljše razumevanje celotne slike je verjetno prav, da vam orišem, kakšno je bilo stanje na generalnem sekretariatu Vlade, ko sem ga prevzel kot generalni sekretar v tem mandatu. V polovici dvoran IT tehnologija, se pravi, ozvočenje in snemanje ni delovalo ali delovalo pomanjkljivo, zato ker ga nihče ni vzdrževal in popravljal. V avtoparku je bilo v preteklosti vedno deset voznikov, protokolarnih voznikov za protokolarne prevoze, in enajst vozil, če se karkoli zgodi ob prevozu tako ministrov ali kogarkoli drugega, da se vozilo lahko takoj nadomesti. Ko sem se vrnil, je bilo pet voznikov in štirje avtomobili. Tako sem jaz vozilo, ki sem ga prevzel po prejšnjem generalnem sekretarju, prepustil avtoparku za njegove potrebe, sam pa vozil petnajst let star avto.
Hotel Brdo se je leta 2019 zaprl, oprema razprodala za borih 14 tisoč evrov, brez da je bil kakršenkoli izvajalec.
In zdaj tisto, kar vas verjetno najbolj zanima, kar omenjate tudi v svojem pisanju oziroma v sklicu, IT tehnologija, nabava, za katero se je vodil postopek na generalnem sekretariatu. Ko sem prevzel generalni sekretariat, so v njem funkcionirali serverji in ostale zadeve, stare deset do trinajst let. Vsa dokumentacija Vlade, seje Vlade z gradivi, varnostni protokoli, komunikacija med Vlado in ministrstvi, EU portal in ostale zadeve so tekle na več kot deset let starih serverjih. Zdaj mi pa vi, lepo vas prosim, povejte, kdo bi v svoji firmi gledal direktorja, ki vse podatke podjetja vodi na deset let starih serverjih; to je bistveno več, kot je priporočen rok uporabe proizvajalca. Zakaj se nobeden od generalnih sekretarjev prej ni spomnil, da bi bilo to dobro zamenjati, kljub temu, da so jih iz oddelka IT opozarjali na to, bi verjetno morali vprašati njih. Sam neposredno, kar se postopka tiče, v njem nisem sodeloval, ne zastopim se na to IT tehnologijo nič več kot povprečen Slovenec. Pobuda je bila dana z IT oddelka, postopke pa so vodili v pravni in finančni službi, in to uspešno. Jaz Državni zbor smatram kot relativno resno institucijo. Zato sem bil malo presenečen, da je vse to pripravljeno na podlagi člankov v nekem obrobnem rumenem, politično obarvanem mediju. Ampak kakorkoli, tako pač je, danes je sklic narejen. Jaz vam zagotavljam, da so bili vsi postopki nabave vodeni transparentno in v skladu z zakonodajo. Javni naročili za prenovo podatkovnega centra, nakup stikal ter nadgradnja sistema za varnostno arhiviranje sta bili javno objavljeni. Možnost sodelovanja je bila dana vsakomur. Pri obeh naročilih je generalni sekretariat Vlade organiziral informativni dan, kjer se je še dodatno vsem zainteresiranim ponudnikom podalo podrobne informacije, ki so jih potrebovali za sodelovanje in oddajo ponudb. Prav tako so bili podani odgovori na vsa njihova vprašanja, s tehničnega, pravnega in postopkovnega vidika. Omogočen je bil ogled sistemskih prostorov, kamor se oprema namešča, ter ogled obstoječe informacijsko-komunikacijske infrastrukture, kamor se oprema integrira. To so podatki, ki jih rabi vsak resen kandidat. Ne vem, zakaj se je vam zdelo to sporno; ampak kakorkoli, tako je, jaz za takimi postopki vedno stojim. Zanimanja je bilo veliko in je sodelovalo več glavnih akterjev, ki nudijo storitve na tem področju. Pri prvem so sodelovali štirje potencialni ponudniki, pri drugem pa dva. V času objave navedenih javnih naročil je generalni sekretariat Vlade prejel več vprašanj potencialnih ponudnikov. Vsi odgovori so bili objavljeni na spletni strani oziroma na portalu javnih naročil. V celotnem postopku ni bilo niti enega postopka za revizijo. Če so postopki tako sporni, kot pišejo rumeni mediji, potem bi bil verjetno vsaj kakšen zahtevek za revizijo dan, pa ni bil dan. Pogodba ni bila podpisana čez nekaj dni, ampak so postopki skladni z Zakonom o javnih naročilih in upoštevani so bili popolnoma vsi predpisani roki, ki jih zakon predvideva. Predloge sklepov, ki jih dajete danes, predvsem tretji sklep, ki se nanaša na generalni sekretariat, podpiram. Podpiram in še več, predlagam, da se ga razširi, in sicer tako, da se Računskemu sodišču predlaga, da hkrati poda tudi mnenje o neodgovornosti in negospodarnem ravnanju tistih generalnih sekretarjev, ki niso pravočasno pristopili k obnovi informacijske tehnologije.
Toliko na kratko o celotnem postopku. Za njim v celoti stojim in trdim, da je bil izveden transparentno in pošteno, po vseh pravilih javnega naročanja. Na ostale zadeve, na ostale insinuacije v današnjem sklicu pa, žal, ne morem odgovarjati, ker jih ne poznam, zato o njih ne želim govoriti.