Govor

Peter Požun

Dober dan. Hvala, gospa predsedujoča za besedo. Lep pozdrav, spoštovane poslanke, poslanci, ostali vabljeni!

Komisija Državnega sveta za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide se je na svoji današnji seji seznanila oziroma obravnavala predlog zakona in seveda prisluhnila, moramo reči izredno kakovostni predstavitvi predloga zakona, podprto tudi s kakovostnimi podatki, kar je na žalost premalokrat uporabljeno, kadar se sprejemajo zakoni.

Naše stališče je, da je seveda zakon in ga je potrebno podpreti. Žal prihaja 20 let prepozno, saj po podatkih, ki jih imajo v Združenju zdravstvenih zavodov, je iztrošenost opreme oziroma njena odpisanost v javnih zdravstvenih zavodih, tako zdravstvenih domovih, bolnišnicah in lekarnah več kot 80 odstotna in to seveda predstavlja izjemno velik težavo in problem v izvrševanju zdravstvenih storitev.

Zakon, pričakuje se, da bo seveda uspel zapolniti ta prazen prostor v tem obdobju, ko so bile investicije skoraj ustavljene oziroma so bile minimalne vse do začetka epidemije, ko so se okrepile. Nujno pa jih je seveda sedaj nadaljevati. Kar nekaj besed smo spregovorili o delu zakona, ki govori o investicijah v izobraževalne ustanove. Namreč naše stališče je, da je to prvenstveno naloga resornega ministrstva za izobraževanje, ne pa Ministrstva za zdravje, ki pa seveda glede na situacijo, v kateri se je zdravstveni sistem znašel oziroma od kamor se nagiba, je morda razumljivo, da je Ministrstvo za zdravje prevzelo aktivnejšo vlogo tudi na tem področju, da bo, kot nam je bilo pojasnjeno, imelo nekoliko več vpliva tudi na to kdo in kako se izobražuje. Smo pa seveda glede samega predloga zakona namenili nekaj kritičnih besed temu, da se namenjajo tudi stroški za pokrivanje plač in med drugim je navedeno v zakonu, da se bo za 20 % povečalo število zaposlenih v tajništvih obeh dveh fakultet in informatik in sicer kar za 20 %.

Glede na dokaj krizno situacijo plač v zdravstvu, je naše stališče, da bi moral ta zakon seveda ta sredstva najprej nameniti plačilu zdravstvenih delavcev in pa sodelavcev. Del tega procesa prenove bo tudi nadaljnja digitalizacija, kar se bo seveda pokrivalo tudi iz sklada za okrevanje in odpornost, o čemer smo seveda že razpravljali. Seveda na področju teh investicij ne bojo dovolj samo vlaganja v prostore in opreme. Potrebno bo nameniti ustrezna pozornost tudi kadrom. Na tem področju seveda bo treba intenzivirati aktivnosti, tako na štipendijskem področju, področju zaposlovanja zagotavljanju ustreznih delovnih pogojev, pa tudi kakšnih drugih vzpodbud, da se bodo mladi bolj odločali za poklice v zdravstvu oziroma, da bodo v njih tudi ostali.

Kakorkoli, zakon podpiramo in si pravzaprav želimo, da začne čimprej učinkovati, zato da bomo prebivalci Slovenije deležni boljše, kakovostnejše in spodobnejše zdravstvene obravnave. Tisti, ki delamo v zdravstveni ustanovi, pa primernih delovnih mest.

Hvala.