Govor

Marina Dobraš

Pozdravljeni! Dober dan. Hvala za besedo.

Sem Marina Dobraš. S strani Ministrstva za finance bom predstavila neke ključne osnovne podatke iz splošnega dela predlogov proračuna za leto 2022 in 2023. Predlog sprememb proračuna za leto 2022 in predlog proračuna za leto 2023 sta pripravljena v specifičnih razmerah postopnega okrevanja gospodarstva, ob zavedanju prisotnosti epidemije COVID-19 ter relativno veliki negotovosti glede njenega nadaljnjega razvoja. Pri pripravi obeh predlogov proračuna je upoštevana določba na ravni EU o splošni odstopni klavzuli od fiskalnih pravil, ki bo zaradi izjemnih okoliščinah, povezanih z epidemijo, veljala tudi v letu 2022 predvsem zaradi spodbujanja okrevanja. Kot je razvidno iz makroekonomskih kazalcev, ki jih je pripravil Umar v svoji jesenski napovedi, lahko letos pričakujemo 6,1 % rast BDP-ja, ki se bo naslednje leto umirila na 4 %, leta 2023 pa bo znašala 3,3 %. Poleg omenjenega kažejo tudi kazalniki, da se bodo trendi izboljšali predvsem na področju mednarodne menjave, zaposlenosti, storitvenih dejavnosti, kot tudi na področju zasebne potrošnje prebivalstva. Prihodki državnega proračuna za leto 2022 so predvideni v višini 11,5 milijard evrov in bodo glede na načrtovane prihodke v sprejetem proračunu 2022 višji za 4,2 %. Za leto 2023 pa so prihodki predvideni v višini 11,8 milijard in bodo za 3,3 % višji kot v letu 2022. Odhodki državnega proračuna za leto 2022 so pa predvideni v višini 13,9 milijard, kar je 7 % manj kot je ocenjena realizacija za leto 2021. Za leto 2023 pa so načrtovani odhodki v višini 13,4 milijarde, kar je za 4 % manj kot v letu 2022. Primanjkljaj državnega proračuna po denarnem toku je ocenjen na 4,6 BDP-ja v letu 2022 in 2,7 BDP v letu 2023.

Ključno razvojno komponento predlaganih proračunov predstavljajo predvsem investicije in investicijski transferji, med katerimi lahko izpostavimo investicije v slovensko zdravstvo, investicije namenjene cestnemu in železniškemu prometu, investicije v protipoplavne ureditve, investicije v vrtce in osnovne šole ter investicije v kulturi. V navedeni proračunski okvir so umeščene tudi programske vsebine in posebnosti posameznih proračunskih uporabnikov, kar tudi prikazujejo njihovi finančni načrti. Na seji matičnega Odbora za finance pa bodo posebej predstavljene okoliščine, izhodišča načrtovanja proračunov za leto 2022 in 2023 ter pristop upravljanja javnih financ.

Hvala lepa.