Govor

Robert Cugelj

Hvala lepa za besedo.

Najprej se opravičujem gospodu poslancu, da sem mu vskočil v besedo. Zdaj, kar se tiče Ministrstva za šolstvo. Zdaj, nekaj se je treba zavedati. Ministrstvo za šolstvo ima seveda svojo malho, v katero investira v skladu z njihovo strategijo šolstva, ki vsebuje ogromno enih različnih inštitucij. Ne bom našteval vseh fakultet, ker jih je malo morje. V pogovorih z najrazličnejšimi akterji je bilo hitro zaznati, da seveda Ministrstvo za šolstvo rabi tudi še ene 2 milijardi sredstev za svoj razvoj. Vendar Ministrstvo za zdravje je ravno zaradi tega, da ne bi prišlo do kakršnegakoli odliva teh sredstev za kakršnekoli druge namene, kot za zdravstvo oziroma za izobraževanje zdravstvenih strokovnjakov, ki jih nujno potrebujemo, želelo teh 250 milijonov, o katerih govorimo, spraviti v ta zakon, da imamo nadzor in kontrolo, da ta denar bo porabljen za gradnjo za novo infrastrukturo na področju zdravstva in zaradi tega smo želeli, da je teh 250 milijonov v zakonu.

In bomo tudi nadzorovali, da se ta sredstva porabi za tisto, za kar so namenjena. Namenjena so za izobraževanje v slovenskem zdravstvu in ne za izobraževanje veterinarjev ali karkoli drugega, kar je bil interes Ministrstva za šolstvo. In to imamo glavni odgovor zakaj je temu tako. Kar se tiče primarnega nivoja, tukaj se s poslancem popolnoma strinjam. Primarni nivo potrebuje tudi zagon investicije definitivno. Jaz se zavedam, da je primarni nivo izredno pomembni segment vstopa v slovensko zdravstvo.

Zato je danes, zato se strinjam, da je treba zagotoviti več sredstev. Kako bomo pa to izvajali, namreč Ministrstvo za zdravje bo vsako leto izvedlo javni razpis za sofinanciranje investicij na primarnem nivoju. Prijavitelj na razpis je pa lahko občina, mestna občina, ustanoviteljica zdravstvenega doma. Seveda tudi v primeru, da je ustanovitelj zdravstvenega doma razdeljena med več občin, je lahko prijavitelj le ena izmed občin in tako dalje. Torej v Zakonu o lokalni samoupravi so pa že napisani kriteriji, pod katerimi se lahko občina prijavi.

Torej bo popolnoma transparentno in jaz se ne bojim, da ne bi recimo mestne občine kot take imele kakšen manj privilegiran položaj, da se ne bi mogle prijavit in da ne bi teh sredstev dobile. Tako da vsaka občina bo imela možnost, da se prijavi. Kar se tiče UKC Ljubljana, ja, UKC Ljubljana je zelo zahtevna zgodba. Namreč moramo se vsi skupaj zavedati, da je bilo v zadnjem obdobju obnovljenih v UKC Ljubljana zgrajenih nova pediatrična, nova nevrologija in tako dalje, kar nekaj klinik.

In seveda zdaj vse te klinike uporabit za nekaj drugega in preselit vse te nove stavbe v novo stavbo, je res veliko vprašanje, ki ni enostavno in je verjetno dolgoročno za naslednjih 20 ali pa 30 let potrebno razmisliti ali je to smotrno ali ne. Ampak v tem trenutku mi pišemo zakon za 10 let. Zakon ima samo 2 milijardi evrov in če ste videli mojo tabelo, ki sem jo prej predstavil, je 800 milijonov že splanirano z določenimi investicijami. V tem trenutku klinični center ima kar nekaj vrst investicij, kot veste Infekcijsko kliniko in tako dalje.

Torej vprašanje je, ali je smotrno v tem trenutku izgradnja novega kliničnega centra. Je pa seveda dejstvo, da sama lokacija kliničnega centra je izredno tudi neprimerna, zato se tudi z mestno občino Ljubljana pogovarjamo o različnih variantah, da bi postala ta lokacija bistveno bolj dostopna, kot je sedaj.

Zdaj, kar se tiče vklapljanja v NRP, seveda se z vami strinjam, da potrebno je vsako investicijo je potrebno dat v NRP. Vse investicije za leto 2021 in 2022 so že v nacionalnem razvojnem programu, torej to je urejeno. Seveda vsi evropski projekti, ki so bili navedeni in so že potrjeni, tako da jih bomo v kratkem dali tudi v nacionalne razvojne programe. Pripravljajo se že dokumentacije in tukaj seveda ne moremo zaobiti procedur, ki so potrebne.

Hvala lepa. Če sem še kaj pozabil za odgovorit. Ja, hvala lepa.