Govor

Uroš Korošec

Ja, lep pozdrav. Moje ime je Uroš Korošec, sem direktor Direktorata za logistiko na Ministrstvu za obrambo. Spoštovani poslanci in poslanke, jaz bi tukaj par stvari še dodatno pojasnil. Okoli po sejni sobi sem posredoval nekaj slik teh vozil in teh poškodb, ki so bile odkrite. Jaz lahko povem, da s svojo ekipo smo pravzaprav temeljito pogledali vseh 38 vozil, ko so prišla in so bila iztovorjena v Luki Koper in že takoj na začetku smo odkrili vse te napake, ki so tudi zapisniško dobljene in je pravilno, da je bil ta zapisnik tudi pripravljen in postavljen. Bil je pripravljen v dveh izvodih, in sicer v slovenščini in v angleščini, tako da so tudi pripadniki predstavniki proizvajalci in ameriške vojske vedeli, da smo že prvi dan oziroma v prvih dneh ta vozila temeljito pregledali in tudi takoj aktivirali pogodbo o dobavi rezervnih delov, kajti to je pogodba, ki nam omogoča dobavo vseh rezervnih delov, ki pravzaprav pomenijo to, da se rezervni deli ne, da se napake niti ne popravljajo ampak se enostavno zamenja z novim.

Primer recimo tukajle imamo vitel, ki je bil nedelujoč, ga niso popravljali. Vitel se da popraviti. Ta vitel so samo sneli dol in dobavili novega. Enako se je zgodilo z zabojem za C4, ki je bil na sliki vidite tule je manjša poškodba oziroma manjša udrnina. Ni bilo kleparskih del. Enostavno je bil zamenjan in dobavljen nov. Kot je minister že pojasnil, balistični steklo ima manjšo poškodbo v velikosti približno enega kvadratnega centimetra globine tam nekje med 1 in 2 mm, kar pomeni, da je pravzaprav še vedno funkcionalno, vendar tudi to ne popravljamo. Enostavno zamenjamo, to dobavo res še čakamo tako kot je minister pojasnil.

Tukaj imam še sliko prednjih luči, prednjih žarometov, ki je v bistvu kaže, da je bila pri raztovoru in pri pretovoru počena predno stekelce. To stekelce je zamenjano. Gospod poslanec je omenil še jermen. Pri enemu jermenu je bila opažena pravzaprav poškodba jermena, niti ne, da niti ni bil prerezan. Jermen bi tudi tej poškodbi normalno deloval verjetno pa bi se strgal namesto 50.000 km bi se verjetno strgal po 47.000 km. To je ocena, ampak ta poškodba je bila enostavno narejena pri montaži. Se pravi mehanik, ki je to montiral gor je enostavno pozabil potegniti jermen čez kolesa in bi videl, da se pač ni dobro utečen.

Mogoče, če dovolite bi pokomentiral še nevoznost vozil. Tako kot je minister povedal, vsa vozila osem vozil je bilo peljano na tehnični pregled. Tam se je ugotovilo, da zavore nimajo ustreznega zavornega učinka. Po priporočilih izvajalca, proizvajalca, ki je bil ves ta čas seveda z nami, ker je tako dogovorjeno s pogodbo se je izvedlo odtekanje zavor. Tule imamo tudi pri sebi , če želi kdo pogledati imamo tudi način, kako so se te zavore v vojašnici Edvarda Peperka utekle in so vsa vozila imajo utečene zavore in vozila so iz tega vidika izpravna, kar dokazuje tudi to, da se slovenski vojaki, inštruktorji v slovenski vojski usposabljajo s pomočjo pripadnikov ameriške vojske in proizvajalca Oshkosha zato, da bodo vnaprej usposabljali svoje sovojake. Že v začetku, če komentiram še pogodbo iz leta 2018, že v začetku se je vedelo, da bo pogodba, da bo vozilo sestavljeno v različnih fazah, se pravi najprej dobavljeno vozilo, sledi dobava oborožitvene postaje in sledi integracija sistema C4, ki je tako, kot je minister povedal ni bilo naročeno v prvotni pogodbi in je to stvar slovenske vojske in posebnega javnega naročila.

Sprememba investicijskega programa, ki katere je poslanec omenil v letošnjem letu v februarju je bila spremenjena na podlagi taktične študije slovenske vojske, ki je bila pripravljena v ta namen in se nanaša na povečanje števila vozil. Namreč v prvi investicijski dokumentaciji je bilo predvidenih nakup 38 vozil z določbo, da bo za naprej pripravljena nova taktična študija in ta je bila pripravljena in ta študija predvideva 137 vozil. Kar pomeni a ne, da je bilo na podlagi tega, ker je bilo tudi povečanje samega investicijskega programa več kot 20% tudi mogla bi potrebna je bila sprememba investicijske dokumentacije, ki je bila potrjena na svetu za strateške investicije v okviru Ministrstva za obrambo in seveda je potem na podlagi tega izpeljana nova pogodba.

Pa še to, še komentar. Vozila so seveda nova. To je dokazilo iz dveh strani. Prvič na števcu imajo tam nekje med 20 in 100 km. Odvisno, koliko utekanja je bilo potrebno in pa to, da so bile zavore pravzaprav konzervirane. In je bilo vozilo nevozno nekaj časa in zato je bilo potrebno pač pravzaprav izvesti samo odtekanje vozil. Hvala lepa.