Govor

Janez Žlak

Aha, se opravičujem. Ja, potem se vam pa opravičujem, ker vas ne morem gledati. Mi smo to gradivo dobili, pa bi mogoče začel od te točke, ki je gospod poslanec povedal, da bo na koncu predlagal sklepe. Jaz sem jih prebral. Če bojo sprejeti takšni, kot so, popolnoma se strinjam, super, morajo biti takšni. Zakaj? Ker vse to, kar piše, SDH že počne, predpisani kriteriji za članstvo, imenovanje v nadzornem svetu, bomo potem malo več pojasnili. Inštitucije, ki preverjajo, ali je bilo nekaj zakonito ali ne, so čisto druge. Seveda te inštitucije delajo v slovenskem prostoru malo bolj počasi. Zato so neke sodbe izrečene toliko in toliko let nazaj. In na koncu je še tale dikcija o lojalnih kadrih. Jaz menim, da smo preveč se etiketiramo vsi. Tudi mene so etiketirali recimo, da sem celo videl, član SDS. Jaz vam moram povedati, da nisem politik, nikoli nisem bil politik. Ali bom kdaj v prihodnost, to zdaj še ne vem, ker če bi to vedel, potem bi verjetno ne bi sedel tukaj. In nisem član, sem pa nek konservativni liberalec, to je pa res, jaz sem simpatizer. Tako da malo to.

Zdaj pa na vsebino. SDH je personalna institucija. Dela se strokovno in pa odgovorno. In naš cilj, jaz bom zdaj govoril za leto dni, toliko časa, kot je moj mandat, oziroma zdaj sem že čez leto dni, pa da mogoče preskočim, ko je tale gospa iz ministrstva rekla, kako se menjajo. SDH mislim, da je od leta 2014 uradno ustanovljen, če pozabimo, 13 mesecev je mandat predsednika in člana v povprečju. Zdaj, če se malo pohecam, imam samo še par dni. Po teoriji tudi to gre, čeprav je moj cilj ostati do konca na tem mestu, ker smatram, da res delamo strokovno. Tako da… In ti očitki, se pravi, moramo ločit vlogo SDH. SDH je upravljavec državnega premoženja, katerega cilj je seveda skrbeti za državno premoženje v duhu tega, da se povečuje vrednost kapitala, to moramo, in pa dosedanje strateških ciljev, ki, ker gospa… / nerazumljivo/ potrdi, le no, vsakoletno, kakorkoli, oziroma strategijo tudi Državni zbor. In tega se moramo mi držati. In naša edina naloga je, da imenujemo v ta podjetja nadzorne svete. Od tam naprej se vloga SDH kadrovsko, kakorkoli to imenujemo, konča. To je stvar naprej nadzornih svetov. SDH se ne sme vpletat v imenovanje uprav. SDH mora pa seveda bdeti nad delovanjem teh družb. In bomo potem tudi malo rezultate pogledali skozi debato. Očitek, da nekateri ne dosegajo niti minimalnih predpisanih kriterijev. To je zdaj tako bolj taka splošna debata. Če pa ste zasledili moje izjave v medijih, Slovenija 1, Delo, pa še kjerkoli, jaz sem jasno povedal, ko so se pojavile te insinuacije, dokler sem jaz predsednik uprave, kriteriji za imenovanje nekoga, pa je lahko to levi, desni, zgornji, spodnji, se ne bodo spreminjali oziroma se ne bodo nižali. Spreminjali lahko, da se bodo, ampak te kriterije bomo seveda zaostrili, ker bomo nekje v začetku naslednjega leta šli v prevetritev vsaj top 20 družb in bomo te kriterije seveda poskušali nekako seveda dvignit na višji nivo, ne na nižji nivo. Seveda formalni pogoji se morajo spoštovati, tako kot se mora spoštovati, ne vem, omejitve na cesti, kakorkoli želite. Po mojem mnenju pa so ključni še tudi drugi pogoji, in sicer, ali imajo ti ljudje vizijo, ali so za timsko delo, imajo pogum, imajo nekaj te družbe pripeljat na neki višji nivo. Ker, če jih bodo, pa bodo ta podjetja postala neko dobrobit, bodo tudi vsi državljani nekaj od tega imeli. Tako da niso samo, ta formalizem je zato, da se mogoče malo lovimo, pa nisem odvetnik nobenega, pa niti nadzornikov niti koga, ampak želim delati samo strokovno. Potem je tu še navedeno, da so nadzorni sveti, uprave nepopolni, odnosi na nizki ravni. Če to drži, kolegi, potem me to res tudi mene žalosti, da je to res tako. Ampak tam, kjer smo mi kot SDH zaznali, da je kaj narobe, smo tudi ustrezno ukrepali. Jaz, ko sem prišel na SDH, je bil glavni problem Telekom Slovenije, če se spomnite. Pol leta so bile baje razprtije med nadzorniki. Tega pa res ne morem, tega pa SDH ne more dovoliti in je ustrezno tudi seveda ukrepal. Da samo osvežim spomin, glede na to, da je telekom delniška družba, nismo mogli seveda direktno imenovati nadzornikov, smo jih pa preko sodišča. Jih je sodišče imenovalo ravno iz tega vidika, da smo tam vzpostavili neko normalno delovanje. Zame osebno, to sem prej omenil, nisem politik, jaz prihajam od ljudi, bil sem sindikalist, pa še kaj drugega tudi, ponosen na to, kar sem zdaj zasedel, zame so ključni ljudje, bili in bojo, to je, in odnosi med ljudmi. Vse ostalo je stvar, je stvar potem tehnike.

Aja, tu še potem ta očitek, da so pač ozke skupine posameznikov, ki se med sabo kadrujejo. Poglejte, morate se strinjat z mano, da je Slovenija tako majhno, nas je vse skupaj 2 milijona in je, da se verjetno vsi poznamo med seboj. Če bi malo drevo pogledali dosti za nazaj, bi celo ugotovili, da smo celo v sorodu. Tako da s tem nimamo. Zadnji očitek sem pa že povedal, da SDH, dokler sem jaz tukaj, standardov, da bo kdo imenovan, ne bomo nižali. Tako da tole za uvod. Mogoče samo še, mogoče samo še ena zadeva, ki me tudi res, tako ko sem malo pogledal za nazaj zgodovino. Odločitve ne bom komentiral, odločitve bom komentiral samo za čas svojega mandata, ker ni pošteno, po bitki je seveda vsak lahko general. Všeč mi je, da vam vsem tukaj ni vseeno, kar se dogaja, ker to dokazujejo te seje, ki so bile v februarju dve 2016, pa tako naprej, ki je tudi kolegica omenila. Se pravi, nobenemu od nas, pa od predhodnikov, pa tudi predhodnikov ni vseeno. Mi imamo pa še tudi, da se to dogaja, da se te stvari dogaja. In je prav, da se te zadeve razčistijo, ne pa da potem zgleda kot nek lov na čarovnice. Tako da… Lahko pa, da se motim.

In da zaključim s tem prvim delom teh očitkov, mi smo zdaj v tem mojem mandatu eno leto res na polno se trudili, sodelovali tako z Računskim sodiščem kot s KPK, kar bodo mogoče kolegi, ki so tukaj prisotni, tukaj potrdili. In prvič v zgodovini SDH, saj ni dolga, se je zgodilo, da Računsko sodišče SDH, če je bil glavni revidiranec seveda, ni podalo nobenega popravljalnega ukrepa, 10 priporočil, pa še ta se 3 nanaša na ministrstva. Tako da jaz sem ponosen. Mi smo, jaz si upam trditi, da, pa naj ne zgleda kot samohvala, da poskušamo v največji možni meri, ker sem jaz predsednik, te zadeve dvignit na nek višji nivo, kar tudi te, bom rekel, stvari dokazujejo. In se bomo to trudili še naprej.

Tako da hvala, predsednik, za besedo.