Govor

Jože Lenart

Hvala lepa, predsednik.

Spoštovani minister, gostje, ki vas je kar v dobršnem številu, kolegice in kolegi!

Seveda je tudi obravnava proračunskih dokumentov 2022, 2023, dokaj zahtevna materija, če jo gledamo z številkami, glede na to, da, kaj se nam dogaja v letu 2020 in 2021. Seveda, govorimo o Covidu in vsi dodatni, dodatna sredstva, ki smo jih za to porabljali. Zato bom jaz malo drugače predstavil te številke, malo z drugega vidika in iz tega postavil tudi vprašanje. Glejte, če ta proračun, recimo 2022, primerjamo z proračunom 2019, ki je bil zadnji proračun, uravnotežen, če tako rečemo, če gledamo v celoti, kajne, saj, dobro bi bilo tudi se poglobit, pa reči, kaj je na podlagi, na področju samega kmetijstva.

Ampak glejte, odhodki, to se pravi, proračun je povečan za 18 %, če ga primerjamo na leto 2019. To je velika cifra. Jaz ne rečem, da je to preveč. Gre za to, da poznamo specifiko slovenskega kmetijstva, razdrobljenosti in s tem seveda konkurenčnosti z širšim trgom v Evropi ali še širše, tako da, verjetno je tudi takšna cifra premalo, če izvzamemo(?) iz tega vidika. Vendar, glejte, zelo konkretno sprašujem. Tudi vidim(?), da je največja postavka oziroma kar cela postavka, tega povečanja, se nanaša vsebinsko na ukrepe razvoja podeželja, če prav gledam dokumente. Vse se skriva tu in iz tega vidika mislim, da je vsebinsko tudi prav. Če podeželja ne bomo okrepili, vlagali, tudi ne moremo naše specifike poseljenosti podeželja ohranit in tu je verjetno treba doseči tiste premike

Spoštovani minister in ostali, sprašujem to, ali takšno povečanje 18 %, ki seveda na drugi strani kratkoročno prinaša proračunski primanjkljaj v skupnem, verjetno imate strategijo, da bo takšno vlaganje na tem področju srednjeročno preneslo takšne učinke, da bo to upravičilo? Pa ne vzet to negativno, da tako sprašujem. To se mora nekje poznat, drugače vemo, da bo ta proračunska luknja tudi v naslednjih letih se nadaljevala in prenašamo to na naše zanamce. Jaz vem, da nimate lahke naloge. Nismo strokovnjaki za to, zato vas, kot strokovnjake, sprašujem, da malo vsebinsko obrazložite, to povečanje v takšnem obsegu, kaj prinaša, kakšna je vaša strategija? Vemo, da proračun je za 2022, 2023, govorimo o skupnem, kajne, v velikem minusu govorimo, v letu 2022 krepko preko dveh milijard, v letu 2023 milijardo pa pol in še nekaj, kaj to pomeni za kmetijstvo? In, seveda, če gledamo z vidika Republike Slovenije, se moramo zavedat, da se to povečuje, povečuje dolg in tudi že na ostalih odborih smo opozorili, da prihajamo že v tem obdobju, preko 10 milijard, če štejemo 4 leta – 2020, 2021, 2022, 2023 – in še ne vidimo tiste luči v tunelu, kdaj pa bo v gospodarstvu, v našem primeru pa kmetijstvo, dohitelo potem, da bo ta večji uporabo, na podlagi povečanja BDP-ja dodane vrednosti dohitelo, da bodo prihodki, tisti, realni, dosegli potem, da bodo pokrivali odhodke. To je tisto ključno vprašanje. Ali vidimo to ali gledamo samo kratkoročno, proračun, da ga sprejmemo in potem kar bo, bo. Malo sprašujem takole, mogoče izzivalno, ampak mislim, da je vprašanje zelo na mestu in zelo resno postavljeno.

Jaz bi se tu ustavil, to je moje konkretno vprašanje.

Hvala.