Govor

Blaž Pavlin

Vse članice in člane odbora, vabljene ter ostale prisotne, lepo pozdravljam!

Pričenjam 31. sejo Odbora za pravosodje. Obveščam vas, ob začetku seje vas naprošam, da tekom celotne seje vzdržujete in spoštujete predpisano medsebojno razdaljo ter nosite zaščitno masko. Prav tako članice in člane odbora prosim, da preverite ali imate s seboj svoje identifikacijske kartice za glasovanje.

Upravičenih za današnjo sejo ni. Imam pa nekaj nadomeščanj in sicer, Mojca Žnidarič iz Poslanske skupine SMC nadomešča poslanko Matejo Udovč, potem Franc Rosec iz Poslanske skupine SDS nadomešča mag. Dejana Kaloha, Suzana Lep Šimenko prav tako iz Poslanske skupine SDS nadomešča Jureta Ferjana. To je glede nadomeščanj. Imate pooblastilo? Bomo potem, ko boste predložili pooblastilo.

Sedaj pa prehajamo na določitev dnevnega reda. Poleg dnevnega reda določenega sklica današnje seje, sem vam v četrtek 7. 10. predlagal razširitev dnevnega reda z naslednjo točko dnevnega reda, A1 – Predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2022 in B1 – Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2023.

Gradivo ste prejeli. Na podlagi smiselne uporabe desetega odstavka 64. člena Poslovnika Državnega zbora razpravo o predlogu za razširitev dnevnega reda ni mogoča, lahko po tem predlogu odboru sporočijo stališča predstavniki poslanskih skupin. Želi kdo besedo? Ugotavljam, da ne.

S tem prehajamo na glasovanje. Glasujemo.

Kdo je za? (9 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je predlog za razširitev: V skladu s sprejeto razširitvijo bomo ti dve točki obravnavali prvi po vrsti. Tako, da sedaj prehajamo… Odboru predlagam, da združimo obravnavo A1 in B1 točki dnevnega reda in sicer tako, da bi najprej dali besedo predstavnikom predlagatelja za predstavitev obeh predlogov aktov, nato pa bi sledila razprava članic in članov odbora. Ali kdo takšnemu predlogu nasprotuje? Ugotavljam, da ne.

Tako, da prehajamo na A1 IN B1 TOČKO DNEVNEGA REDA -NA OBRAVNAVO PREDLOGA SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2022 IN PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2023.

Oba predloga proračunskih aktov sta bila dne 30. 9. 2021, objavljena na spletnih straneh Državnega zbora. kot gradivo smo prejeli tudi mnenje Sodnega sveta z dne 6. 10. 2021. Na sejo so bili vabljeni Ministrstvo za finance, Ministrstvo za pravosodje in Sodni svet.

Odbor za pravosodje bo postopke obravnave predloga proračuna in njegovih sprememb zainteresirano delovno telo. Obravnavali ju bomo v okviru pristojnosti odbora, torej področje Ministrstva za pravosodje in pravosodnih proračunskih uporabnikov. V skladu s petim odstavkom 157. člena Poslovnika Državnega zbora lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje posameznim podprogramom pri tistih neposrednih uporabnikih iz posebnega dela predloga proračuna, ki zadevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. Pri oblikovanju amandmajev je treba upoštevati določbo šestega odstavka 157. člena Poslovnika Državnega zbora glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Za predlagane amandmaje k predlogu sprememb proračuna se smiselno tudi uporablja 157. člen Poslovnika Državnega zbora, pri čemer se lahko po petem odstavku 166. člena Poslovnika Državnega zbora amandmaji nanašajo le na tiste podprograme, ki so zajeti v predlogu sprememb proračuna.

Pričenjam z obravnavo sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2022 in Predloga proračuna Republike Slovenije za leto 2023. Do tega trenutka nisem dobil nobenega amandmaja kvalificiranih predlagateljev niti predloga za amandma odbora. Predstavnike predlagateljev obeh predlogov sprašujem ali želijo podati dopolnilno obrazložitev predloga obeh aktov? Želijo. Želi besedo predstavnica najprej verjetno Ministrstva za finance, besedo dajem gospe Branki Krištof iz Ministrstva za finance. Izvolite.