Govor

Jožef Drofenik

Spoštovane poslanke in poslanci, dober dan.

Če mi minister dovoli, bi malo še dodal kar je pojasnjeval že v zvezi s tem, na prvi pogled vidno zmanjšanje na gospodarski diplomaciji, povečanje pa na politični. Predvsem je pri tem politični potrebno to kar je čisto na začetku tudi minister povedal, to je treba imeti v vidu, da tukaj je notri vključen tudi te investicije. In te investicije so res višje in tukaj je v glavnem, praktično je tudi ta sprememba tam pri gospodarski diplomaciji pravzaprav relativno majhna, procentualno, glede na celotno sumu, ki ga predvidevamo in jo obravnavamo kot stroški gospodarske diplomacije. Saj morda, enkrat je to v preteklosti bilo uvedeno zato, da bi bil argument, da se malo več sredstev nameni ravno zaradi gospodarske diplomacije, ampak na terenu v bistvu naša DKP pravzaprav večinoma delujejo v podporo gospodarstva in pravzaprav iz tistih rednih sredstev tudi gre za to. To je nek, tisto kar imamo res ločeno je, da imamo ministrstvo za posebne namene, ta gospodarski sklad, ki ga pač žal, ko se zdaj dogaja, še vedno ta Covid omejitve pravzaprav ne moremo v celoti ali pa kar v velikem delu realizirati.

Kar se tiče transakcije v tujino, tukaj gre tudi za predvideno povečanje pri humanitarnih aktivnostih in deloma tudi razvojno sodelovanje. Potem tukaj v ta koš nekako pade tudi prispevek za EDF. Kot je že bilo omenjeno deloma je tudi predviden kot neke vrste buffer, predvidevanje za tečajne razlike. Ker recimo članarine so vse v dolarjih. In to nam potem zelo otežuje, če pride naenkrat v evru pa več kot smo predvidevali. V bistvu imamo potem problem. Včasih se to rešuje z uporabo proračunske rezerve, ampak vsekakor tukaj gre za plan. Tisto, kar ni obveze, če ni obveze tudi ne bomo kar tako sami od sebe nakazovali več. Ampak jaz ne vidim tu velike razlike tudi. Gre v bistvu bolj za tak, torej poleg teh argumentov, kot sem povedal, tudi deloma za planiranje. Hvala.