Hvala lepa, predsednica. Lep pozdrav vsem.
Zakonodajno-pravna služba je podala pisno mnenje, ki ga bom v imenu kolegice, ki ga je pripravila, tudi predstavila. Glavna pripomba je, da se v zakon premeščajo vsebine iz podzakonske ureditve. Gre za vsebine, ki jih je na podlagi zakona predpisal Zavod za zdravstveno varstvo. Zato je bilo opozorjeno na načelu delitve oblasti in s tem povezano ustavosodno judikaturo. Prav tako je bilo opozorjeno na zahteve jasnosti in določnosti, torej na 2. člen Ustave in tudi na ustrezno obrazložitev, ki bi morala biti predstavljena, ter na nomotehnična pravila pri pripravi. Običajno je mnenje Zakonodajno-pravne službe izhodišče za vložene amandmaje, vendar pa je v tem zakonu pravzaprav so amandmaji pripravljeni tudi izven mnenja Zakonodajno-pravne službe, in sicer to so amandmaji 3 poslanskih skupin. Z njimi se v prvem odstavku 23. člena zakona na novo določajo 3 skupine zdravstvenih programov in posledično črta prvotno predlagana vsebina novele. Poleg tega se z amandmaji vnašajo nove vsebine, ki so v pristojnosti urejanja Zavoda za zdravstveno zavarovanje. V amandmaju k 3. členu je predlagana rešitev o prenehanju uporabe posameznih določb pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja, saj naj bi podrobnejšo ureditev predpisal pristojni minister. Zato Zakonodajno-pravna služba ponavlja opozorilo na 26. člen zakona. Ta člen določa, da natančnejši obseg zdravstvenih storitev iz prvega odstavka 23. člena zakona, torej to je člena, ki se z amandmajem dopolnjuje, določi Zavod za zdravstveno zavarovanje. Zato je treba opozoriti, da predlagane vsebine iz amandmaja iz 1. člena in iz 3. člena vodijo do notranjega neskladja med zakonskimi rešitvami, saj je podrobnejša ureditev naložena dvema različnima subjektoma.
Hvala.