Govor

Ignaciji Fridl Jarc

Hvala lepa za besedo. Spoštovani gospod varuh človekovih pravic, spoštovane poslanke in poslanci, lepo pozdravljeni. Tudi Ministrstvo za kulturo veseli poročilo, ki smo ga pravkar slišali. Govori namreč o tem, da se je problematika, ki je bila izpostavljena s strani varuha in naslovljena na ministrstvo za kulturo konstruktivno reševala, da so se reševali celo problemi, ki so bili dejansko nerešeni kar skoraj desetletja ali pa vsaj to, kar se ni rešilo v osmih letih smo uspeli rešiti v enem letu, kar zadeva dodatek k pokojnini, o katerem se je govorilo.

Prav tako je Ministrstvo za kulturo tisto ministrstvo, ki lahko poudarja, da izrazito vodi dialog vendar je grška beseda dialogos tista, ki govori, da je za pogovor sta potrebna dva. Torej dia in Ministrstvo za kulturo je v skladu z vsemi pristojnostmi, ki jih ima in pravnimi podlagami poskušalo reševati odprta vprašanja z vsemi deležniki, ki delujejo na področju kulture.

Tudi kar zadev predlog skupnega odzivnega poročila Vlade Republike Slovenije tudi ta odzivno poročilo vključuje odgovore Ministrstva za kulturo na tri temeljna poglavja. Poglavje 2.2., narodne in etnične skupnosti glede definicije anticiganizma, kjer se seveda poudarjamo, da ta problematika ni temeljna s področja Ministrstva za kulturo ampak je to področje, ki ga ureja predvsem Urad za narodnosti Republike Slovenije, Ministrstvo za kulturo pa skladno s temeljnih sistemskim zakonom, ki ureja položaj romske skupnosti skrbi za kulturno dejavnost na področju romske skupnosti in financiranje kulturnih programov in projektov romske skupnosti in tu so se vsa sredstva tekoče z razpisi in skladno s proračunom tudi razdeljevala.

Nadalje smo se opredelili tudi k poglavju 2.10., glede enakopravnega dostopa do invalidov. Tu bi želeli poudariti sledeče, da je namreč Ministrstvo za kulturo storilo vse, kar je bilo v njegovi moči, da je pripravilo predlog Zakona o sprememba in dopolnitvah zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah skrajšano ZAMS, ki je bil tudi predložen v Državni zbor in tudi ga je obravnaval Državni svet in prav ta ZAMS, ta osnutek vsebuje temeljne pogoje za boljšo dostopnost do proizvodov in storitev za invalide na področju kulturnih dejavnosti.

Prav tako so predvideni še določeni drugi projekti na področju digitalizacije. V teku je razpis za ranljive skupine iz kohezijskih sredstev. Nadalje pa si prizadevamo izboljšati tudi seveda vse dosežke na področju jezikovnih tehnologij in storitev, ki bo invalidnim osebam omogočala večjo dostopnost do medijev in avdiovizualnih storitev. Torej intenzivno se rešuje problem razpoznavalnika govora za slovenski jezik.

In še tretja točka. Opredelili smo se tudi k poglavju 2.24., glede najemnikov Metelkove. Tu velja prav tako posebej poudariti, da je prostori v državni stavbi Metelkova 6, so javna infrastruktura na področju kulture, katera se lahko v skladu z veljavno zakonodajo poudarjam, lahko dajo v brezplačno uporabo izvajalcem kulturnih programov in projektov ne pa tudi nevladnim organizacijam z drugih področij, ki so trenutno tudi v tej stavbe, saj dele stavbe brezplačno uporabljajo tudi organizacije, ki nimajo statusa nevladne organizacije v javnem interesu na področju kulture.

Po drugi strani je Republika Slovenija dolžna po zakonu zagotoviti prostore državnemu javnemu zavodu, ki ga je ustanovila. In kot je znano je problematika prirodoslovnega muzeja tista, ki se rešuje že kar dve desetletji in to je dejansko edina stavba, ki jo ima na razpolago še Ministrstvo za kulturo, da z njo izpolni svojo dolžnost pred zakonom, da omogoči prostore državnemu javnemu zavodu, ki je mimogrede letos praznoval 200 letnico.

Po drugi strani pa po zakonu nismo dolžni zagotavljati prostorov nevladnim organizacijam, vendar pa se je objekt kar desetletja v te namene nudil, dokler ga Ministrstvo za kulturo ni potrebovalo. Pri tem bi radi izrecno poudarili, da je Ministrstvo za kulturo vse nevladne organizacije skladno s pozivom k dialogu torej vse nevladne organizacije z Metelkove 6 povabilo na usklajevalne sestanke, ki pa so jih vse po vrsti zavrnile.

Skratka vse ostalo pa teče v normalnih postopkih in jih zato v nadaljevanju seveda skladno s tem ne bi komentirali. Hvala lepa.