Hvala, predsednik, za besedo.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da bi se preprečile težko popravljive posledice, ki bi lahko nastale zaradi unovčenja poroštva države kot posledice izpada prihodka družbe Dars, d.d., iz naslova cestninjenja vozil do 3 tisoč 500 kilogramov največje dovoljene mase in njene nezmožnosti za odplačevanje dolga s poroštvom države.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o cestninjenju je v 34. členu določil, da se cestninjenje vozil do 3 tisoč 500 kilogramov največje dovoljene mase z elektronsko vinjeto začne izvajati s 1. decembrom 2021. Družba Dars, d.d., je 4. septembra 2020 na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije objavila javni razpis za izbiro izvajalca za vzpostavitev in delovanje elektronske vinjete. Družba Dars je v roku za oddajo ponudb prejela tri ponudbe. Zoper odločitve o izbiri izvajalca, ki je bila sprejeta 29. januarja 2021, sta bila na Državno revizijsko komisijo za revizijo postopkov oddaje javnih naročil vložena dva revizijska zahtevka, o katerih je Državna revizijska komisija odločila 10. maja 2021. Revizijska zahtevka obeh predlagateljev sta bila zavrnjena kot neutemeljena. Družba Dars je takoj po sprejetju odločitve Državne revizijske komisije pričela s postopki za sklenitev pogodbe z izbranim izvajalcem in aktivnostmi za vzpostavitev sistema cestninjenja z elektronsko vinjeto. Pogodba z izbranim ponudnikom je bila sklenjena šele 27. maja 2021, torej skoraj tri mesece kasneje, kot je bilo prvotno predvideno za uspešno vzpostavitev sistema elektronske vinjete s 1. decembrom 2021. Zaradi vloženih revizijskih zahtevkov je prišlo do zamude pri sklenitvi pogodbe z izbranim izvajalcem, zato sistema elektronske vinjete ni več mogoče v celoti vzpostaviti v roku, ki ga določa Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o cestninjenju, to je, s 1. decembrom 2021. Ker družba Dars po tem datumu ne sme več izdajati vinjet v obliki nalepke, hkrati pa s tem datumom ne bodo zagotovljeni vsi pogoji za izvajanje celovitega in učinkovitega nadzora sistema cestninjenja z elektronsko vinjeto, je treba pravočasno ustrezno spremeniti prehodno določbo 34. člena. V nasprotnem primeru obstaja realna bojazen izpada pomembnega dela finančnih sredstev družbe Dars iz naslova cestninjenja osebnih vozil, ki jih omenjena družba namenja za odplačevanje anuitet v preteklosti najetih posojil za gradnjo cestninskih cest ter za upravljanje in vzdrževanje cestninskih cest. Če bi izpad prihodkov družbe Dars iz naslova cestninjenja vozil do 3 tisoč 500 kilogramov največje dovoljene mase ogrozil njeno finančno vzdržnost do te mere, da družba Dars ne bi bila več sposobna odplačevati anuitet za v prihodnosti najeta posojila, bi prišlo do unovčitve poroštva države. Ker bi bilo treba v tem primeru zagotoviti potrebna finančna sredstva iz proračuna Republike Slovenije, bi nastale težko popravljive posledice za delovanje države.
Najlepša hvala.