Najlepša hvala, predsednica.
No, najprej bom stopil malce v bran kolegi Rajhu. Kolega Rajh je bral pismo zaskrbljene matere. Ni on navajal potencialnih stranskih učinkov cepiva. Da pa je do tega prišlo oziroma da se ta očitek še naprej ponavlja, ste pa odgovorni samo vi v stroki oziroma v vladi, ker ne znate pravilno skomunicirati, da je to cepivo varno. Tako, da jaz nebi bil tako jezen na kolega Rajha, ker je izpostavil en drug problem. Ni bil problem ta očitana, ne bom niti omenjal kaj, da se ne bo pojavljalo spet v javnosti, očitana stranska možnost.
Ampak dajmo se vi vrniti na izvirni greh, uveljavitev PCT pogoja po celi državi. Vsi se še spomnimo. V soboto dopisna seja vlade, v nedeljo nihče ni nič vedel, v ponedeljek so poslali vas na novinarsko konferenco, ste vse lepo razložili, končno nekdo strokovno zadeve obrazložil, ampak med ponedeljkom in sredo se je odprla cela kopica novih vprašanj, na katere takrat še niste imeli odgovora. In za to gre, da se pogoji, ukrepi z vladne strani ne sprejemajo na osnovi stroke in da se sprejemajo pravzaprav tudi mimo tistega, kar smo pričakovali. Ne vem, še pred letom dni smo se pogovarjali o tem, da je nujno ukrepe zapisati v Uradnem listu. Zdaj smo spet na to kar pozabili, da se jih najavlja mogoče za kakšen teden ali pa dva vnaprej, da se lahko sistem pripravi na vse skupaj. Tako, da težko je ostati kredibilen, če se nenehno pojavljajo iste napake, če se izvaja zadeva mimo stroke. Tudi zdajle smo videli ukrep PC. Premier reče »smo ga uvedli po priporočilu stroke«, stroka v istem dnevu reče »vlada je to sprejela mimo našega mnenja«. Na koncu smo pa mi tisti, ki sprejemamo te informacije. In komu naj zdaj verjamemo, vladi ali stroki? Na žalost je prišlo do tega, da ne verjamemo nobenemu več, kar je žalostno.
Pa še nekaj. 5 minut ste naštevali izjeme PCT pogojev samo pri obisku zdravnika. A vi pričakujete, da bo običajen državljan se prebijal skozi vse te izjeme in sebe uvrstil v eno izmed teh izjem. A pričakujete samo-diagnozo ljudi? Da bodo sami ocenili ali so nujen, hiter, zelo hiter primer? V tem je problem. Tudi direktor je izpostavil en zelo pomemben aspekt. Namesto, da bi se odzvali na prošnje sistema po večjem številu administrativnih delavcev, se niste. In potem ni čudno, da tudi sam osebno rabim zavrteti telefon 70-krat ali pa 80-krat, preden se mi oglasi administratorka, da lahko pridem do svojega osebnega zdravnika. Pa ni kriva ona, niti ni kriva osebna zdravnica niti ni kriv zavod. Niti vi niste krivi. Ste pa odgovorni. To je pa razlika.
In danes smo spet začeli mešati hruške in jabolka. Govorimo mi danes o pogojih PCT ali PCTM, še maska zraven? Mi o maskah nismo danes želeli sploh nič govoriti. Ampak med ukrepe, ki ste jih naštevali, ste spet naštevali tudi nekaj, kar zbuja posmeh v javnosti. V restavracijo greš lahko brez maske, na primer na večerjo, po večerji greš pa v gledališče in tisti, ki smo večerjo skupaj jedli, v gledališču moramo nositi masko, v restavraciji pa tega ni potrebno. Pa recimo, da gre celotna restavracija potem v gledališče. Mislim, ta malce nelogično zveni vse skupaj. Saj vem, da so nameni najboljši, jaz dvomim v to, da bi Ministrstvo za zdravje hotelo slabo svojim ljudem, to je daleč od tega. Ampak kar pa pride ven, je pa milo rečeno neko skrpucalo. Pa danes na žalost ni tukaj tistih odgovornih, ne danes, po odločitvi Ustavnega sodišča o tem, da zadrži, ne da je neustaven, da zadrži PC pogoj za javno upravo. Kaj se je zgodilo? Spet se je začelo ukrepati preko Twitterja. Minister Hojs kaj je napisal? Dva pravna strokovnjaka zopet v manjšini proti sedmim epidemiologom Ustavnega sodišča. Ja, pa vi sami sebi rušite tisto, kar ste dejansko vzpostavili. Ni dobro to posploševanje, poniževanje inštitucij, poniževanje ljudi. Ampak ja, to je že zamujeno. Zdajle smo pač v neki situaciji, kjer vi govorite, da so sklepi danes, ki jih je predlagala SAB, passe. Ja, niso passe. Mi vas pozivamo zato, da razmislite, kako popolnoma, ne popolnoma, kako sprostiti na varen način, ne z naštevanjem tri minute izjem dostop do osebnega zdravnika. Ker, zdaj bo to malce patetično izpadlo ali pa populistično, ampak dejansko moj kolega je umrl zaradi tega, ker je imel infarkt, se je peljal do urgence, videl, da v urgenci sedita dva, pred urgenco merijo temperaturo in jemljejo brise, in je rekel, ne bom čakal, bom šel domov počakat. Pa je za vedno zaspal. Take zgodbe se dogajajo. So žalostne. Saj pravim, niste vi krivi, je pa sistem odgovoren, tudi vi niste subjektivno odgovorni. Ampak take stvari se dogajajo in to so žalostne zgodbe. Zato je treba popolnoma sprostiti oziroma čim bolj sprostiti dostop do zdravstvene oskrbe, ker ljudje ne morejo sami oceniti ali je njihovo stanje kritično ali lahko počakajo še čez konec tedna, ne morejo. Še zdravniki se zmotijo, kaj pa šele človek o samemu sebi. Ali pa bomo postali Google-doktorji pa bomo sami sebi diagnoze postavljali.
Druga stvar pa je uporaba javnega potniškega prometa. Vsi smo dobili, člani odbora, poziv študentske organizacije. Dijaki so lahko stari tudi 19 ali pa 20 let, se lahko vozijo z javnim potniškim prometom, tisti, ki imajo pa status študenta, pa se ne morejo brez PCT-ja. Mislim, to je tudi malce nelogično, če ne drugega, da ne uporabim kakšne hujše besede. Ker ni namen danes žaljenje. Ampak dejansko poskus, da tudi vi slišite ne samo tisto, kar želite slišati, ampak kar se dejansko dogaja, kar nam ljudje pravijo, kar nas ljudje sprašujejo. Mene sprašujejo nenehno, kdaj bomo spet zaprli državo, rabim masko za tja, rabim PCT za to, a bom jutri še imel službo. Ravno danes je bila ogromna količina sporočil »kaj naj naredim«. In je Ustavno sodišče ravnalo modro, ko je vsaj zadržalo, dalo nekaj časa tako vam kot javnim uslužbencem, da sprejmejo prave odločitve. Ampak prava odločitev ni uvedba prisilnega ali pa obveznega cepljenja, tudi če je med vrsticami. Pravi način je izobraziti ljudi, jim nuditi prave informacije v pravem času, to je pravi način. Pa še par stvari smo vam tudi mi predlagali. A nebi, recimo, nebi ta država zmogla v enem tednu narediti presejalnega testa vseh prebivalcev v Sloveniji? Ja, jaz mislim pa, da bi bila mogoča. In zdaj govoriti tudi o tem, o neprisilnem obveznem cepljenju. Ampak čakajte malo, saj praksa in aktualno dogajanje nam kaže, da pa tukaj pa res nekaj ne štima. EMA je AstraZeneco odsvetovala oziroma se ne cepi več, v Sloveniji sploh ne, zdajle se je pa začasno zadržalo še drugo vrsto cepiva. Začasno, tako smo mi brali. Zdaj, če me boste demantirali, super, to pomeni, da stroka še vedno zaupa v varnost cepiva, to bi bil zelo dober signal. Ampak saj pravim, predlagam vam, da tudi svojim kolegom ministrom, ne govorim o vašem ministru, predvsem o ministru za notranje zadeve, naj neha poniževati konec koncev tudi Ustavno sodišče. Sedem proti dve je bil danes rezultat za začasno zadržanje, ne govorimo spet, da bo dokončno ukinjeno, da ne bomo se obesili na vsako besedo, sedem proti dva. Tako da to tudi nekaj pomeni. Zakaj? Zato, ker Ustavno sodišče odloča sorazmerno in je odločilo o tem ali bi, če bi to spustili skozi, imelo nepopravljive posledice. In po moje včasih je boljše vdihniti in si malce več časa vzeti in pripraviti zadeve tako, da bodo dejansko bile izvedljive. Saj mogoče, kot sem rekel prej o testih, če pravite v enem tednu ne, v 14-ih dneh pa bi zagotovo šlo, da bi vse ljudi oziroma tistih 90 % ljudi testirali ali so pozitivni ali ne, glede na to ali so cepljeni ali ne. In takrat bi točno vedeli, kako in kaj. Lahko bi uvedli tudi zgodnje zdravljenje kot predlagajo nekateri. Mislim, ogromno je še ukrepov, ki bi jih lahko izvedli, meni se pa zdi, da nenehno te ukrepe samo še zaostrujemo in vnašamo vedno večjo zmedo v celoten sistem. Pa zmeda še niti ni takšen problem kot je problem potem odpor ljudi in negodovanje ljudi. In njihova zaskrbljenost je po moje povsem upravičena, ker če ne dobijo pravih informacij, se tudi ne morejo prav odločati.
Tako, da jaz v teh dveh sklepih z manjšimi popravki ne vidim nobene težave. In tudi ne mislim, da so passe. So kar na mestu.
Hvala lepa.